Avatar billede alleslev Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:06 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Åben pop når siden loades første gang men ikke når der opdateres

Hej

ja titlen siger vis det hele

Hvordan laver man sådan at når man går ind på siden så åbnes der et popup vindu med, men når man trykker på opdater eller loder default siden igen på anden måde vises der ikke noget popup vindue??

Håber i kan hjælpe
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:07 #1
der er fordi vinduet allerede er åbent
Avatar billede alleslev Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:16 #2
Øh det ved jeg ikke, jeg vil bare gnere have den kode som åbner pop uppen, kender ikke fem flade øre til java script:)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:28 #3
vil du have koden til at åbne et vindue?:
window.open("adressen her", "navnet på vinduet", "egenskaber")
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:31 #4
brug det her link til at lave din popup..
http://roenving.users.whitehat.dk/WindowLaboratory.html

jeg har lagt et svar så du kan give points, når du har fået det til at virker.
(du vælger navnet og klikker på "Accepter"
Avatar billede alleslev Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:31 #5
gider du forklare lidt nærmere hvordan jeg bruger det?
Avatar billede alleslev Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:31 #6
Jammne jo tak da
Avatar billede alleslev Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:34 #7
Bare glem det, vis jeg ikke kan få det jeg bad om så er det lige meget!!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:35 #8
hvad er det du vil ha'?
Avatar billede schaefner Juniormester
07. oktober 2003 - 18:35 #9
skal den åbne et vindue hver gang der opdateres?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:46 #10
hvis et nyt vindue skal åbnes hver gang siden loades, bruger du window.open("adressen", "_blank", "")
Avatar billede pafach Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:48 #11
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:50 #12
pafach> så er roenvings generator da bedre..
Avatar billede pafach Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:52 #13
Step 3:  Should the window pop up only ONCE per browser session* (applicable only if window is launched automatically)?
Den kan jeg ikke se hos roenving
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:57 #14
ahh.. ok..
men den bruger cookies.. hvis cookies er slå fra hos brugeren, virker det ikke..
Avatar billede pafach Nybegynder
07. oktober 2003 - 19:02 #15
thesurfer> ja men er der andre muligheder end en cookie? Der skal jo lagres et eller andet på pc'eren for at browseren kan huske, at pop-up'en har været der før.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2003 - 19:13 #16
når man åbner et vindue, kan man det et navn.. et ved navn=window.open.. eller window.open("adressen", "navn")..

her er et script der burde virker.. men jeg kan ikke fået det til det:

http://www.designf1.webcentral.com.au/tutorials/jswin002_ws.html

--- udsnit af det på url:
Call the Popup Function

Now we want to call the function with the appropriate page inserted into the popup. You can call any webpage you like - just replace the argument page with a real url. Using an <A> element, we do this:

<a href="java script: genericPopup('mypopup.html')">Click here</a>

How does this work? The value mypopup.html becomes the value of the argument called page in the original genericPopup(page) function. In other words, mypopup.html is passed to the function. It is then passed to the url parameter of the window.open() method. The end result is a generic popup function.
Managing the Popup

When a popup is activated, you need some way of making sure that, if the user clicks the same link for the popup, the user doesn't get multiple instances of the same popup crowding out the taskbar. It annoys the user (understanably so) when they have to close half a dozen windows at the end of a session.

Fortunately, there is an easy way to make sure this doesn't happen by checking to see if the popup is open or not. If the popup is open, then we give it focus so it sits on top of the main browser window. If it isn't already open, then we open the popup. The script looks like this:

var popupWin
function genericPopup(page){

if(!popupWin || popupWin.closed){
popupWin=window.open(page,'','width=300,height=300');
} else {
popupWin.focus()
}

Stepping through the script, we declare a global variable called popupWin that we will use to check if the popup is open closed, as we have done starting at the third line. This statement says if popupWin is not open (!popupWin) or (||) if popupWin is closed (popupWin.closed), then popupWin equals the window.open() method, so go ahead and open an instance of the popup.

If the window is already open (else), then bring that window to the front of all other browser windows (popupWin.focus()).

The popup is called the same way as mentioned previously.
---
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2003 - 19:16 #17
disse linier bliver ikke udført hvis vinduet er åbent:

} else {
popupWin.focus()
}

funktion kaldes med:

<body onload="genericPopup('about:blank')">
Avatar billede pafach Nybegynder
07. oktober 2003 - 19:28 #18
Jeg tolkede åbenbart spørgsmålet anderledes/forkert: 1) gæst kommer ind på hjemmeside. 2) Vindue popper op. 3) gæst lukker pop-up. 4) gæst indlæser side igen eller vender tilbage fra en underside - og her ønskes der ikke en pop-up.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2003 - 19:33 #19
jeg læste det som:
1) gæst kommer ind på hjemmesiden
2) popup åbner
3) gæst reloader siden mens popup'en stadig er der
4) der kommer *ikke* en ny popup frem..

jeg har læst spm'et flere gange, og får næsten næsten en ny fortolkning hver gang :)

jeg tror vi skal ha' alleslev til at komme med nogle kommentar..
Avatar billede alleslev Nybegynder
07. oktober 2003 - 20:33 #20
Okay det jeg vil er:
Når jeg nu åbner mit browser vindue og indstaster www.mitdomæne.dk så åbner den et popup vindue, i popupen er der et link so0m man kan trykke på og det lukkes og man vil derefter overhovddet ikke se et popup vindu, dvs, trykker jeg opdater åbnes der ikke et vindue, trykker jeg på et link således at default.asp loades igen ( eks: default.asp?side=side )

Håber i forstår det og for at repetere, popup vinduet må kun blive åbnet når man loader siden altså kommer fra en anden side!!!
Avatar billede alleslev Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:18 #21
Lukket
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:20 #22
hvorfor lukker su spørgsmålet?
endeligt kommer du tilbage og giver os en god forklaring på hvad det er du vil, og så lukker du spm'et?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:45 #23
alleslev> du har mindst 1 løsning du kan bruge, og det er den pafach kom med.
Hvis du ikke forklare hvorfor du selv tager alle pointsne, vil jeg anmelde dig.
Avatar billede alleslev Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:04 #24
Ok, mest forde at jeg bare glem først og så var det som om i kørte jeres eget løb og du ved man bliver utålmodig og alt det der, men jeg vis du kigger heind lidt senre smider jeg lige et link så du kna få nolge point:) og lad vær med at spørge om mere er mega træt:)
Avatar billede alleslev Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:09 #25
Og ja jeg fatter stadig ikke hvad jeg skla gøre for at få min popup til at starte og er ikke særlig god til engelsk:)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:11 #26
efter dit sidste indlæg forstod jeg endeligt hvad det var du ville.
du skriver: "... default.asp loades igen ( eks: default.asp?side=side )"
Vil det sige at du har adgang til asp? hvis ja, kig her:

http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion12.asp (Sessions)
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion13.asp (Cookies)

jeg vil ikke have points.. jeg ville bare have en forklaring.
Avatar billede alleslev Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:15 #27
Ja ja, jeg ASP det kan jeg fint arbejde med, og har efter du sagde det med ASP udtænkthvordan det skla gøres, nu mnagler jeg kun den kode som jeg formoder ksla ligge i toppen af default.asp som åbner popoppen og laver en session og vis den session så er = 1 så skla den ikke åbne den er det ikke rigtig??
Avatar billede alleslev Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:15 #28
Undskyld alle mine taste fejl:-)
Avatar billede pafach Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:20 #29
alleslev> beklager hvis vi kørte vores eget løb, mens tolkede dit spørsmål, nu ser det heldigvis ud til at få en "happy end" :-)
Avatar billede alleslev Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:25 #30
Jep, jeg synes bare stadgi jeg mangler den enkel kode som åbner et popop up vindu, og en anden ting kan man god response.write java script, ligesom man gør med <html> inden for ASP??
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:27 #31
du sætter session på den første side (der åbner popup'en) du har: session("popped") = "yes" (eller noget i den stil..

så har du dit check:
if session("popped") = "no" then
' skriv javascript koden
end if
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:30 #32
har du kigget på de links jeg gav dig?
Avatar billede alleslev Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:40 #33
Hold kæft hvor det dur nu, i må sku undeskylde jeg faldt fra på et tidspunkt, skiv lige vis i vil have point:-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:45 #34
LOL.. ingen points til mig denne gang ;)
Avatar billede pafach Nybegynder
08. oktober 2003 - 09:06 #35
Det var thesurfer, der hjalp dig, så ..... :-)