Avatar billede paile Nybegynder
08. oktober 2003 - 00:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

xhtml w3c-validerring

Hejsa alle sammen .. Jeg er ved at lære noget om xhtml, men kan ikke få w3c til at godkende et MEGET simpelt dokument.
http://paile/test/ har jeg lavet en lille testside, men på w3c for jeg fejl som

Line 10, column 26: there is no attribute "height"
  <table width="90%" height="100%" align="center">

Kan også ses på:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fpaile.dk%2Ftest%2F&charset=iso-8859-1+%28Western+Europe%29&doctype=XHTML+1.1&ss=1&outline=1&sp=1&noatt=1&No200=1&verbose=1

Nogen der kan fortælle mig hvad det er de mener, for jeg kunne ikke forstå alt det de skrev på engelsk!

Mvh Palle.
Avatar billede paile Nybegynder
08. oktober 2003 - 00:54 #1
Det er selvfølgelig http://paile.dk/test/
Mvh Palle
Avatar billede nak-m Nybegynder
08. oktober 2003 - 00:59 #2
altså det ville nok være smart at lave objekternes egenskaber i css. Skriv fx:

<table style="width: 90%; height: 100%; text-align: center">

i stedet for

<table width="90%" height="100%" align="center">
Avatar billede lange Nybegynder
08. oktober 2003 - 01:00 #3
Du kan ikke angive height, width og align på tables i XHTML1.1. De beskriver alle noget om udseendet af dit dokument, og de data skal du ligge i CSS i stedet for.
Avatar billede nak-m Nybegynder
08. oktober 2003 - 01:01 #4
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da">
<head>
<title>paile.dk</title>
</head>
<body>
<table style="width: 90%; height: 100%; text-align: center">
  <tr>
    <td style="width: 15%; height: 100%; vertical-align: middle; text-align: center">
    Noget
    </td>
    <td style="width: 70%; height: 100%; vertical-align: middle; text-align: center">
    Noget
    </td>
    <td style="width: 15%; height: 100%; vertical-align: middle; text-align: center">
    Noget
    </td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>

skulle vist gøre det :)
Avatar billede nak-m Nybegynder
08. oktober 2003 - 01:07 #5
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da">
<head>
<title>paile.dk</title>
</head>
<body>
<table style="width: 90%; height: 100%; text-align: center">
  <tr>
    <td style="width: 15%; height: 100%; vertical-align: top; text-align: center">
    Noget
    </td>
    <td style="width: 70%; height: 100%; vertical-align: top; text-align: center">
    Noget
    </td>
    <td style="width: 15%; height: 100%; vertical-align: top; text-align: center">
    Noget
    </td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>

ups havde kommet til at smide dem midtpå :) denne skulle gerne matche :)
Avatar billede nak-m Nybegynder
08. oktober 2003 - 01:21 #6
Avatar billede paile Nybegynder
08. oktober 2003 - 05:26 #7
Hør nu her nak-m .. Jeg bliver jo nød til at give lange mine point ..
Du kan jo ikke bruge alt det der width="15%" og sådan noget i xhtml når det berøre udsenet på sitet!
Jeg fandt ud af at ALLE koderne bare skal have en afsluttenden kode, så når jeg henter min css skal jeg ikke skrive:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/side.css">
men:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/side.css" />

Og så virker det hele og sitet er allerede blevet godkendt, som der kan ses på http://paile.dk/test/ ;)

Mvh Palle.
Avatar billede paile Nybegynder
08. oktober 2003 - 05:28 #8
Og desuden er IKKE css jeg har problemer med .. Kan det i søvne!
Avatar billede exp Juniormester
08. oktober 2003 - 14:09 #9
Avatar billede nak-m Nybegynder
08. oktober 2003 - 14:33 #10
paile: Øøh, jeg kan ikke se, hvordan hans svar er anderledes end mit? Han sagde du skulle bruge css ... og det samme gjorde jeg!?

Desuden kan du jo åbenbart ikke css i søvne, da du har skrevet "align: center" istedet for at skrive "text-align: center", som jeg skrev i mit svar! Der er intet, der hedder align i css!

Kig lige efter fejl i din css her:

http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fpaile.dk%2Fcss%2Fside.css&warning=1&profile=css2&usermedium=all

Og hvad mener du med, at alle koderne skal have en afsluttende kode?

Det betyder vel yderligere ikke noget, om css'en er hentet fra et stylesheet, eller om du skriver det i en style! Sagen er jo, at det er det samme resultat...
Kan du ikke forklare, hvorfor mit svar ikke var tilstrækkeligt?