Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2003 - 18:53 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

partionere harddisk

Jeg har 10 HD som er på hver 4 GB. Men jeg ved der gemmer sig yderlige 16 GB på hver HD.
Normalt vil jeg bruge partion magic til at få de sidste frem.
Men findes der ikke et mindre program, som evt. kan være på en diskette??
HD må ikke slettes, da der ligger vigtig data på de 4 GB.
Avatar billede ericsson1 Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:56 #1
lav den hdd du skal gemme til slave på din comp og formater c:
Avatar billede samong Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:01 #2
fdisk, kan lave de sidste gb om til en esktra partion
Avatar billede samong Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:02 #3
fdisk ligger på windows 98 boot diskette
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:12 #4
hvorfor vil du så ikke bruge partition magic nu.??
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2003 - 19:12 #5
Jeg har godt hørt om fdisk. Men jeg aner ikke hvordan man bruger den.
Jeg har en 98 start diskette. Gider nogen guide mig igennem???
Det skal siges at maskinerne der skal partioneres er NT maskiner.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:13 #6
jeg har en go´ guide her..O)
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=247
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2003 - 19:31 #7
Den virker god den guide. Men jeg forstår den som om jeg bliver nød til at slette den nuværende formaterede partition på 4 GB???
Det vil jeg helst undgå. Kan man det med fdisk?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:50 #8
Du kan ikke benytte fdisk medmindre du vil acceptere at miste data. PM kan som du jo også ved klare sagen. Der findes andre værktøjer på nettet, så prøv at søge via http://www.google.com
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. oktober 2003 - 20:30 #9
hottapole..så find lige et hvor man ikke mister dataér..udover partition magic..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. oktober 2003 - 20:32 #10
der re en masse her.. http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=partition&tg=dl-2001
men tvilver på at de kan bibeholde dataérne.
Avatar billede masis Nybegynder
09. oktober 2003 - 00:29 #11
Har du ikke en CD eller DVD brænder?
Så kan du måske brænde de vigtig Data på CD-R eller DVD-R skiver også bagefter formater harddisken så din vigtig data gå ikke i tabt.
I sener tidspunkt kan du overfører de vigtig data igen tilbage på harddisken.
Husk at det findes 3 forskellig CD-R Og CD-RW skiver med 3 forskellig Data kapacitet.
650MB 74min
700MB 80min
800MB 90min
Husk også at en DVD skive har op til 4,7GB Data kapacitet så kan du måske brænde hele det 4GB vigtig data på en DVD skive i stedet for brænde dem på flere CD-R eller CD-RW skiver. (Altså hvis du har en DVD brænder)
Husk også at du kan ikke brænde DVD skiver i en CD brænder!
Husk også nå du brænder musik eller Data på CD-R eller CD-RW skiver brænde dem med det langsomste hastighed fordi det er mindre risiko at det sker fejlbrænding og Data tab.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2003 - 08:29 #12
Hmm...jeg skal altså bruge partiton så.
Men det kan jeg vel også bare køre fra cd'en????
Eller skal det installeres?
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2003 - 08:29 #13
Jeg kan ikke brænde, flytte eller slette data på de 4 GB.
Avatar billede b.b Nybegynder
09. oktober 2003 - 08:35 #14
hvorfor laver du ikke en Pq Magic bootdisk..det fylder to disketter og så er du kørende...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. oktober 2003 - 09:49 #15
forstår stadig ikke ..hvorfor du ikke bar bruger partitiion, når du nu har det..det er det sikreste.
Og ja det skal installeres.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2003 - 20:22 #16
Hmm... ja det var jo for at slippe for inst. på alle maskiner. Men det bliver jeg jo nok nød til.
Jeg er lidt i vilrede med point.
Hvem skal have?
I princippet er jeg jo hvor jeg startede, men jeg har jo fået lidt links og ideer????
bartfreak har vel givet mest brugbart???
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. oktober 2003 - 14:07 #17
tak..O)