Avatar billede kragamud Nybegynder
08. oktober 2003 - 12:59 Der er 15 kommentarer

Scrolbar med billede

Nu er det jo sådan at man kun kan ændre farven på sin scrolbar og det er jo lidt kedeligt, lige indtil at jeg så at man kunne bruge billeder så som f.eks http://www.cocacola.dk/

Men hvordan gør man ???
Avatar billede olebole Juniormester
08. oktober 2003 - 13:01 #1
<ole>

Ja, det er jo en fin side .... men hvor finder du en scrollbar?

/mvh
</bole>
Avatar billede kragamud Nybegynder
08. oktober 2003 - 13:03 #2
Sorry http://www.cocacola.dk/ under Coke Stuff.
Avatar billede di8leva Nybegynder
08. oktober 2003 - 13:05 #3
menar du en bagrundsbillede som scrollar nær manbruger scrollbaren?

i så fall er det nemt, då bruger du kun en <iframe> med en baggrundsbillede
Avatar billede mm12010 Nybegynder
08. oktober 2003 - 13:06 #4
Avatar billede olebole Juniormester
08. oktober 2003 - 13:08 #5
De to nok bedste DHTML-scrollbars på nettet:

http://www20.brinkster.com/viewsrc
http://www.ghtml.com/showoff/scrollbar/index.html

Den første er en udbygget version af Gert's (geeeet her på Eksperten) - check dem ud  ;o)
/mvh
Avatar billede kragamud Nybegynder
08. oktober 2003 - 13:23 #6
Ja det var nogle fine sider, men det svarre jo ikke på mit spørgsmål.

Jeg vil have javascriptet, koden altså det hele.
Skal bruge det til en hjemmeside, det er rimlig vigtigt.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
08. oktober 2003 - 13:27 #7
Avatar billede olebole Juniormester
08. oktober 2003 - 13:34 #8
Jamen, det er der da sandelig også. Den slags sider er jo skrevet i koder ... du ved  ;o)
Du vælger bare: "View->Source" i din browser. Hvor svært kan det være?
Avatar billede kragamud Nybegynder
08. oktober 2003 - 14:21 #9
Jeg har skam hentet det javascritp og billederne.
Det er også sat op på samme måde, men virker ikke.

Og Ole hvis det ikke var så vanskeligt så havde jeg nok ikke spurgt herinde.
Hvis du er så klog så prøv lige selv.
Avatar billede olebole Juniormester
08. oktober 2003 - 14:24 #10
Jeg har ingen problemer med nogen af dem. Jeg har bl.a. implementeret Gert's på HydroTexaco's erhvervs-site.
Det er jo ikke til at sige, hvad du laver af fejl - blot at du gør noget forkert  :)
/mvh
Avatar billede kragamud Nybegynder
08. oktober 2003 - 14:49 #11
Jamen hvis du kan få det til at virke kan du så ikke lige sende det hele ?
Avatar billede olebole Juniormester
08. oktober 2003 - 15:02 #12
Jamen, jeg kan ikke levere dig det bedre. Det er jo (i det mindste i Gert's) så skrabet og simpelt, som det kan blive.
Hvad er det, du ikke kan finde ud af?
Får du fejl - og i så fald: Hvilke?
Prøv at lægge en URL til dit forsøg.

Derudover sender jeg ikke filer i forbindelse med spm. på Eksperten. Hele konceptet er jo, problemerne skal løses på sitet  :)
/mvh
Avatar billede kragamud Nybegynder
09. oktober 2003 - 09:15 #13
Der kommer ingen fejl frem, det funker bare ikke...
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2003 - 09:22 #14
Nej, det har du vist forklaret. Hvis du nu lagde en URL, ville du bringe dig selv meget tættere på en løsning
Avatar billede netro Nybegynder
21. oktober 2003 - 19:23 #15
Kragemudder dog... :)