Avatar billede eli-ann Nybegynder
10. oktober 2003 - 21:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Får opp melding når jeg legger til verdi i tabell

Jeg har koden:

Dim sSQL As String

sSQL = "insert into oversikt(Servere,Dato) values(axis.SelText,Dato)"

Dette fungerer som det skal, men jeg får opp meldingen: "Du skal nå tilføye en rad(er)...". Jeg må velge "ja" for å få lagt inn verdien i tabellen. Hvordan kan jeg få fjernet denne meldingen? Jeg ønsker jo ikke at brukerene må trykke "ja" hele tiden...
Avatar billede mugs Novice
10. oktober 2003 - 21:31 #1
DoCmd.Setwarnings False
Dim sSQL As String

sSQL = "insert into oversikt(Servere,Dato) values(axis.SelText,Dato)"
Docmd.SetWarnings True
Avatar billede eli-ann Nybegynder
10. oktober 2003 - 21:41 #2
Kjempefint !!!! Det fungerer supert !

Et lite spørsmål til...Hva gjør jeg når jeg har laget alle databaser slik jeg vil ha dem, for at brukerne kan bruke det ? Jeg mener, slik at ikke brukerne må inn i access for å bruke skjemaene...
Avatar billede mugs Novice
10. oktober 2003 - 21:43 #3
Hvis det fungerer, er du så venlig at acceptere mit svar? Du har 1295 point ude, og kan vel ikke forvente megen hjælp, når du ikke honererer svarerne.

Dit sidste spørgsmål forstår jeg ikke.
Avatar billede eli-ann Nybegynder
10. oktober 2003 - 21:46 #4
Jeg bare lurer på hvordan man gjør skjemaet tilgjengelig for alle brukerne...

Vet du forresten hvordan man kan se hvor de utestående poengene er her på eksperten ? Så skal jeg dele ut poeng...
Avatar billede mugs Novice
10. oktober 2003 - 21:48 #5
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2003 - 23:10 #6