Avatar billede godthob Nybegynder
08. oktober 2003 - 17:10 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Opkaldsforbindelse popper op hele tiden.

Hej
Jeg har en pc som kører med et alm. modem, men opkaldsforbindelsen popper op hele tiden, jeg behøver ikke at åbne explore, den gør det også på skrivebordet, hvordan får jeg den til at lade være med det.
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
08. oktober 2003 - 17:21 #1
i internetindstillinger angiver du at den skal køre på dial up .. sæt default internet forbindelse til LAN .. så popper den ikke op .. men du skal så huske at du manuelt skal ringe op
Avatar billede godthob Nybegynder
08. oktober 2003 - 17:25 #2
Jeg vil jo have den til at poppe op når jeg åbner min mail, eller min explore, men ikke i andre programmer
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
08. oktober 2003 - 17:29 #3
din mail kan du sætte op til at den selv klarer det .. men resten kører vist på samme system ... så ud fra hvad jeg lige kan komme på er det en enten eller på den ..
Avatar billede godthob Nybegynder
08. oktober 2003 - 17:40 #4
Jeg forstår ikke hvad du mener, normalt når man vil koble op til nettet, så popper opkaldsforbindelsen op når man åbner enten explore eller outlook, men ikke hvis man åbner alle andre programmer, eller hvis man blot står på skrivebordet, men denne her pc popper op med opkaldsforbindelsen hele tiden, hvis jeg sidder og skriver i Word, så popper den op og så kan man ikke skrive mere inden man har lukket den ned. Jeg er godt klar over hvad du mener med det LAN, men så skal man ind og lave det om hvis man skal ringe op igen, og hvordan forklarer man en mand på 65 det, det er nemelig ikke min egen pc.
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
08. oktober 2003 - 17:44 #5
man laver et genvejs ikon til opkaldsforbindelsen på skrivebordet ... men umiddelbart lyder det til at der er spyware eller andet installeret som forsøger at hente noget fra nettet .. det vil få den til at poppe op .. het evt ad-aware fra www.download.com og kør en scan..
Avatar billede godthob Nybegynder
08. oktober 2003 - 17:46 #6
Okay det prøver jeg
Avatar billede fromsej Praktikant
08. oktober 2003 - 17:51 #7
Hvis det er noget Spyware/Dialer kan vi finde den med hijackthis.
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede godthob Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:39 #8
Logfile of HijackThis v1.97.2
Scan saved at 18:40:32, on 08-10-03
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\SYMANTEC SHARED\CCEVTMGR.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\SYMANTEC SHARED\SYMTRAY.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RNAAPP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\TAPISRV.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PELMICED.EXE
C:\CFGSAFE\AUTOCHK.EXE
C:\IBMTOOLS\APTEZBTN\APTEZBP.EXE
C:\PROGRAM FILES\DIRECTCD\DIRECTCD.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\SYMANTEC SHARED\CCAPP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
D:\HIJACKTHIS.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.internetstart.dk/default.asp
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F1 - win.ini: run=hpfsched
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - c:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - c:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] c:\windows\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [Mouse Suite 98 Daemon] PELMICED.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ConfigSafe] C:\CFGSAFE\AUTOCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AEZBProc] c:\ibmtools\aptezbtn\aptezbp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Set Drive Letter to G:] C:\\GDRIVE.EXE -N
O4 - HKLM\..\Run: [ZIBMACC] c:\windows\rundll.exe setupx.dll,InstallHinfSection DefaultInstall 128 C:\WINDOWS\INF\ZIBMACC.INF
O4 - HKLM\..\Run: [Adaptec DirectCD] C:\Program Files\DirectCD\DIRECTCD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DXM6Patch_981116] C:\WINDOWS\p_981116.exe /Q:A
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [ccEvtMgr] "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [ScriptBlocking] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Script Blocking\SBServ.exe" -reg
O4 - HKLM\..\RunServices: [SymTray - Norton SystemWorks] c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SymTray.exe "Norton SystemWorks"
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: Åbn ramme i nyt vin&due - C:\WINDOWS\WEB\frm2new.htm
O8 - Extra context menu item: &Fremhæv - C:\WINDOWS\WEB\highlight.htm
O8 - Extra context menu item: &Web-søgning - C:\WINDOWS\WEB\selsearch.htm
O8 - Extra context menu item: Liste over h&yperlinks - C:\WINDOWS\WEB\urllist.htm
O8 - Extra context menu item: Zoom &ind - C:\WINDOWS\WEB\zoomin.htm
O8 - Extra context menu item: &Zoom ud - C:\WINDOWS\WEB\zoomout.htm
O8 - Extra context menu item: L&iste over billeder - C:\WINDOWS\Web\imglist.htm
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: RealGuide (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?37891.2746064815
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
08. oktober 2003 - 19:50 #9
Der er ikke noget i den logfil der ikke må være der.
Avatar billede godthob Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:54 #10
Okay, jeg giver dig de point
Avatar billede fromsej Praktikant
08. oktober 2003 - 19:56 #11
Jeg løste jo ikke dit problem, til gengæld må jeg sige at det er sjældent at se en så ren log.*S*
Avatar billede godthob Nybegynder
08. oktober 2003 - 20:00 #12
Jeg tror at da jeg kørte Spybot, der var noget som blev fjernet, fordi den er så ren, er nok fordi  den lige har været formateret. Jeg synes nu du skal tage de point alligevel, det var jo dig der kom med Spybot og hijackthis.
Avatar billede fromsej Praktikant
08. oktober 2003 - 20:03 #13
OK, så.
For at holde den ren kan du hente Spywareblaster, Spywareguard, IE-Spyad her:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Der er også danske vejledninger til dem, læs især om IE-Spyad, så du får mest muligt ud af det.
Avatar billede godthob Nybegynder
08. oktober 2003 - 20:05 #14
Hov fik du de point
Avatar billede fromsej Praktikant
08. oktober 2003 - 20:08 #15
Ja, tak for point.*S*
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.