Avatar billede claushelth Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

modolus i php?

findes der en slags modulus funktion i php

for dem der ikke kender modulus:

skal ligge nogle minutter sammen, og hvis der er mere end 59 minutter skal dette laves om til timer. Hele udregningen skal ende med at give det samlede minuttal til timer og minutter!

modolus funktionen som den hedder i c++, kan gøre dette i et hug. kan ikke huske syntaksen, men det er i denne her stil: modolus af (minuttallet/60)= hele_timer og resterende minutter
Avatar billede claushelth Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:21 #1
Hvis jeg bare kan få det hele timetal adskilt fra resten af regnestykket er det også fint, så kan jeg selv finde rest minutterne bagefter!
Avatar billede detox Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:27 #2
fmod() ellers kan du osse gøre sådan her: 23%4 (23 modulos 4)
Avatar billede sumokadet Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:28 #3
Modulus hedder % i php, læs evt. mere her...

http://dk.php.net/manual/en/language.operators.arithmetic.php
Avatar billede detox Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:28 #4
Avatar billede sumokadet Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:29 #5
Et halvt minut for sent :-D
Avatar billede detox Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:29 #6
Ja, du må stramme op ;-)
Avatar billede detox Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:33 #7
Lille eks.:

$min = 343;
$timer = floor($min/60);
$minutter = $min%60;
echo "$timer - $minutter";
Avatar billede claushelth Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:46 #8
hehe...mange tak

sumokadet-> sorry detox var jo lidt hurtigere og kom med et godt eksempel ;-)