Avatar billede martinowitz Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Anbefaling af lydkort

Heysa

Jeg står og skal investere i et lydkort til min computer, og har altid brugt Creative, men er nu blevet anbefalet Terratec. Spm. er nu bare, hvilket et det skal være.

Kortet skal overvejende bruges til at spille med og høre MP3-filer. Da jeg bruger høretelefoner, går jeg ikke så meget op i, om det understøtter DTS m.v.

Hvad kan anbefales ??

Mvh.
Martin
Avatar billede andersenph Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:27 #1
Altså jeg er jo vild med mit nye audigy lydkort fra creative :0)
Avatar billede martinowitz Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:34 #2
Det kort er for dyrt, og som jeg skrev, vil prøve noget andet end Creative. Jeg skal iøvrigt ikke bruge kortet til at optage nogen for musik/lyd.

Mvh.
Martin
Avatar billede teddyn Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:38 #3
hvis du er lidt tysksproget vil jeg besøge denne adresse : http://productsde.terratec.net/

eller også måske vælge dette her lydkort, jeg syntes det lyder lovende : http://productsde.terratec.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=178&mode=thread&order=0&thold=0&menu=110

Husk at få det hele med når du kopierer adressen.

P.S. Jeg har selv et terratec-kort og det har virket upåklageligt.
(DMX Xfire 1024)
Avatar billede teddyn Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:39 #4
Glem det med at kopierer. Jeg var ikke klar over at det blev lavet om til links...Ups  :)
Avatar billede martinowitz Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:51 #5
Jeg har været inde på Terratec's hjemmeside (de har iøvrigt en side, hvor alt står på engelsk)

Jeg har mere interesseret i at høre, hvad folk syntes om Terratec's lydkort.

Mvh.
Martin
Avatar billede teddyn Nybegynder
09. oktober 2003 - 23:29 #6
Som sagt, jeg har aldrig været andet tilfreds med mit terratec-kort. Jeg har også kun købt det til gaming.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
12. oktober 2003 - 09:35 #7
Jeg har prøvet at bruge det indbyggede lydkort, som der er på bundkortet (ASUS P4P800), og det har en helt suveræn lyd i forhold til mit gamle SB Audigy, så jeg fortsætter med at bruge det, og ikke købe et nyt.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
12. oktober 2003 - 09:35 #8
Du får dog point for at ville svare/kommentere mit spm.

Mvh.
Martin