Avatar billede shjtip Nybegynder
09. september 1999 - 03:15 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

materiale om de mest anvende *.h filer og deres metoder

jeg sidder her og tænker på om der ikke et eller andet sted enten på nettet eller i bogform findes materiale om de mest anvendte headerfiler. her tænker jeg f.eks på string.h conio.h iostream, iomanip ect...Hvis der var nogle af jer der lå inde med et eller andet forståeligt materiale om emnet ville jeg blive meget glad.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
09. september 1999 - 08:08 #1
Définer lige helt præcist hvad du mener ?, hvilke funktioner de indeholdeR ??
Sådan en liste har jeg!
Skriv hvis du vil hyave den!§
Avatar billede soepro Nybegynder
09. september 1999 - 08:40 #2
Headerfiler tjener til at definere formatet på de forskellige funktioner (deres såkaldte prototype, dvs. navn og antal+type af funktionens parametre) og er derfor i princippet kun til for compilerens skyld. Man kunne således i princippet uden problemer inkludere samtlige headerfiler een gang for alle, og derefter bruge løs af de funktioner man har behov for. Dette vil blot i fleste tilfælde være uhensigtsmæssigt, fordi man så ved kompilering skulle alle disse header-filer igennem - også dem man egentlig ikke har brug for.

I både Turbo C++ og C++ Builder kan man derfor ved at placere "klatten" (cursoren) over den ønskede funktion og trykke Ctrl+F1 få hjælp direkte til den specifikke funktion - f.eks. cprintf. I toppen af denne hjælp kan man samtidig se hvilken header-fil der skal inkluderes - f.eks. <conio.h> for cprintf.

Hvis du vil se indholdet af funktioner (selvom jeg ikke forstår hvorfor) i en bestemt header-fil, f.eks. conio.h, kan du loade den ind i din editor og finde navnene på de definerede funktioner. Header-filerne ligger normalt i \TC\INCLUDE for TC++ og \Programmer\Borland\CBuilder\Include for C++ Builder. Du kan jo også printe header filen, hvis du vil.

Hvis du mangler et overblik over de forskellige funktioner du har til din rådighed, kan on-line hjælpen's 'index' give dig en idé - men det forkromede overblik kan du kun få fra 'Technical Reference Guide' til TC++ eller ved udskrift af "VCL Reference Guide" til C++ Builder. Min erfaring er at on-line hjælpen er glimragende - man finder de forskellige funktioner efterhånden som man får behov for dem.

Eller .... du kan jo lægge et sprøgsmål mere på eksperten.dk.
Avatar billede bjarke Nybegynder
09. september 1999 - 09:06 #3
I TC kan du vælge:
HELP->CONTENTS->HEADER FILES
og så klikke på de forskellige headerfiler for at se hvilke funktioner de indeholder. Du kan også klikke videre og se en beskrivelse af de enkelte funktioner.

Det er faktisk en god hjælp. Fordelen er at hjælpen sådan set er emneopdelt. Hvis du f.eks. savner en grafikfunktion, så kigger du bare graphics.h igennem og ser hvilke funktioner der er der - og så fremdeles;-)
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
09. september 1999 - 11:30 #4
hvis du bruger VC++ kan du trykke F1 over functionen, du kan også læse det i Win32 dokumentatioen der følger med VC++, hvis det er den du bruger
Avatar billede soepro Nybegynder
09. september 1999 - 12:37 #5
bjarke >> Smart - det vidste jeg ikke.
Avatar billede bjarke Nybegynder
09. september 1999 - 12:48 #6
soepro >> Tak - så var der en enkelt ting, som jeg vidste og du ikke vidste;-)
Avatar billede shjtip Nybegynder
09. september 1999 - 23:27 #7
hmmmm.. tak for de gode svar, som i jo skrev vsar meningen bare den af hvis jeg .feks skulle udføre en funktion på en string, kunne se hvilke funktioner jeg havde tilrådighed i string.h. jeg arbejder mest i vc++, men har lige fået adgang til Borland c++ builder 4.0 standard. Jeg kan endnu ikke finde ud af programmering i windows, det kommer jo nok når jeg for styr på alt det ndet.
Hilsen Simon