Avatar billede lordhead Nybegynder
08. oktober 2003 - 13:41 Der er 17 kommentarer og
5 løsninger

lordhead.dk - hvad synes i ?

Ja, nu blev den endelig færdig.
Jeg har haft den til vudering herinde før, i en tidlig fase, men nu har jeg fået lavet den 100% færdig.

Hvad synes i om den - ris/ros - konstruktiv kritik.

På forhånd tak.

/lordhead
Avatar billede lordhead Nybegynder
08. oktober 2003 - 13:42 #1
www.lordhead.dk til dem der ikke selv kan indtaste adressen ;)
Avatar billede jpv Nybegynder
08. oktober 2003 - 13:47 #2
Kan godt lide farverne og de store fonte i menuen.
Det er kun farve bannerne i højre side som bryder stilen.
Flot
Avatar billede arlet Juniormester
08. oktober 2003 - 13:48 #3
Teksten er meget svær at læse. enten teksten mørkere eller baggrunden lysere.

God topbanner. Fin velkomst, fortæl lidt om hvad vi kan opleve.

Ellers en god og enkelt side...
Avatar billede brink99 Nybegynder
08. oktober 2003 - 13:51 #4
den er riktig god, flot og stilrent desig. Samt et nem og overskuelit navigations design.
du holder en flot minemalistisk linie igenem hele sitet, men hovedmenuen stikker ud fordi den ikke rigtigt holder stilen helt.... jeg ville nok have lavet punkterne mindre.
Punktet LINKS virker ikke.

men generalt rigtig flot.

/brink99
Avatar billede smooth Nybegynder
08. oktober 2003 - 13:52 #5
Det ser okay ud.
Jeg har lige været på siden i 5 min og er begyndt at kede mig. Grå farve gør siden en del kederlig synes jeg.

Menuen.

Måske skulle du rykke menu punkter 5px til højrer så punkter ikke sider presset up til venstre. Altså lidt mere luft.

Ud over at jeg synes at menuen-punkter skal rykkes lidt så ser det faktisk okay ud :)

Men igen grå grå grå og grå kan virke lidt kederligt :) Og det er vel en smag og behag emne :)

Keep on the good work :)

Med venlig hilsen
Smooth
Avatar billede lordhead Nybegynder
08. oktober 2003 - 13:54 #6
jpv> Tak :)

arlet> når du siger "teksten er meget svær at læse" hvilket stykke tekst mener du så?

brink99> tak. Og ja, jeg har ikke lavet links siden færdig endnu, men det kommer... ;)

smooth> Det var godt set. Jeg forstår bare ikke hvad du mener med grå? Siden er da ikke grå?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
08. oktober 2003 - 13:56 #7
det er ok, men du skal lige gør noget ved de farver (text og bagground)
men ellers som sagt helt ok side..
Avatar billede arlet Juniormester
08. oktober 2003 - 13:58 #8
specielt links´ne er svære at læse.

men generalt er det gråt alt sammen..
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
08. oktober 2003 - 13:59 #9
det er texten i nyheder på siden
der lidt for gråt. lidt svær at læse..
Avatar billede smooth Nybegynder
08. oktober 2003 - 14:01 #10
lordhead >> Når jeg siger at siden er grå så tænker jeg på at du har 3-4 farver som ligger meget tæt op af den grå farve og der for er siden i grå efter min mening :) Du mangler at have noget kontrast. Du kan have grå farve til grundfarven og så finde en anden farve til overskrifter og sådan noget. Måske RØD, ORANGE, BLÅ og sådan noget.. Jeg kan se at du har link til casual.dk

Se på hans side. Den er også grå men han bruger RØD til at bryde farver og det giver mere liv på siden :)
Avatar billede lordhead Nybegynder
08. oktober 2003 - 14:06 #11
arlet> På min skærm er der intet gråt, hvordan kan du så få alt sammen til at blive gråt generelt?

Teksten skifter nuancer mellem mørkegrå og sort - ja, men så er der heller ikke andet der er gråt...

desuden er det meningen at linksne skal skille sig lidt ud, og de er da ikke så utydelige at man skal anstrænge øjnene for at se dem. Men de er ret lyse ja.

rigtigmmk> Teksten i nyheder på siden er for mig ikke utydeligt. Derimod passer det til den nuance som nyheds bg'en har.
Avatar billede lordhead Nybegynder
08. oktober 2003 - 14:12 #12
smooth> Det var virkelig ikke meningen at siden skulle have grå nuancer. Personligt synes jeg mere de ligger i den lidt gul-grønne farve, som jeg kalder for beich (ved ikk hvordan det staves)

Men forstår udmærket godt hvad du mener, men min idé var, netop at have farver inden for den samme nuance, for jeg har haft lidt svært at finde andre passende farver til mit design.

I mit næste design, vil jeg prøve at lege lidt mere med farverne, men synes stadig at siden fremtræder mere overskuelig, hvis man holder den farve, men med forskellige nuancer.

Tak for kritikken indtil videre, kom endelig mere mer' ;)
Avatar billede lordhead Nybegynder
08. oktober 2003 - 14:12 #13
ps: Jeg er ikke lige den store farve ekspert ;-)
Avatar billede smooth Nybegynder
08. oktober 2003 - 14:24 #14
lordhead >> Det er helt okay :)

Igen det er vel mere smag og behag :) Jeg kan godt li' når der er liv på siden , og så er der andre som bare vil holde sig til mere stille og rolig stil. Og som du sige, ang. nyt design så bliver man kun bedrer og bedrer :)

Har du prøvet at se på www.cwd.dk der er utrolig mange sider som du kan se på og finde inspiration. Og det er vel okay at take farver fra andre sider bare man lave selv designet :)

Med venlig hilsen
Smooth
Avatar billede lordhead Nybegynder
08. oktober 2003 - 14:30 #15
Smooth> Det er helt okay, og ja, man kan kun blive bedre med tiden, og jeg har faktisk kun beskæftiget mig med html i et halvt års tid ;)

Tak for det gode link. jeg vil kigge nærmere på det. Det kunne jo blive min nye inspirationskkilde til mit nye design ;-)

Men altså en opsummering;
1. Teksten på knapperne skal rykkes en tand til venstre.
2. Tydeligere link-farver.
3. Lidt mere dynamik på siden
  - hvis i har flere, så bare kom med dem :o)
Avatar billede lordhead Nybegynder
08. oktober 2003 - 14:31 #16
venstre er selvfølgelig højre :)
Avatar billede davidolsen Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:55 #17
har ikke så mget tid, men vil lige sige at jeg syntes at dit top-banner er utroligt flot.
Avatar billede khalus Nybegynder
10. oktober 2003 - 21:24 #18
Dit topbanner er også meget gråt..bland lidt flere farver (den samme som du bruger generelt) ind i det. Men som smooth også siger, det er lidt gråt.
GL, ka' du ha' det?
Avatar billede c-holst Novice
10. oktober 2003 - 23:02 #19
du må gerne hente mine mandligt inspirerede vittigheder her. jeg bruger alligevel ikke siden mere, for jeg mistede interessen for den inden jeg fik mig sat ind i at lave en pænere version

www.c-holst.subnet.dk
Avatar billede c-holst Novice
10. oktober 2003 - 23:04 #20
under links, skal du da have et ling til din konto på eksperten
Avatar billede lordhead Nybegynder
11. oktober 2003 - 08:21 #21
Tak til alle for feedback... jeg vil forsøge at udfylde jeres ønsker så godt som jeg kan... mht. farver, så bliver de nok ikke lavet om før næste design... Jeg skal nok også vise mit nye design frem når det kommer frem om et par måneder eller hvor lang tid der vil gå!

Points til alle der har svaret!
Avatar billede smooth Nybegynder
11. oktober 2003 - 11:36 #22
Tak for points :)

Glæder mig til at se hvordan det kommer til at kører :)