Avatar billede farius Nybegynder
06. oktober 2003 - 23:41 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

valg af webhotel

Hej allesammen. Jeg er på jagt efter et godt og billigt webhotel med ca. 100 Mb plads... Jeg har aldrig brugt et webhotel og der en et hav af dem (der allle tilbyder guld og grønne skov) vil jeg gerne bede jer om hjælp..
Avatar billede bacardil Nybegynder
06. oktober 2003 - 23:45 #1
Du skal først finde svaret på følgende ting.

1. Hvor vigtig er stabilitet
2. er 100MB nødvendigt eller kan du klare dig med 10 (meget få bruger 100MB plads)
3. Skal det bare være html eller nogle sprog som ASP/PHPPerl eller cgi
4. Skal du havde hurtig support fra webhotellet
5. Skal der være telefon support eller er mail nok

Alt efter om det bare er for sjov eller om du ønsker nogle ting er der webhoteller der kan sorteres fra.

Men ellers er der mange webhoteller med 100MB til ingen penge..

www.cubehosting.dk
www.cliche.dk
www.d-hosting.dk
www.guru.dk
www.b-one.dk
www.softtown.dk
flere flere...
Avatar billede bacardil Nybegynder
06. oktober 2003 - 23:46 #2
surf... og ikke soft :D
Avatar billede spontek Nybegynder
06. oktober 2003 - 23:48 #3
Ja, hvad er vigtigst pris eller kvalitet?
Avatar billede entertainer Nybegynder
06. oktober 2003 - 23:51 #4
Avatar billede spontek Nybegynder
06. oktober 2003 - 23:53 #5
1. http://B-One.net har 125 MB til 9 kr pr. måned UDEN moms
2. http://fairhost.dk har et hotel til 39 kr. pr måned med moms
3. http://wannafind.dk hat til 39 kr. pr. måned UDEN moms

3 er best, 2, er næstbest og 1 er dårligst, men de kan alle tre bruges, men har du pengene så tag Wannafind.dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
06. oktober 2003 - 23:53 #6
entertainer> Han søger ikke webhoteller, men hjælp til at vælge et eller flere.. webhostpriser er gode, men uden viden er det jo som at købe ind med bind for øjene..
Avatar billede spontek Nybegynder
07. oktober 2003 - 00:02 #7
Som Barcardil er inde på, så er 100 MB meget. Er du sikker på du skal bruge det? Jeg har mange omfattende hjemmesider som ikke fylder 5 MB, og det er ikke bare mig.

Det kan vist altid betale sig at købe et lille hotel til at starte med, og når det er fyldt op købe mere plads. Mange udbydere har flere størrelser, at vælge imellem, og det er ofte gratis at opgradere til større og mere omfattende hoteller (du skal selvfølgelig betale det ekstra pr måned den nye løsning koster).

Læg i øvrigt godt mærke til Bacardels første kommentar, jeg støtter fuldt det hele harn har skrevet (dog vil jeg ikke anbefale Cliche.dk)
Avatar billede entertainer Nybegynder
07. oktober 2003 - 00:31 #8
bacardil>> Det har du delvist ret i. Webhostpriser.dk er en oversigt over hvad de forskellige udbydere tilbyder, men det siger selvfølgelig ikke rigtigt noget om stabibilitet og service.
Avatar billede farius Nybegynder
07. oktober 2003 - 01:11 #9
Grunden til at jeg skal bruge alt den plads er at jeg skal ligge dokumenter ud på nettet.
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. oktober 2003 - 01:15 #10
Hvis den er til frit download, så skal du læse forretningsbetingelser.. Nogle tager forbehold i dem.

Men hvad med de øverige spm?
Avatar billede spontek Nybegynder
07. oktober 2003 - 01:16 #11
Er det filene i tekstform eller som scannede dokumenter? Selve filerne fylder ikke så meget, og kan ofte pakkes godt med zip. Husk én krone sparet er to kroner tjent.
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. oktober 2003 - 01:17 #12
Du har måske fundet webhotellet?
Avatar billede spontek Nybegynder
07. oktober 2003 - 01:17 #13
Hvorfor fik entertainer pointene? Han har jo slet ikke svaret på spørgsmålet, men blot sendt dig tilbage til en hel masse hoteller som du allerede havde fundet en masse af. Jeg forstår det ikke.
Avatar billede farius Nybegynder
07. oktober 2003 - 01:21 #14
Jeg er ny her i firmaet og ved ikke havd det var jeg sagde ja til(accept) sorry!!!!!! dette vil keg dog huske til en anden gang...
Avatar billede farius Nybegynder
07. oktober 2003 - 01:22 #15
sorry spontek
Avatar billede farius Nybegynder
07. oktober 2003 - 01:25 #16
Jeg vil dog takke jer alle for jeres hjælp... Jeg fandt denne side ved et tilfælde men må indrømme at den er super...
Avatar billede spontek Nybegynder
07. oktober 2003 - 01:25 #17
Har du fået løst dit problem? Har du fundet en udbyder, og hvem har du så valgt?

Nu er han den eneste du kunne give point, idet vi andre kun har kommenteret og ikke givet et svar, men det er da synd for dig, at du giver en poing som ikke har hjulpet dig.
Avatar billede farius Nybegynder
07. oktober 2003 - 01:40 #18
Jeg har haft kigget på B-one da denne var den billigste. Dog nævner de noget om lagring af data filer... dette er ikke tilladt med mindre at man har lavet en aftale med dem...
Er der virkelig så strænge regeler m.h.t dette???? og hvorfor???
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. oktober 2003 - 01:45 #19
Fordi så bruger kunden ikke alt pladsen :D

B-one.dk kan finde på at lukke webhotellet ved brud på deres regler uden de store advarsler.. Af dem jeg nævnte er B-one dem der har lukket flest webhotellet på grund af trafik m.m.

Men du kan jo kontakte dem og fortælle præcis hvad du har behov for så siger de nok ja eller nej
Avatar billede spontek Nybegynder
07. oktober 2003 - 01:59 #20
De har endnu ikke slettet af mine filer, og de skal også lade være - jeg har betalt ved kasse 4 (1 og 2 var lukket - 3 var optaget)
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. oktober 2003 - 02:05 #21
Det er jo ikke sådan at de bare sletter filer... De kan jo godt lukke et website uden at slette filer.
Avatar billede spontek Nybegynder
07. oktober 2003 - 02:08 #22
min side virker også endnu  :-)

Giv mig rabat, så køber jeg 5 hoteller hos dig, Bacardil
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. oktober 2003 - 02:13 #23
Smid en mail med hvad du vil gi så skal jeg se på det :D
Avatar billede spontek Nybegynder
07. oktober 2003 - 02:17 #24
Samme som hos B-One for 100 MB, og samme som 1go for 3 25 MB :-)    - du går konkurs til den pris    :-)
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. oktober 2003 - 02:19 #25
ja puha... :o(
Avatar billede spontek Nybegynder
07. oktober 2003 - 02:23 #26
Synes faktisk at Michael, hos 1go, gør det rigtigt godt, men okay, jeg har kun haft domænehotel (dem der koster) siden august i år.

B-One er blevet meget bedre end i foråret, men der er stadigvæk nogle mystiske ting hos dem - fx kan (eller vil) de ikke oplyse hvornår mit webhotel udløber.
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. oktober 2003 - 02:28 #27
Nej, det lyder lidt underligt.. Det burde nok være noget man har krav på at vide...
Avatar billede spontek Nybegynder
07. oktober 2003 - 02:32 #28
Ja ikke? Jeg kan se hvornår min faktura er fra, og de vil godt indrømme, at de gav alle én måned ekstra gratis pga. noget jeg ikke kan huske, men jeg mener jeg blev lovet 2 måneder fordi min email var nede i flere dage i flere omgange først på året, men det kommenterer de ikke.
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. oktober 2003 - 02:34 #29
Har du ikke linket til deres support-ting der må det stå endnu.. Hvis det er noget man går og gemmer :)
Avatar billede spontek Nybegynder
07. oktober 2003 - 02:40 #30
Jeg har skrevet så mange gange til dem og til Web10 i deres forums, så det er blevet væk og uoverskueligt - desværre.

Jeg har desværre opdaget, at jeg er bundet et år mere. Der er hele tre månedes opsigelse på et hotel!!! Temmeligt vildt, synes én måned er længe, og et helt års binding er også voldsomt med alle de dårlige hoste jeg har brugt.