Avatar billede per_s_n Nybegynder
10. oktober 2003 - 09:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Cookies virker ike..

Hej..
Jeg har aldrig brugt cookies og ville derfor gerne lære hvordan man bruge dem, idet jeg lige skulle lave et script der brugte info der bliver gemt på brugerens hd.
Jeg har prøvet at bruge eksemplet fra php.net:

$text = "GEM DENNE TEKST";
setcookie ("TestCookie", $text, time() - 3600);

og bruger

echo $TestCookie;
echo $_COOKIE["TestCookie"];

for at få output.. men det vil altså ikke virke.. :(

En der ved noget om cookies der gider hjælpe
Avatar billede htm Nybegynder
10. oktober 2003 - 09:10 #1
Du sætter cookien til at udløbe 1 time før den den nuværende tid...

Prøv:
setcookie ("TestCookie", $text, time()+3600);
Avatar billede riversen Nybegynder
10. oktober 2003 - 09:13 #2
muahaaha...sorry, det var lidt sjovt...tror htm har givet dig årsagen til fejlen :-).
Avatar billede per_s_n Nybegynder
10. oktober 2003 - 09:13 #3
Det hjælper ikke noget at ændre det..
Den skriver stadig ikke noget ud.. :(
Avatar billede riversen Nybegynder
10. oktober 2003 - 09:14 #4
prøv setcookie ("TestCookie", $text, time() - 3600, "/");
Avatar billede riversen Nybegynder
10. oktober 2003 - 09:14 #5
øh, selvfølgelig + istedet for - :-)
Avatar billede htm Nybegynder
10. oktober 2003 - 09:15 #6
riversen>>:o)
Avatar billede per_s_n Nybegynder
10. oktober 2003 - 09:23 #7
hmm.. det hjælper heller ikke noget..
Men kan det være det her der er problemet.. ?

Internet Exploer 6 now requires sites that set cookies to have P3P policies.

From the Microsoft page:
"Internet Explorer 6 implements advanced cookie filtering that is based on the Platform for Privacy Preferences (P3P) specification. By default, Internet Explorer 6 blocks third-party cookies that do not have a compact policy (a condensed computer-readable privacy statement) or third-party cookies that have a compact policy which specifies that personally identifiable information is used without your implicit consent. First-party cookies that have a compact policy which specifies that personally identifiable information is used without implicit consent are downgraded (deleted when you close Internet Explorer). First-party cookies that do not have a compact policy are leashed (restricted so that they can only be read in the first-party context)."
Avatar billede htm Nybegynder
10. oktober 2003 - 09:25 #8
Det kan være, men jeg tror det ikke helt...

Du kan holde øje med om du har et lille stop-skilt nede i statusbaren, hvis du har det så ja.

Prøv i stedet og slet din cookie og luk browseren og prøv igen. med + og ikke -
Avatar billede per_s_n Nybegynder
10. oktober 2003 - 09:30 #9
Tak for hjælpen..
Det virker som det skal nu.
skal bare huske ikke at sætte den til at udløbe før den nuværende tid.
Tak tak..

Hyg..