Avatar billede ole3 Nybegynder
09. oktober 2003 - 21:53 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

1001 timers hjemmeside-vurdering

Siden Beder  :

Siden er med en menu som i stifinder.
Opdelt af 3 sider.
Den er ikke færdig ( og bliver det vel aldrig helt)
men alle ide'er er velkommen
man ser sig sommesider blind på noget.
se helst også alle undersiderne.
    selv om de ikke er fuldstendige.

http://users.cybercity.dk/~cfs32413/home.htm

                      Ole
Avatar billede cdc Novice
09. oktober 2003 - 22:00 #1
Sorry.....men håber det er en joke, da den modstriger alt hvad der har med webdesign og kode at gøre :o)

Hvis ikke, så holder jeg min mund og sorry jeg siger det......får en griner :o)

/cdc
Avatar billede fangel Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:04 #2
cdc -> hvem har gasset exp med lattergas? får også en sær trang...
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:12 #3
først og fremmest, synes jeg måske ik siden er særlig pæn, men ingen siger ole3, er webdesigner. Vi har alle været på det stadie og jeg synes faktisk det er en udmærket side han har fået banket op.

et par gode råd
prøv om du ik kan få framen til at sidde det samme sted på alle sider.
Hold samme baggrund på alle sider
Fjern border på framen.

og tjo synes da også jeg kan lugte lidt lattergas, men han har sq da i det mindste gjort et udmærket forsøg :o)
Avatar billede cdc Novice
09. oktober 2003 - 22:41 #4
triple-x >> du har så ret, men hvis man kigger på standarden i dag, selv for første gangs designere/kodere er der intet der ligner, derfor denne lidt hurtige kommentar fra mig, og jeg vil også i denne forbindelse undskylde hvis jeg har trådt ole3 over tærne, men håber stadig det er en joke

/cdc
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:46 #5
/cdc -der skal også være plads til humor :o)
Avatar billede gil-galad Nybegynder
09. oktober 2003 - 23:02 #6
hmmmmmm du behøver altså ikke lave et framesæt til alle dine sider, men kun index...(så slipper du også for at din menu står foskellige steder på forskellige sider)

Det gør du ved
1. Lav dit framesæt(har du gjort...brug den du bruger på forsiden)

2. alle dine links skal hav et target="NAVN PÅ DIN FRAME"(du skal ikke skrive TARGET="target" :-) (du skal også lave en name="indhold" og så sætte dit target sådan her target="indhold"), så skifter kun dit indhold

3. sæt border="0" på dit framesæt...

4. sådan.....
Avatar billede gil-galad Nybegynder
09. oktober 2003 - 23:05 #7
.... og lad være med at have alle mulige ting til at flyve rundt på skærmen fx fodbolde... Og heller ikke et ur rundt om musen....
Avatar billede rebecca Novice
10. oktober 2003 - 05:45 #8
Anderledes sjældent man ser en side med lidt spræl i :o), de fleste andre sider er for det meste meget stilrene denne er lidt sjov og bestemt meget anderledes at kigge på.

Mvh.Rebecca
Avatar billede divad Nybegynder
14. oktober 2003 - 09:05 #9
loooooooooooooooooooooooooooooool, en grineren side. RESPEKT til dig...................
Avatar billede anne-m Nybegynder
21. oktober 2003 - 15:25 #10
Den har fået alt hvad den kan på din side!! :o) det er fint og underholdende, men grafisk er der ikke noget overblik. Hold dig til 3 farver (max) hold baggrunden ens på alle sider (med mindre der er et formål med at ændre den)
Sørg for at vigtige ting er store, og uvigtige ting er små - skab flere kontraster.
Ved hjælp af kontraster kan øjet bedre finde ro og overblik over siden.
Det er sjovt med små detaljer - som små animationer og lignende...men nøjes med at have en - ellers går overraskelsesmomentet tabt og animationerne begynder at være inaverende.
Sortér i elementerne...du har fundet en masse smarte "effekter" men der er bare for meget til at man kan finde de vigtige informationer......

det er fedt at du knokler på.... ! :o)
Avatar billede divad Nybegynder
21. oktober 2003 - 16:02 #11
Godt sagt !
Avatar billede rasmus.g Nybegynder
28. oktober 2003 - 16:38 #12
Jeg synes faktisk at siden er ret sej. Den har det der sen-halvfemser-look over sig, hvor alle hjemmesider skulle have gif-animationer og baggrunde med struktur. Det var jo dengang hvor Netscape Gold var det eneste rigtige valg.

Nu har jeg siddet og kigget på siden i ca. 10 min nu og den er simpelthed bare underholdende. Specielt fordi den er lidt kitsh (selvom det måske ikke er meningen). Kunne være sjovt, hvis den slags hjemmesider fik en renæssance.
Avatar billede rebecca Novice
30. april 2006 - 11:41 #13
måske tid at lukke
Avatar billede gil-galad Nybegynder
18. december 2009 - 03:02 #14
sweet