Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2003 - 19:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

plus via. tabeller

Jeg vil gerne lave en funktion i php/mysql som pluser de tal som står i hver enkelt tabel.
F.eks. Jeg har 3-4 tabeller hvor vi siger at der er tilføjet tallene 1,2,3 og 4 via php skal den så skrive totalt summen i den 5th tabel altså pludse alle talene 1+2+3+4 og så give resultat der hedder 10. Hvis man adder et tal fx 2 skal den så bare medregne det så resultatet giver 12
Avatar billede cwb Nybegynder
28. oktober 2003 - 09:18 #1
select (sum(tabel1.tal) + sum(tabel2.tal) + sum(tabel3.tal) + sum(tabel4.tal))
from  table1, table2, tabel3, tabel4

Dette burde give det ønskede resultat
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2005 - 13:39 #2
nej det er felter og ikke tabeller som jeg ellers har fået skrevet :D
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2005 - 13:54 #3
/lukker