Avatar billede stewen Praktikant
09. oktober 2003 - 11:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Send email

Jeg synes jeg har ledt og ledt på E.dk - men kan ikke finde noget brugbart:

Mit problem består i at jeg skal sende Excelfilen, vedhæftet i en email! (hvilket for sig er nemt nok - der er en standard knap i Excel)

Men med lidt VBA, skulle jeg også gerne kunne indsætte (automatisk), såfremt det kan lade sig gøre:

Modtager
Emne
Tekst
Signatur (fra Outlook)
evt. rette filnavnet (den vedhæftede fil) uden filen bliver gemt på serveren?

Stewen
Avatar billede kabbak Professor
09. oktober 2003 - 20:09 #1
Sub SendPost()
If Application.MailSystem <> xlNoMailSystem Then
  ActiveSheet.Copy
  With ActiveWorkbook
        .SendMail _
        Recipients:="???????@Tiscali.dk", _
        Subject:="her skal subject stå"
        .Close SaveChanges:=False
  End With
  Application.MailLogoff
  Else
    MsgBox "Inget Microsoft postsystem er installeret.", vbInformation, "Postmeddelelse"
  End If
End Sub
Avatar billede stewen Praktikant
10. oktober 2003 - 09:45 #2
Ja, den har jeg også set - men som skrevet så ville jeg gerne have at man kunne indsætte tekst i mail'en også! Og evt. den standard signatur der er lavet i Outlook!
Avatar billede stewen Praktikant
10. oktober 2003 - 09:59 #3
Nå, Kabbak - smid et svar!
Avatar billede kabbak Professor
10. oktober 2003 - 10:01 #4
Men det løste jo ikke dit problem ?
Avatar billede stewen Praktikant
10. oktober 2003 - 10:07 #5
Problem og problem - det var mere et ønske ;-)

Men jeg kan ikke se nogen løsning - og der har ikke rigtig været nogen henvendelser her - såååå............ c'est la vie
Avatar billede kabbak Professor
10. oktober 2003 - 10:08 #6
ok og tak
Avatar billede bak Seniormester
10. oktober 2003 - 10:12 #7
Du kunne måske bruge denne. Husk i vba at sætte reference til ms outlook

Sub Send_via_Outlook()
Dim olApp As Outlook.Application
Dim olNewMail As Outlook.MailItem
Dim szBodyTekst As String
Set olApp = New Outlook.Application
Set olNewMail = CreateItem(olMailItem)
szBodyTekst = "Hermed fremsendes nye regneark" & vbCr
szBodyTekst = szBodyTekst & "mvh" & vbCr
szBodyTekst = szBodyTekst & "Tommy Bak" & vbCr

With olNewMail
    .Recipients.Add "tbc@linak.dk"
    .Subject = "Nye regneark"
    .Body = szBodyTekst
    With .Attachments
        .Add ThisWorkbook.Path & "\" & ThisWorkbook.Name
    End With
    .OriginatorDeliveryReportRequested = True
    .Display
    '.Send
End With
Set olNewMail = Nothing
Set olApp = Nothing

End Sub
Avatar billede stewen Praktikant
10. oktober 2003 - 10:29 #8
BAK - det bliver nok ikke bedre! selvom jeg synes at jeg prøvede den af (den ligger også i et andet spm!? - men hvor det ikke virkede)

Kan man ikke indsætte den signatur der er standard når man sender mails via outlook?

Uanset hvad, så opretter jeg lige et spm med point til dig også.........
Avatar billede bak Seniormester
10. oktober 2003 - 10:37 #9
Jeg vil ikke afvise at det kan lade sig gøre med en signatur men jeg tror det ikke. Jeg kan ikke finde den (f2 i vba), men måske en outlook-specialist kan.
Avatar billede ottzen Nybegynder
03. november 2005 - 22:19 #10
Det er lige dette tip jeg har brug for, men hvordan ændrer jeg vba reference? Kan ikke åbne reference under tools. Jeg bruger office 2003.

Håber nogen kan hjælpe mig.
Avatar billede kabbak Professor
03. november 2005 - 23:05 #11
(Kan ikke åbne reference under tools)

Hvis din kode står i fejl, med gul farve, eller makroen ikke stoppet, kan man ikke vælge, de er nedtonet.

Løsning: stop koden/fejlmeldingen, så skulle du kunne vælge
Avatar billede ottzen Nybegynder
04. november 2005 - 16:40 #12
Tusind tak for hjælpen. Havde lige overset at jeg var i debug-mode. Vil gerne give dig point, men det kan jeg vel ikke ? Pudsede ihvertfald din karma ! ;-) God weeekend Kabbak !