Avatar billede thms Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Maksimalt antal brugere på netværket

Hej Eksperter.

Jeg bruger XP Home og vil gerne oprette et LAN med ca 12-15 computere. Men jeg kan ikke få værtscomputeren/serveren til at tillade adgang til mere end 5 samtidige computere. Jeg har forsøgt via en kommandoprompt og Net Share Config funktionerne at øge antallet af tilladte arbejdssessioner, men uden held. Heller ikke via indstillinger for delte mapper i stifinder kan jeg løse problemet.
Kan dette mon skyldes begrænsninger i XP Home i forhold til Pro versionen - eller hvad?
I Win 98SE er det jo foreholdsvist simpelt at konfigure netværket, men har Microsoft virkelig fjernet denne funktionalitet i Home versionen??

MVH THMS
Avatar billede jxhello Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:51 #1
Jeg ved at XP Pro kun kan have 10 stk. netværksforbindelser.

(Dette tal er ikke højere i XP Home)
Avatar billede jxhello Nybegynder
09. oktober 2003 - 13:04 #2
Så hvis du skal have 12-15 PC´er der alle samtidig skal have forbindelse til en server .... Så skal du nok overveje Windows 2000/3 Server.. (Eller Novell eller Linux)
Avatar billede babafisk Nybegynder
09. oktober 2003 - 13:08 #3
Du kan jo også evt. bruge en ftp-server hvis det bare er til filoverførsel
Avatar billede bjuhl Nybegynder
09. oktober 2003 - 14:46 #4
Du kan sagtens have flere PC'er på netværket. Du skal bare kører fast IP.

Hvis du kører Dynamisk, er det rigtig den kun kan tage 10 PC'er.
Avatar billede thms Nybegynder
09. oktober 2003 - 17:09 #5
Kommentar til babafisk: Mener du at man bare kan køre en ftp server over LAN - hvordan??
Avatar billede finn_rud Nybegynder
09. oktober 2003 - 19:21 #6
Kommentar til "kommentar til babafisk"

Installer en ftp server (følg evt. link i bunden)
start den på den ene maskine og konfigurer den.
konfig = vis hvor den skal pege, c:\delt, eller d:\install. det er jo op til dig.
tag nu den anden mask. og start explore og skriv Ftp://ip adr. på den mask hvor serveren køre.
F.eks. ftp://192.168.0.10
og vupti, så kan du se filer/mapper på den anden mask. (ganske enkelt)

Ftp program fra 3com.
fed let og virker
ftp://ftp.3com.com/pub/utilbin/win32/3cdv2r10.zip
Avatar billede finn_rud Nybegynder
09. oktober 2003 - 19:22 #7
hov det var jo ikke meningen der skule komme link ud af det.
Beklager !
Avatar billede jxhello Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:43 #8
Kommentar til "bjuhl":
Jeg mener bestemt at XP Pro kun kan have 10 connections, og så er det vel lige meget hvordan du har fået din IP adr.
Avatar billede jxhello Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:48 #9
Du tror du bliver meget træt af en FTP server.

Prøv om du ikke kan sætte en Win 200x server op.

(Som alternativ så prøv en Linux. Jeg er dog ikke hel klar over hvilken "klient" så skal benytte på dine PC´er)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:54 #10
Kommentar til "jxhello":

Så må jeg jo have drømt sidst vi sad 14 venner sammen uden server......
Avatar billede babafisk Nybegynder
10. oktober 2003 - 10:26 #11
Kommentar til "bjuhl":

Man kan sagtens sidde mere end 10 på det samme netværk på samme tid, de kan bare ikke være forbundet til net-shares på den samme maskine på samme tid, med mindre det er en server.

Til "thms" Du kan jo som "jxhello" siger bruge en linux server der kører samba. Det vil give nogenlunde samme fildelings muligheder som med windows og alle dine brugere vil kunne være forbundet på en gang