Avatar billede power Nybegynder
02. januar 2001 - 12:28 Der er 22 kommentarer og
5 løsninger

HJÆLP SØGES HURTIGT :0) Minimere / Gendan / Luk Vindue

Er det mulig at lave en funktion som åbner vinduet i ”fuld” skærm men bibeholder
Minimere / gendan / luk browser ( oppe i højre hjørne )

Ligesom hvis man trykker F11 på tasten.

Men det skal ske automatisk når siden loades.

Mvh

Henrik Hansen
Avatar billede getaway Nybegynder
02. januar 2001 - 12:50 #1
En mulighed ville være at lave det i et nyt vindue som åbnes når man går ind på siden, så beholder man jo stadig det gamle vindue...
Desværre kan man ikke gøre det normalt ved tryk på F11

*********************************************

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>TEST</TITLE>
<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!--
function edit(){ window.open(\'default2.asp\', \'Edit_Browser\',\'toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=yes,resizable=no,fullscreen=yes,width=500,height=500\');
}
// -->
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY onLoad=\"edit()\">

</BODY>
</HTML>

***********************************************
Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
02. januar 2001 - 12:54 #2
Jeg bruger altid denne funktion:
<script language=\"JavaScript\">
<!-- hide

function openWin2(page)
{
myWin= this.open (page, \"displayWindow\", \"width=400,height=600,status=no,toolbar=no,menubar=no,left=300,top=100,screenX=0,screenY=0\");
}

// -->
</script>
Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
02. januar 2001 - 12:56 #3
Ubs der manglede Body
<body onload=\"java script:window.opener.location.href=\'Ny_side.asp\';window.close()\">
Avatar billede horsmark Nybegynder
02. januar 2001 - 12:58 #4
Følgende gør browseren så stor som muligt:

<Script language=\"JavaScript\">
        if (window.screen)
        {
        window.moveTo(0,0);
        window.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight);
        }
</script>

Følgende er måske lidt bedre, da brugeren selv kan bestemme om han vil se det hele i fullscreen?:

function MakeMeFullscreen ()
        {
        window.open(http://browseradresse, \"_blank\", \" height=710, width=800, scrollbar=yes, toolbar=no, location=no, directories=no, left=125, top=0\")
        window.close();
        }
End Function

Vh.
HorsMark
Avatar billede kasseper Nybegynder
02. januar 2001 - 13:03 #5
Ikke fordi det i har lavet, er skidt, men jeg sidder også og koger over det, kan man ikke trigge en event....Hvis man kunne kunne man lave et keydown, på tast nummer 122 (F11) på BodyOnLoad så ville man få det som power søger
Avatar billede olebole Juniormester
02. januar 2001 - 14:43 #6
<ole>
horsmark >> Din funktion er forkert!
window.open(\'URL_til_din_side\',\'Navn_på_dit_vindue\',\'Egenskaber_ved_vinduet_adskilt_af_kommaer_UDEN_mellemrum!!!\');
...sådan er den korrekte syntaks. Hvis du laver mellemrum, hvor du angiver vinduets egenskaber, fungerer dit script ikke.
/mvh
</bole>
Avatar billede horsmark Nybegynder
02. januar 2001 - 14:45 #7
<olé>-> hmmm, det virker ellers finofino hos mig ?

HorsMark\'*
Avatar billede olebole Juniormester
02. januar 2001 - 14:47 #8
Det burde det ikke, da det er imod standarden. Det er et tilfælde, det fungerer...det gør det ikke X-browser / X-platform.
Avatar billede horsmark Nybegynder
02. januar 2001 - 14:47 #9
En anden ting Ole - har du en oversigt (eller flere) som du bruger til opslagsværk til sådanne spørgsmål (disse opslagsværker gad jeg godt have fingrende i!)

kraMsorH
Avatar billede horsmark Nybegynder
02. januar 2001 - 14:48 #10
har bare været heldig så 8-D
Avatar billede olebole Juniormester
02. januar 2001 - 14:51 #11
;)
Det fungerer nok i IE, da den har tons af fejlretnings kode. Den har det med at \'skifte ble\' på programmøren og gætter på, hvad han mener - uanset, hvad der bliver skrevet :))
Avatar billede horsmark Nybegynder
02. januar 2001 - 14:51 #12
har vist fået skiftet ble uden selv at have opdaget at jeg sked i bukserne! *LOL*

HorsMarken
Avatar billede olebole Juniormester
02. januar 2001 - 14:53 #13
Forlag: O\'Reilly
Serie: Help for Web Auyhors / The Definitive Guide
Fås i HTML, JavaScript, DHTML/JavaScript, PHP m.m.
De er skide gode :)
Avatar billede olebole Juniormester
02. januar 2001 - 14:58 #14
Ja, IE er hurtig *ROTFLMAO*
Du kan også bruge NetScapes referencer:
    http://developer.netscape.com/docs/manuals/index.html
...de er også kanooooon...!  :))
/mvh
Avatar billede power Nybegynder
02. januar 2001 - 15:14 #15
< TIL OLE BOLE >

vedr. BRUGTMARKED ??? Vil du give besked ???

hansen@mail.dk
Avatar billede emileej Nybegynder
02. januar 2001 - 16:16 #16
Har en JS reference derhjemme, som jeg sender så snart mit internet virker igen (damm tele dk)... :(

E-(mil
Avatar billede power Nybegynder
02. januar 2001 - 19:03 #17
<emileej>
Venter spendt på hvad du har i \"nytårs-posen\" :0)

MVH

Henrik Hansen <power>
Avatar billede jumper Nybegynder
02. januar 2001 - 23:37 #18
Nej, det er ikke muligt.

/Thor
Avatar billede power Nybegynder
03. januar 2001 - 09:32 #19
< jumper > Hvad er ikke muligt ??

MVH H.H. <power>
Avatar billede jumper Nybegynder
03. januar 2001 - 09:34 #20
Dette:

\"Er det mulig at lave en funktion som åbner vinduet i ”fuld” skærm men bibeholder
Minimere / gendan / luk browser ( oppe i højre hjørne )

Ligesom hvis man trykker F11 på tasten.\"

Nej, det er ikke muligt.

/Thor
Avatar billede power Nybegynder
03. januar 2001 - 09:38 #21
OK....... det er et Godt svar:
Det kan ikke lade sig gøre :0( ØV ØV

Er der en anden god mulighed ?

Mvh Henrik Hansen <power>
Avatar billede jumper Nybegynder
03. januar 2001 - 09:42 #22
Tja, kør html-siden lokalt/på et intranet, så kan du bruge ActiveX til at kalde WSH og sende dit F11-tastetryk med SendKeys. Eller, åbn et fuldskærms vindue og tilføj din egen luk knap ( <input type=button onclick=\"window.close()\"> ) hvor du har lyst til.

/Thor
Avatar billede horsmark Nybegynder
03. januar 2001 - 09:56 #23
>>Power, er det ikke tilfredsstillende med de fullscreeneksempler vi har givet dig ? Vinduet vises jo lige netop i \"fullscreen\" med minimer og lukknap?

...eller SKAL du absolut have det samme layout/opbygning som ved et F11 tryk?

HorsMark

Avatar billede emileej Nybegynder
03. januar 2001 - 17:19 #24
>>power

Har været afskåret fra nettet i to dage (damm. teledk) :(

Har imellem tiden mistet referancen - downloader den lige igen :)

E-)mil
Avatar billede horsmark Nybegynder
04. januar 2001 - 09:44 #25
emileej>> *GG* ..så vidt jeg kan se var det mig der efterspurgte denne reference ikke Power?!

Men Power kan jo også granske den... :-)

HorsMark
Avatar billede emileej Nybegynder
13. januar 2001 - 17:17 #26
upz :)

Jeg har i mellemtiden fundet den. Skriv til mig på icq - så sender jeg den...

E-)mil
Avatar billede power Nybegynder
13. januar 2001 - 19:17 #27
<< Emileej >>

Jeg har ikke dit ICQ-nummer ??
men Jeg er IKKE på ICQ ? er det muligt at sende den til hansen@mail.dk

mvh Henrik Hansen :0)

p.s. Hvis ikke så giv lige besked...