Avatar billede taager-kongen Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Fejl Jmail

Hejza, har denne kode som pjelede at virke:
strAktiver_kode = Tal1 & Tal2 & Tal3 & Tal4 & Tal5 & Tal6
sql = "INSERT INTO bruger (navn, efternavn, nummer, alder, skole, klasse, bruger, password, mail, aktiv, adgang, aktivkode) values ("
sql = sql & "'" & strNavn & "',"
sql = sql & "'" & strEfternavn & "',"
sql = sql & "'" & strNummer & "',"
sql = sql & "'" & strAlder & "',"
sql = sql & "'" & strSkole & "',"
sql = sql & "'" & strKlasse & "',"
sql = sql & "'" & strBrugernavn & "',"
sql = sql & "'" & strAdgangskode & "',"
sql = sql & "'" & strMail & "',"
sql = sql & "" & 0 & ","
sql = sql & "" & 1 & ","
sql = sql & "'" & strAktiver_kode & "')"
set rs = Conn.ExeCute(sql)

set msg = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )
msg.ContentType = "text/html"
msg.Logging = true
msg.silent = true
msg.From = "Noreturn@rasmus-madsen.dk"
msg.FromName = "Rasmus Madsen"

msg.AddRecipient strMail
msg.Subject = "Din kode til Rasmus-Madsen.dk"
msg.Body = "Hej " & strNavn & ". Du har tilmeldt dig vores gæstbog system. <br> Dine data er:<br>Brugernavn : " & strBrugernavn & "<br> Agangskode : " & strAdgangskode & ".<br>Alt dette kan selvfølge ændres når du logger ind. <br>NB. Tryk på det nedestående link for din bruger bliver aktiv !. <p><br>Hilsen Rasmus Madsen (.dk) <a href=Http://www.rasmus-madsen.dk/klasse/system/aktiver.asp?aktiver_kode=" & strAktiver_kode & "&bruger=" & strBrugernavn &"  >Aktiver her...</a>"

if not msg.Send("mail.rasmus-madsen.dk") then
Response.write msg.log
else
strText = "Din bruger er nu oprettet. Men kan ikke bruges før du klikker på linket i den mail der lige er sendt..."
end if

Men får denne besked:
The message was undeliverable. All servers failed to receive the message ClientLogging enabled: Client Remote Address: 80.160.115.36 .execute() { Trying server mail:mail.rasmus-madsen.dk <- 220 mailserv02.cliche.dk ESMTP MailMax 5.5 Tue, 07 Oct 2003 14:25:54 +0200 -> EHLO webserv06 <- 250-mailserv02.cliche.dk Hello [195.249.40.105] Pleased to meet you 250-ETRN 250-SIZE 250-AUTH LOGIN 250-AUTH=LOGIN 250 HELP -> MAIL FROM: <- 250 ... Sender ok -> RCPT TO:jeT_fox_madsen@hotmail.com <- 550 You must check your mail from this IP or SMTP Auth before sending to jeT_fox_madsen@hotmail.com -> DATA <- 503 Need RCPT Error: 503 Need RCPT ClientLogging enabled: Client Remote Address: 80.160.115.36 .execute() { Trying server mail:mail.rasmus-madsen.dk <- 220 mailserv02.cliche.dk ESMTP MailMax 5.5 Tue, 07 Oct 2003 14:25:54 +0200 -> EHLO webserv06 <- 250-mailserv02.cliche.dk Hello [195.249.40.105] Pleased to meet you 250-ETRN 250-SIZE 250-AUTH LOGIN 250-AUTH=LOGIN 250 HELP -> MAIL FROM: <- 250 ... Sender ok -> RCPT TO:jeT_fox_madsen@hotmail.com <- 550 You must check your mail from this IP or SMTP Auth before sending to jeT_fox_madsen@hotmail.com -> DATA <- 503 Need RCPT Error: 503 Need RCPT 1 of 1 servers failed }

Ved nogen hvorfor?
Avatar billede juhlemanden Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:36 #1
Mon ikke det er denne del,
<- 550 You must check your mail from this IP or SMTP Auth before sending to jeT_fox_madsen@hotmail.com ->

/juhlemanden
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:36 #2
hvad mener du?
Avatar billede juhlemanden Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:43 #3
Den giver dig jo en fejlmeddelse om at du skal enten kontrolere for mail, eller logge ind med brugernavn, og kodeord, så alle ikke bare kan sende gennem din emailadresse...
Avatar billede juhlemanden Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:51 #4
Prøv dette :O)
msg.Send("Brugernavn:Kodeord@mail.rasmus-madsen.dk")
/juhlemanden
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:59 #5
nu for jeg (pass er angivet med ****)
The message was undeliverable. All servers failed to receive the message ClientLogging enabled: Client Remote Address: 80.160.115.36 .execute() { Trying server mail:postmaster@rasmus-madsen.dk:*****@mail.rasmus-madsen.dk postmaster@rasmus-madsen.dk:*****@mail.rasmus-madsen.dk failed with the message: "WSAGetLastError() returned 11001, Host not found" No socket for server. ConnectToServer() 1 of 1 servers failed }
hvorfor det? ved du deT?
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
07. oktober 2003 - 15:10 #6
slet ingen som kan hjælpe?
Avatar billede juhlemanden Nybegynder
07. oktober 2003 - 15:19 #7
skriv lige denne linie, som du har den..
msg.Send("Brugernavn:Kodeord@mail.rasmus-madsen.dk")

bare udskrift pass med *  :O)

/juhlemanden
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
07. oktober 2003 - 15:37 #8
lige nu den:
if not msg.Send("mail.rasmus-madsen.dk:****") then
Har prøvet en masse forskelige...: siden kan ses her:
http://www.rasmus-madsen.dk/klasse/system/index2.asp
Jeg har stadig mail jeg fik fra cliche en gang som ser sådan her ud:
Mail information
-------------------------------------------------------------
  SMTP server  : mail.rasmus-madsen.dk
  POP3 server  : mail.rasmus-madsen.dk
  User          : postmaster@rasmus-madsen.dk
  Pass          : ****
  Email adresse : postmaster@rasmus-madsen.dk
  Mailadmin    : http://mailadmin.cliche.dk/
  Webmail      : http://webmail.cliche.dk/

  Vær opmærksom på at den udgående mailserver også kræver kodeords godkendelse.
-------------------------------------------------------------
Avatar billede juhlemanden Nybegynder
07. oktober 2003 - 15:56 #9
så vil jeg mene at den skal se således ud
("postmaster@rasmus-madsen.dk:Kodeord@mail.rasmus-madsen.dk")

/juhlemaden
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
07. oktober 2003 - 16:01 #10
desværre ikke :(:
The message was undeliverable. All servers failed to receive the message ClientLogging enabled: Client Remote Address: 80.160.115.36 .execute() { Trying server mail:postmaster@rasmus-madsen.dk:****@mail.rasmus-madsen.dk postmaster@rasmus-madsen.dk:****@mail.rasmus-madsen.dk failed with the message: "WSAGetLastError() returned 11001, Host not found" No socket for server. ConnectToServer() 1 of 1 servers failed }
Avatar billede juhlemanden Nybegynder
07. oktober 2003 - 16:11 #11
hmmm prøv
("postmaster@rasmus-madsen.dk:Kodeord@rasmus-madsen.dk")

elllers se i manualen på
http://www.dimac.net/products/w3JMail/start.htm

/juhlemanden
Avatar billede torben_brandt Nybegynder
10. oktober 2003 - 00:44 #12
Fra support på cliche.dk:
Hvilken SMTP server skal jeg benytte i mine ASP/PHP scripts?
Der kan du benytte: "mail3.cliche.dk" Dette er en mailserver som kun er åben for vore servere.

Denne server er kun åben for de ip-adresser serverne ligger på, og derfor kræves der *nok* ikke SMTP Autentification - dvs du ikke skal bruge brugernavn og kodeord, men bare
msg.Send("mail3.cliche.dk")

Alternativ kan du bruge
msg.MailServerUserName = "postmaster@rasmus-madsen.dk"
msg.MailServerPassword = "****"
msg.Send("mail3.cliche.dk")
Det er sikkert fordi brugernavnet indeholder @ at JMail nosser i formatet med brugernavn:kodeord@mailserver.

:o) Torben
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
13. oktober 2003 - 17:34 #13
intet hjælp.. har prøvet det hel :( ..