Avatar billede doughboy.dk Nybegynder
08. oktober 2003 - 23:10 Der er 9 kommentarer

Login flash/asp

Jeg er igang med at lave noget flash login, men det vil bare IKKE virke - Den henter ganske fornuftigt det hele ud af databasen. Så fejlen ligger et sted i flashen.

Problemet ligger i at den ikke sender mig videre til scene 2 ved korrekt login, medmindre jeg trykker to gange på login knappen - Hvilket man ikke burde

Filerne der bruges kan hentes på http://www.doughboy.dk/claus.rar

Systemet som det er kan ses på www.frip.dk/doughboy/index.html
brugernavn : claus
pass : 1

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Mvh
Claus /desperat
Avatar billede doughboy.dk Nybegynder
08. oktober 2003 - 23:16 #1
På siden hvor det ligger bare se bort fra linien : "Det indtastede navn/pass eksistere ikke i databasen"

Det er gammelt overskudskod :$
Avatar billede barklund Nybegynder
08. oktober 2003 - 23:20 #2
Du kan ikke bare skrive:

on (release) {
    loadVariables("find.asp", this, "POST");
    if (id != null) {
        fejlm = "Hash";
        gotoAndPlay("Scene 2",1);
    } else {
        //    gotoAndStop(1);
        fejlm = "Det indtastede navn/pass eksistere ikke i databasen";
        set("password", "");
    }

loadVariables returnerer nemlig ikke øjeblikkeligt - der går nogle hundrede millisekunder som du er nødt til at vente på. Det smarteste er at bruge LoadVars:

on (release) {
    login = new LoadVars();
    login.brugernavn = brugernavn;
    login.password = password;
    login.onLoad = function(s) {
        if (!s) return;
        if (this.id != null) {
            gotoAndPlay("Scene 2",1);
        } else {
            fejlm = "Det indtastede navn/pass eksistere ikke i databasen";
            password = "";
    }
    login.load("find.asp", "POST");
}

/Barklund
Avatar billede doughboy.dk Nybegynder
08. oktober 2003 - 23:42 #3
Okay, det var jeg så ikke klar over.

Har prøvet at ændre det til ovenstående forslag, men hopper den ind i else-blokken og returnere den følgende streng : "Det indtastede navn/pass eksistere ikke i databasen" :(

Claus
Avatar billede barklund Nybegynder
09. oktober 2003 - 00:06 #4
prøv at skrive:

fejlm = "Det indtastede navn/pass eksistere ikke i databasen id: "+this.id;
Avatar billede doughboy.dk Nybegynder
09. oktober 2003 - 10:36 #5
"Det indtastede navn/pass eksistere ikke i databasen" er hvad den returnere, så det må jo betyde, at den ikke opfanger id'et fra asp-filen, hvilket jeg synes er ret mærkeligt idet http://www.frip.dk/doughboy/claus/find.asp?brugernavn=claus&password=1 returnere id=1 :(

Claus
Avatar billede barklund Nybegynder
09. oktober 2003 - 11:42 #6
Så skal du da ikke POST'e variablerne hvis scriptet accepterer som GET - skriv GET istedet for POST i load() kommandoen.
Avatar billede doughboy.dk Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:30 #7
Det hjælper ikke det mindste, den giver stadig samme besked :(
Avatar billede doughboy.dk Nybegynder
30. november 2004 - 14:21 #8
Hmmmm, havde helt glemt dette spørgsmål, men smid et svar, og du skal få dine point som tak for  hjælpsomheden :)

Claus
Avatar billede barklund Nybegynder
30. november 2004 - 15:51 #9
Oki ;)