Avatar billede nidyahou Praktikant
07. oktober 2003 - 19:53 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Acces og mySQL hvaba

hej, jeg vil gerne have en forklaring på forskellen mellem Acces og MySQL, altså er det bare åbningssætningerne og hvordan ser forskellene ud... TAK =)
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2003 - 19:55 #1
ja din connection er anderleds, men dog ikke så meget.

der er nogle enkelte forskelle på funktioner du kan bruge i MySQL men ikke i Access ( eks. LIMIT), men det er så lidt at du burde kunne klare dig med det du kender til Access.... ellers kan du jo kigge lidt på dokumentationen til den enkelte, hvad kan anbefales...
Avatar billede nidyahou Praktikant
07. oktober 2003 - 20:01 #2
hvordan ser jeg hvad der er anderledes og hvordan laver jeg f.x connections?
Avatar billede terry Ekspert
07. oktober 2003 - 20:43 #3
Access and MySQL are relational databases, but the biggest difference between Access and MySQL is that Access is NOT a database server where MySQL is! This means that when you ask for something from MySQL the server does the work and sends back what you asked for. Access on th eother hand, being really just a flat file, sends everything over the network and then the program (drivers) looks through it all for what it wants. In other words MySQL will be faster.

There are MANY other differences too :o)
Avatar billede terry Ekspert
07. oktober 2003 - 20:44 #4
Many more users can access a MySQL dB than can Access.
Avatar billede nidyahou Praktikant
07. oktober 2003 - 21:50 #5
hvor er det kopieret fra ?
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2003 - 21:52 #6
tror ikke det er en kopi der er angivet, men terry's besvarelser er for det meste på engelsk ;O)
Avatar billede nidyahou Praktikant
07. oktober 2003 - 22:29 #7
aha... :D
Avatar billede nidyahou Praktikant
08. oktober 2003 - 18:10 #8
men, jeg mener: Hvad hedder åbnings koden hvis jeg bruger MySQL, og hvilke funktioner er det der er anderledes + hvad hedder de?
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2003 - 18:23 #9
som sagt kan du læse dokumentationen for at finde forskellene, da det vil være umuligt at side at remse dem op her. Men som også tidligere nævnt, kan du sagtens bruge din SQL fra access til MySQL.

åbningskoden ser således ud:

<%
SQLserveradr="adressen til databasen her"
SQLdatabase="navn på din database her"
SQLlogin="login navn her"
SQLpassword="dit password her"

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

conStr = "driver={MySql};server="& SQLserveradr &";database="& SQLdatabase
conStr = conStr & ";uid="& SQLlogin &";pwd="& SQLpassword & ";OPTION=16386"

Conn.Open conStr
%>
Avatar billede nidyahou Praktikant
08. oktober 2003 - 19:09 #10
Hvordan sætter man SQL password??
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2003 - 19:25 #11
det er jo bare dine login oplysninger til MySQL du skal angive ?
Avatar billede nidyahou Praktikant
08. oktober 2003 - 19:33 #12
sætter jeg rs ved normal; set rs = Conn.Execute ?
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2003 - 19:34 #13
alt andet er normalt som sagt, så ja du kan bruge rs....
Avatar billede nidyahou Praktikant
09. oktober 2003 - 15:40 #14
hvilke programmer bruges til at lave SQL databaser ?
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2003 - 20:02 #15
du bruger MySQL til at lave dine MySQL databaser, som vist nok giver sig selv ;O)
Avatar billede nidyahou Praktikant
09. oktober 2003 - 20:11 #16
men er det gratis eller hvor kan det hentes ?
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2003 - 20:21 #17
efter hvad jeg er bevist om, er det gratis til eget forbrug, men til commercielt brug koster det vist nok.... hæng mig ikke op på dette.

det kan hentes fra: http://www.mysql.com/

og så må dette vist snart være uddebateret ;O)
Avatar billede nidyahou Praktikant
10. oktober 2003 - 08:34 #18
helt enig, tak
Avatar billede nidyahou Praktikant
10. oktober 2003 - 13:27 #19
lige et spørgsmål til, hvor helt præcist kan jeg hente MySQL det duer jo ikke derfra hvor du siger?
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2003 - 11:59 #20
forstår ikke din kommentar: "det duer jo ikke derfra hvor du siger"

du skal jo hente den version der passer til det styresystem det skal køre på.