Avatar billede schjoett Nybegynder
06. oktober 2003 - 19:16 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP! Søgning i Paging "Intpage conflict"

Jeg har lavet en paging med eks. vis alle udtræk fra database. Virker også fint med udtræk!
I selve søgningen som pt. er defineret med Pagesize= 6 vises de første 6 forekomster men funktionen side X af X fungere ikke jeg får teksten side -1 ?  Hjælp hvad kan der være i vejen ??

Intpage funktionen er slået fra ellers får jeg fejlmeddelsen med Intpage conflict.
Avatar billede jpv Nybegynder
06. oktober 2003 - 19:49 #1
Har du lidt kode?
Avatar billede nidyahou Praktikant
06. oktober 2003 - 19:51 #2
Response.Write "<p><b>Side " & intPage & " af " & intPageCount & "</b></p>"
Avatar billede schjoett Nybegynder
06. oktober 2003 - 19:52 #3
Yes Masser!!
Det skal lige siges at koden er en jeg har downloadet med links funktioner! Er ikke blevet udformet endnu vil først have søgningen i orden.

<% response.buffer = true %>
<html>
<head>
<title>Links</title>
<style type="text/css">
<!--
body {margin: 5;font-family:verdana}
a.menu {text-decoration:none;color:#000000}
a.menu:hover {text-decoration:none;color:#FF5500}
a {text-decoration:none;color:#3366FF}
a:hover {text-decoration:underline;color:#333333}
INPUT
{
    BACKGROUND-COLOR: #FFFFFF;
    COLOR: #000000;
    FONT-FAMILY: verdana, helvetica, sans-serif;
    FONT-SIZE: 12px;
    FONT-STYLE: normal;
    border: 1 solid #000000;
}
Textarea
{
    BACKGROUND-COLOR: #FFFFFF;
    COLOR: #000000;
    FONT-FAMILY: verdana, helvetica, sans-serif;
    FONT-SIZE: 12px;
    FONT-STYLE: normal;
    border: 1 solid #000000;
}
-->
</style>
</head>
<body>
<%
strMode = Request.Querystring("mode")
select case strMode
case "id"

Response.Buffer = True

' Her opdateres hits når brugeren bliver sendt til et link
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("links.mdb")
If Request.QueryString("id") <> "" Then
    Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
    strSQL = "SELECT * FROM links WHERE (ID = " & Request.QueryString("id") & ")"
    rs.Open strSQL, myConn, 1, 3
    If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
        rs("Hits") = rs("Hits") + 1
        strURL = rs("URL")
        rs.Update
        rs.Close
        myConn.Close
        Set rs = Nothing
        Set myConn = Nothing
        Response.Clear
        Response.Redirect(strURL)
    End If
%>

<% case "search"
' Siden med søgeresultater

' Database connection
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("links.mdb")

' Henter søgeorden fra formularen
strKeyword = Trim(Request.Form("søgeord"))

If Len(strKeyword) = 0 Then
' Hvis der ikke er skrevet i formularen sendes brugeren tilbage
    Response.Clear
    Response.Redirect ("links.asp?mode=søg")
Else
    strKeyword = Replace(strKeyword,"'","''")
End If

' Opbygger en dynamisk SQL streng
strSQL = "SELECT * FROM links WHERE"
strSQL = strSQL & " (godkendt = 'ja') AND ("
strSQL = strSQL & " (id LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (navn LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (url LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (beskrivelse LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (hits LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (søgeord LIKE '%" & strKeyword & "%'))"

    Response.Write "<table width=""500"" cellspacing=""1"" cellpadding=""3"">"
        Response.Write "<tr><td width=""100%"" colspan=""2"" bgcolor=""#E5E5E5""><font size=""1""><b>Links</b> » <b>Søgeresultater for " & strKeyword & "</b></font></td></tr>"
        Response.Write "<tr><td bgcolor=""#CCCCCC""><font size=""1""><b>Navn/beskrivelse</b></font></td><td bgcolor=""#CCCCCC""><font size=""1""><b>Hits</b></font></td></tr>"

'................ Skaber et recordset udfra SQL strengen OK MED VISNING AF SØGNING...............
Set rs = myConn.Execute(strSQL)

If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    rs.PageSize = 6
    intRecCount = rs.PageSize
    intPageCount = rs.PageCount
Do While Not rs.EOF And intRecCount > 0

If farve=1 Then
bg="#FCFCFC"
Farve= Farve + 1
Else
bg="#E5E5E5"
farve=1
End If
        Response.Write "<tr><td valign=top bgcolor=" & bg & "><font size=2><b><a href=""links.asp?mode=id&id=" & rs("ID") & """ target=""_blank"">" & rs("Navn") & "</a></b><br>" & rs("Beskrivelse") & "</font></td>"
        Response.Write "<td valign=top align=center width='30' bgcolor=" & bg & "><font size=2>" & rs("Hits") & "</font></td></tr>"
        intRecCount = intRecCount - 1
        rs.MoveNext

    Loop

Else
' Hvis ingen poster passede på søgordene
        Response.Write "<tr><td align=center width=""100%"" colspan=""2"" bgcolor=#e5e5e5><font size=""2""><b>Ingen sider passede på søgeordet</b></font></a></td></tr>"
End If
Response.Write "<tr><td colspan=""2"" bgcolor=""#CCCCCC"">"
Response.Write "<table border=""0"" cellspacing=""0"" cellpadding=""0"" width=""100%""><tr><td bgcolor=""#CCCCCC""><font size='1'>"

If Clng(intPage) > 1 Then
  Response.Write "<a href=links.asp?mode=vis&kat=" & request("kat") & "&page=" & intPage - 1 & "&orderby=" & request("orderby") & " class=""menu"">[<<]</a>&nbsp;"
Else
  Response.Write ""
End If

Response.Write ""
For intNum = 1 To intPageCount
  Response.Write "&nbsp;<a href=links.asp?mode=vis&kat=" & request("kat") & "&page=" & intNum & "&orderby=" & request("orderby") & " class=""menu""><b>" & intNum & "</b></a>&nbsp;"
Next

If Clng(intPage) < Clng(intPageCount) Then
  Response.Write "&nbsp;<a href=links.asp?mode=vis&kat=" & request("kat") & "&page=" & intPage + 1 & "&orderby=" & request("orderby") & " class=""menu"">[>>]</a>"
Else
  Response.Write ""
End If

Response.write "</b> Side <b>" & intPage & "</b> af " & intPageCount & "</font></td><td align=""right""><font size=""1""><b><a href='links.asp' class=""menu"">» Oversigt</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href='links.asp?mode=søg' class=""menu"">» Søg i links</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href='links.asp?mode=add' class=""menu"">» Tilføj links</a></b>&nbsp;&nbsp;</font></td></tr></table></td></tr></table>"

%>

<% case "søg"
' Søgeformularen
Response.write "<form method=POST action=links.asp?mode=search><table width=""500"" cellspacing=""1"" cellpadding=""3"" border=""0"">"
Response.write "<tr><td bgcolor=""#E5E5E5""><font size=""1""><b>Links</b> » <b>Søg</b></font></td></tr>"
Response.write "<tr><td bgcolor=""#FCFCFC""><input type=""text"" name=""søgeord"" size=""60""></td></tr>"
Response.write "<tr><td bgcolor=""#E5E5E5""><input type=""submit"" value=""  søg  "" name=""send""></td></tr>"
response.write "<tr><td align=""right"" bgcolor=""#CCCCCC""><font size=""1""><b><a href=""links.asp"" class=""menu"">» Oversigt</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href=""links.asp?mode=add"" class=""menu"">» Tilføj links</a></b>&nbsp;&nbsp;</font></td></tr></table></form>"
%>
<% case "update"
' Sender resultaterne fra tilføj links til databasen
' Database connection
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.MapPath("links.mdb")
' Opbygger SQL streng
SQLstmt = "INSERT INTO links (navn,url,beskrivelse,hits,søgeord,kategori,godkendt)"
SQLstmt = SQLstmt & " VALUES ('" & request.form("navn") & "','" & request.form("url") & "','" & replace(request.form("beskrivelse"),"'","''") & "','" & request.form("hits") & "','" & request.form("søgeord") & "','" & request.form("kategori") & "','nej')"

response.write sqlstmt

Conn.Execute (SQLstmt)

conn.Close
Set conn = nothing
Set SQLstmt = nothing

' Sender brugeren tilbage til links når databasen er opdateret
response.redirect ("links.asp")
%>

<% case "add"
' tilføj links
%>
<form method="POST" action="links.asp?mode=update">
        <table border="0" width="500" cellpadding="3" cellspacing="1">
        <tr><td colspan="2" bgcolor="#E5E5E5"><font face="verdana" size="1"><b>Links</b></font></td></tr>
        <tr><td colspan="2" bgcolor="#CCCCCC"><font face="verdana" size="1"><b>Tilføj link</b></font></td></tr>
            <tr>
              <td width="35%" bgcolor="#E5E5E5"><font face="Verdana" size="2"><b>Navn</font></td>
              <td width="65%" bgcolor="#E5E5E5">
                  <p><input type="text" name="navn" size="32"></p>
              </td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="35%" bgcolor="#FCFCFC"><font face="Verdana" size="2"><b>url</b></font></td>
              <td width="65%" bgcolor="#FCFCFC"><input type="text" name="url" value="http://" size="32"></td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="35%" bgcolor="#E5E5E5" valign="top"><font face="Verdana" size="2"><b>beskrivelse</b></font></td>
              <td width="65%" bgcolor="#E5E5E5"><textarea name="beskrivelse" cols="32"></textarea></td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="35%" bgcolor="#FCFCFC" valign="top"><font face="Verdana" size="2"><b>Kategori</b></font></td>
              <td width="65%" bgcolor="#FCFCFC"><select name="kategori">

<%
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "SELECT * FROM kategorier ORDER BY kategori"
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("links.mdb")
rs.Open strSQL, strDSN, 1
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
  Do until rs.EOF = True
        Response.Write "<option value='" & rs("id") & "'>" & rs("kategori") & vbCrLf
  rs.MoveNext
  Loop
End If
rs.Close
Set rs = Nothing
%></select></td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="35%" bgcolor="#E5E5E5" valign="top"><font face="Verdana" size="2"><b>Søgeord</b><br>Adskilles med komma!</font></td>
              <td width="65%" bgcolor="#E5E5E5"><input type="text" name="søgeord" size="32"></td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="100%" bgcolor="#FCFCFC" colspan="2"><input type="hidden" value="0" name="hits"><input type="submit" value="Send" name="send" style="background-color:#E5E5E5">
                <input type="reset" value="Annuller" name="anuller" style="background-color:#E5E5E5"></td>
            </tr>
<tr><td colspan="2" align="right" bgcolor="#CCCCCC"><font size="1"><b><a href="links.asp" class="menu">» Links</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="links.asp?mode=søg" class="menu">» Søg i links</a></b>&nbsp;&nbsp;</font></td></tr></table>
</form>

<% case "vis"
' Hvis der ikke er valgt noget mode vises alle links

' Paging
intPage = Request("page")
rpage = "&page=" & request("page")
If isNumeric(intPage) = False Or intPage < 1 Then
  intPage = 1
  rpage = "&page=1"
End If

orderby = request("orderby")
if request("orderby") <> "" then
orderby = request("orderby")
else
orderby = "navn"
end if

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("links.mdb")
Set kat = Conn.Execute("SELECT kategori FROM kategorier WHERE id=" & request("kat") & "")
katg = kat("kategori")
Set kat = nothing
Conn.Close
Set Conn = Nothing

' Database connection

    Response.Write "<table width='500' cellspacing='1' cellpadding='3'>"

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "SELECT * FROM links WHERE kategori='" & request("kat") & "' AND godkendt='ja' ORDER BY " & orderby & ""
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("links.mdb")
rs.Open strSQL, strDSN, 1
    Response.Write "<tr><td width='100%' colspan=""2"" bgcolor=""#E5E5E5""><font size=""1""><b>Links</b> » <b>" & katg & "</b></font></td></tr>"
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    Response.Write "<tr><td bgcolor=""#CCCCCC""><font size=""1""><b><a href=""links.asp?mode=vis&kat=" & request("kat") & rpage & "&orderby=navn"" class=""menu"">Navn/beskrivelse</a></b></font></td><td bgcolor=""#CCCCCC"" align=""center""><font size=""1""><b><a href=""links.asp?mode=vis&kat=" & request("kat") & rpage & "&orderby=hits"" class=""menu"">Hits</a></b></font></td></tr>"
  rs.PageSize = 3
  rs.AbsolutePage = intPage
  intRecCount = rs.PageSize
  intPageCount = rs.PageCount
  Do While Not rs.EOF And intRecCount > 0

If farve=1 Then
bg="#FCFCFC"
Farve= Farve + 1
Else
bg="#E5E5E5"
farve=1
End If

        Response.Write "<tr><td valign=top bgcolor=" & bg & "><font size=2><b><a href=""links.asp?mode=id&id=" & rs("ID") & """ target=""_blank"">" & rs("Navn") & "</a></b><br>" & rs("Beskrivelse") & "</font></td>"
        Response.Write "<td valign=top align=center width='30' bgcolor=" & bg & "><font size=2>" & rs("Hits") & "</font></td></tr>"

  intRecCount = intRecCount - 1
  rs.MoveNext
  Loop
else
response.write "<tr><td colspan=""2"" align=""center""><font size=""1""><b>Der er ingen links i denne kategori!</b></font></td><tr>"
End If
rs.Close
Set rs = Nothing

' Navigering mellem siderne med paging
Response.Write "<tr><td colspan=""2"" bgcolor=""#CCCCCC"">"
Response.Write "<table border=""0"" cellspacing=""0"" cellpadding=""0"" width=""100%""><tr><td bgcolor=""#CCCCCC""><font size='1'>"

If Clng(intPage) > 1 Then
  Response.Write "<a href=links.asp?mode=vis&kat=" & request("kat") & "&page=" & intPage - 1 & "&orderby=" & request("orderby") & " class=""menu"">[<<]</a>&nbsp;"
Else
  Response.Write ""
End If

Response.Write ""
For intNum = 1 To intPageCount
  Response.Write "&nbsp;<a href=links.asp?mode=vis&kat=" & request("kat") & "&page=" & intNum & "&orderby=" & request("orderby") & " class=""menu""><b>" & intNum & "</b></a>&nbsp;"
Next

If Clng(intPage) < Clng(intPageCount) Then
  Response.Write "&nbsp;<a href=links.asp?mode=vis&kat=" & request("kat") & "&page=" & intPage + 1 & "&orderby=" & request("orderby") & " class=""menu"">[>>]</a>"
Else
  Response.Write ""
End If

Response.write "</b> Side <b>" & intPage & "</b> af " & intPageCount & "</font></td><td align=""right""><font size=""1""><b><a href='links.asp' class=""menu"">» Oversigt</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href='links.asp?mode=søg' class=""menu"">» Søg i links</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href='links.asp?mode=add' class=""menu"">» Tilføj links</a></b>&nbsp;&nbsp;</font></td></tr></table></td></tr></table>"

case else

' Database connection
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "SELECT * FROM kategorier ORDER BY kategori"
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("links.mdb")
rs.Open strSQL, strDSN, 1
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    Response.Write "<table width='500' cellspacing='1' cellpadding='3'>"
        Response.Write "<tr><td width='100%' bgcolor=""#E5E5E5""><font size=""1""><b>Links</b></font></td></tr>"
        Response.Write "<tr><td width='100%' bgcolor=""#CCCCCC""><font size=""1""><b>Kategorier</b></font></td></tr>"
  Do until rs.EOF = True

If farve=1 Then
bg="#FCFCFC"
Farve= Farve + 1
Else
bg="#E5E5E5"
farve=1
End If

        Response.Write "<tr><td width='100%' bgcolor=""" & bg & """><font size=""2""><a href='links.asp?mode=vis&kat=" & rs("id") & "&orderby=navn'><b>" & rs("kategori") & "</b></a></font></td></tr>"
  rs.MoveNext
  Loop
End If
        Response.Write "<tr><td align=""right"" bgcolor=""#CCCCCC""><font size=""1""><b><a href='links.asp?mode=søg' class=""menu"">» Søg i links</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href='links.asp?mode=add' class=""menu"">» Tilføj links</a></b>&nbsp;&nbsp;</font></td></tr>"
    Response.Write "</table>"
rs.Close
Set rs = Nothing

end select %>

</body>
</html>
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. oktober 2003 - 19:58 #4
Når man bruger paging skal man bruge rs.Open og ikke Set rs = ....

Så prøv at lave dette:

'................ Skaber et recordset udfra SQL strengen OK MED VISNING AF SØGNING...............
Set rs = myConn.Execute(strSQL)

Til dette:

'................ Skaber et recordset udfra SQL strengen OK MED VISNING AF SØGNING...............
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.Open strSQL, myConn, 1

Eller har du et linje nummer hvor fejlen kommer?
Avatar billede schjoett Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:04 #5
Skriver nu:    1  2  3  4  [>>] Side af 4

Mangler dog side x af 4 og at kunne navigere altså næste side. Gør jeg det får jeg fejl i følgende sætning: /links.asp, line 257

Set kat = Conn.Execute("SELECT kategori FROM kategorier WHERE id=" & request("kat") & "")
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. oktober 2003 - 20:15 #6
Skriver den ikke det side tal du er kommet til?
Avatar billede schjoett Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:18 #7
Hej eagleeye!

Den skriver: 1  2  3  4  [>>] Side af 4
Men jeg kan ikke navigere ! Altså hvis jeg trykker på 2 3 eller 4 samt >> så kommer følgende fejl: /links.asp, line 257
Som er linje:
Set kat = Conn.Execute("SELECT kategori FROM kategorier WHERE id=" & request("kat") & "")
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. oktober 2003 - 20:20 #8
Så lyder det som om kat ikke bliver overført rigtigt via linket.

Når du kigger på siden er der så i linket noget med kat=XX ?
Avatar billede schjoett Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:24 #9
Øh hvad er det lige du mener ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. oktober 2003 - 20:26 #10
Hvis der anden gang kommer fejl i denne linje:
Set kat = Conn.Execute("SELECT kategori FROM kategorier WHERE id=" & request("kat") & "")

Så antager jeg det er en fejl enten paramtere missing eller Type Error ??
så er det typisk fordi  request("kat")  er tom.
Avatar billede schjoett Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:28 #11
Den skriver :

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression 'id='.
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. oktober 2003 - 20:34 #12
Ok, så får den ikke kat overført til side 2,3,4 osv.

Selvom det godt nok ser ud til at være med i denne linje.:
Response.Write "&nbsp;<a href=links.asp?mode=vis&kat=" & request("kat") & "&page=" & intNum & "&orderby=" & request("orderby") & " class=""menu""><b>" & intNum & "</b></a>&nbsp;"

Når siden vises første gang er der en kat=XX i Adress'e fetlet?? Som eks:
links.asp?mode=add&kat=34

Hvis du køre musen over linket 2, 3, eller 4 skriver den så som eks:
links.asp?mode=vis&kat=34&page=2&orderby=navn
Avatar billede schjoett Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:38 #13
Den viser :
links.asp?mode=vis&kat=&page=2&orderby=navn

links.asp?mode=vis&kat=34&page=2&orderby=navn

Altså mangler 34
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. oktober 2003 - 20:41 #14
Hvad på første side er der kat i linket med?
Avatar billede schjoett Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:43 #15
Ja der er vis&kat=5 hvis det er 5 tallet jeg holder musen over
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. oktober 2003 - 20:46 #16
Det lyder underlidt det så forsvinder undervej i koden ??
Prøv at lave en linje som denne

strKat = Rquest("kat")

lige før denne:
Set kat = Conn.Execute("SELECT kategori FROM kategorier WHERE id=" & request("kat") & "")

og de steder der står:  request("kat")    ændere det til strKat

Eks:
Set kat = Conn.Execute("SELECT kategori FROM kategorier WHERE id=" & strKat & "")

For intNum = 1 To intPageCount
  Response.Write "&nbsp;<a href=links.asp?mode=vis&kat=" & strKat & "&page=" & intNum & "&orderby=" & request("orderby") & " class=""menu""><b>" & intNum & "</b></a>&nbsp;"
Next
Avatar billede schjoett Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:52 #17
Hej lavet ædringerne med linje: strKat = Rquest("kat") og :
Set kat = Conn.Execute("SELECT kategori FROM kategorier WHERE id=" & strKat & "")

Får nu følgende fejlmeddelse:

Error Type:
Microsoft VBScript runtime (0x800A000D)
Type mismatch: 'Rquest'
/links.asp, line 257
Avatar billede schjoett Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:53 #18
Før også samme fejl ved funktionen vis alle udtræk!!
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. oktober 2003 - 20:56 #19
hov mangler et e:

strKat = request("kat")
Avatar billede schjoett Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:57 #20
prøver lige igen!
Avatar billede schjoett Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:00 #21
For igen en fejlmeddelse:

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression 'id='.
/links.asp, line 258
Avatar billede schjoett Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:00 #22
Vis alle fungere igen! Men under søgningen samme problemstiling ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. oktober 2003 - 21:04 #23
det forstår jeg ikke hvis kat=XX ved første side men ikke kommer med i linket til de næste sider...
Avatar billede schjoett Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:09 #24
Har du læst koderne som jeg har hæftet på ?

Underligt at vis alle fungere efter hensigten at så søgningen ikke virker med paging ?

Jeg har jo undladt intpage ved omkring linje 101 i det jeg ellers får fejlmeddelse omkring intpage conflict!

If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
rs.PageSize = 6
intRecCount = rs.PageSize
intPageCount = rs.PageCount
Do While Not rs.EOF And intRecCount > 0
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. oktober 2003 - 21:13 #25
Denne:

strSQL = "SELECT * FROM links WHERE kategori='" & request("kat") & "' AND godkendt='ja' ORDER BY " & orderby & ""

Skulle det ikke være:

strSQL = "SELECT * FROM links WHERE kategori='" & katg  & "' AND godkendt='ja' ORDER BY " & orderby & ""

Så den bruger den kategori fra kat tabellen.
Avatar billede schjoett Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:19 #26
Nej hjælper ikke det er under Vis alle poster fra Databasen! Det er ikke der det er ved søgningen
Avatar billede schjoett Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:24 #27
Det må være i dette her område ???

' ................ Skaber et recordset udfra SQL strengen OK MED VISNING AF SØGNING...............
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.Open strSQL, myConn, 1

If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    rs.PageSize = 6
    intRecCount = rs.PageSize
    intPageCount = rs.PageCount
Do While Not rs.EOF And intRecCount > 0

If farve=1 Then
bg="#FCFCFC"
Farve= Farve + 1
Else
bg="#E5E5E5"
farve=1
End If
        Response.Write "<tr><td valign=top bgcolor=" & bg & "><font size=2><b><a href=""links.asp?mode=id&id=" & rs("ID") & """ target=""_blank"">" & rs("Navn") & "</a></b><br>" & rs("Beskrivelse") & "</font></td>"
        Response.Write "<td valign=top align=center width='30' bgcolor=" & bg & "><font size=2>" & rs("Hits") & "</font></td></tr>"
        intRecCount = intRecCount - 1
        rs.MoveNext

    Loop

Else
' Hvis ingen poster passede på søgordene
        Response.Write "<tr><td align=center width=""100%"" colspan=""2"" bgcolor=#e5e5e5><font size=""2""><b>Ingen sider passede på søgeordet</b></font></a></td></tr>"
End If
Response.Write "<tr><td colspan=""2"" bgcolor=""#CCCCCC"">"
Response.Write "<table border=""0"" cellspacing=""0"" cellpadding=""0"" width=""100%""><tr><td bgcolor=""#CCCCCC""><font size='1'>"

If Clng(intPage) > 1 Then
  Response.Write "<a href=links.asp?mode=vis&kat=" & request("kat") & "&page=" & intPage - 1 & "&orderby=" & request("orderby") & " class=""menu"">[<<]</a>&nbsp;"
Else
  Response.Write ""
End If

Response.Write ""
For intNum = 1 To intPageCount
  Response.Write "&nbsp;<a href=links.asp?mode=vis&kat=" & request("kat") & "&page=" & intNum & "&orderby=" & request("orderby") & " class=""menu""><b>" & intNum & "</b></a>&nbsp;"
Next

If Clng(intPage) < Clng(intPageCount) Then
  Response.Write "&nbsp;<a href=links.asp?mode=vis&kat=" & request("kat") & "&page=" & intPage + 1 & "&orderby=" & request("orderby") & " class=""menu"">[>>]</a>"
Else
  Response.Write ""
End If

Response.write "</b> Side <b>" & intPage & "</b> af " & intPageCount & "</font></td><td align=""right""><font size=""1""><b><a href='links.asp' class=""menu"">» Oversigt</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href='links.asp?mode=søg' class=""menu"">» Søg i links</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href='links.asp?mode=add' class=""menu"">» Tilføj links</a></b>&nbsp;&nbsp;</font></td></tr></table></td></tr></table>"

%>

<% case "søg"
' Søgeformularen
Response.write "<form method=POST action=links.asp?mode=search><table width=""500"" cellspacing=""1"" cellpadding=""3"" border=""0"">"
Response.write "<tr><td bgcolor=""#E5E5E5""><font size=""1""><b>Links</b> » <b>Søg</b></font></td></tr>"
Response.write "<tr><td bgcolor=""#FCFCFC""><input type=""text"" name=""søgeord"" size=""60""></td></tr>"
Response.write "<tr><td bgcolor=""#E5E5E5""><input type=""submit"" value=""  søg  "" name=""send""></td></tr>"
response.write "<tr><td align=""right"" bgcolor=""#CCCCCC""><font size=""1""><b><a href=""links.asp"" class=""menu"">» Oversigt</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href=""links.asp?mode=add"" class=""menu"">» Tilføj links</a></b>&nbsp;&nbsp;</font></td></tr></table></form>"
%>
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. oktober 2003 - 21:24 #28
Nu er jeg lost??

Hvis der er i den del så se mit svar.
Og lige efter case "search" tilføj dette:

intPage = Request("page")
If intPage = "" Then
  intPage = 1
End If

Samt den linje med:
  rs.AbsolutePage = intPage
Avatar billede schjoett Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:28 #29
Ja sorry Eagleeeye!

Har sat det ind du lige skrev og får fejlen :

Error Type:
Microsoft VBScript runtime (0x800A01A8)
Object required: 'intPage'
/links.asp, line 64
Avatar billede schjoett Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:29 #30
Tilføjelse!! Det er når jeg søger fejlmeddelsen kommer nu !
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. oktober 2003 - 21:30 #31
Prøv at vise koden inde i

<% case "search"  delen
Avatar billede schjoett Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:31 #32
Ok!

<% case "search"
intPage = Request("page")
rs.AbsolutePage = intPage
If intPage = "" Then
intPage = 1
End If

' Siden med søgeresultater

' Database connection
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("links.mdb")

' Henter søgeorden fra formularen
strKeyword = Trim(Request.Form("søgeord"))

If Len(strKeyword) = 0 Then
' Hvis der ikke er skrevet i formularen sendes brugeren tilbage
    Response.Clear
    Response.Redirect ("links.asp?mode=søg")
Else
    strKeyword = Replace(strKeyword,"'","''")
End If

' Opbygger en dynamisk SQL streng
strSQL = "SELECT * FROM links WHERE"
strSQL = strSQL & " (godkendt = 'ja') AND ("
strSQL = strSQL & " (id LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (navn LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (url LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (beskrivelse LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (hits LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (søgeord LIKE '%" & strKeyword & "%'))"

    Response.Write "<table width=""500"" cellspacing=""1"" cellpadding=""3"">"
        Response.Write "<tr><td width=""100%"" colspan=""2"" bgcolor=""#E5E5E5""><font size=""1""><b>Links</b> » <b>Søgeresultater for " & strKeyword & "</b></font></td></tr>"
        Response.Write "<tr><td bgcolor=""#CCCCCC""><font size=""1""><b>Navn/beskrivelse</b></font></td><td bgcolor=""#CCCCCC""><font size=""1""><b>Hits</b></font></td></tr>"

' ................ Skaber et recordset udfra SQL strengen OK MED VISNING AF SØGNING...............
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.Open strSQL, myConn, 1

If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    rs.PageSize = 6
    intRecCount = rs.PageSize
    intPageCount = rs.PageCount
Do While Not rs.EOF And intRecCount > 0

If farve=1 Then
bg="#FCFCFC"
Farve= Farve + 1
Else
bg="#E5E5E5"
farve=1
End If
        Response.Write "<tr><td valign=top bgcolor=" & bg & "><font size=2><b><a href=""links.asp?mode=id&id=" & rs("ID") & """ target=""_blank"">" & rs("Navn") & "</a></b><br>" & rs("Beskrivelse") & "</font></td>"
        Response.Write "<td valign=top align=center width='30' bgcolor=" & bg & "><font size=2>" & rs("Hits") & "</font></td></tr>"
        intRecCount = intRecCount - 1
        rs.MoveNext

    Loop

Else
' Hvis ingen poster passede på søgordene
        Response.Write "<tr><td align=center width=""100%"" colspan=""2"" bgcolor=#e5e5e5><font size=""2""><b>Ingen sider passede på søgeordet</b></font></a></td></tr>"
End If
Response.Write "<tr><td colspan=""2"" bgcolor=""#CCCCCC"">"
Response.Write "<table border=""0"" cellspacing=""0"" cellpadding=""0"" width=""100%""><tr><td bgcolor=""#CCCCCC""><font size='1'>"

If Clng(intPage) > 1 Then
  Response.Write "<a href=links.asp?mode=vis&kat=" & request("kat") & "&page=" & intPage - 1 & "&orderby=" & request("orderby") & " class=""menu"">[<<]</a>&nbsp;"
Else
  Response.Write ""
End If

Response.Write ""
For intNum = 1 To intPageCount
  Response.Write "&nbsp;<a href=links.asp?mode=vis&kat=" & request("kat") & "&page=" & intNum & "&orderby=" & request("orderby") & " class=""menu""><b>" & intNum & "</b></a>&nbsp;"
Next

If Clng(intPage) < Clng(intPageCount) Then
  Response.Write "&nbsp;<a href=links.asp?mode=vis&kat=" & request("kat") & "&page=" & intPage + 1 & "&orderby=" & request("orderby") & " class=""menu"">[>>]</a>"
Else
  Response.Write ""
End If

Response.write "</b> Side <b>" & intPage & "</b> af " & intPageCount & "</font></td><td align=""right""><font size=""1""><b><a href='links.asp' class=""menu"">» Oversigt</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href='links.asp?mode=søg' class=""menu"">» Søg i links</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href='links.asp?mode=add' class=""menu"">» Tilføj links</a></b>&nbsp;&nbsp;</font></td></tr></table></td></tr></table>"

%>
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. oktober 2003 - 21:33 #33
Ok, retter den lige til.

1. rs.AbsolutePage skal flyttes.
2. mode=vis --> mode=search
3. strKeyword skal overføres i QueryStringen fra side 1->2->3 osv så søge ordet bevares fra side til side.
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. oktober 2003 - 21:36 #34
Prøv lige dette:

<% case "search"
intPage = Request("page")
If intPage = "" Then
  intPage = 1
End If

' Siden med søgeresultater
' Database connection
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("links.mdb")

' Henter søgeorden fra formularen
strKeyword = Trim(Request.Form("søgeord"))
if strKeyword = "" then strKeyword = Trim(Request.QueryString("søgeord"))

If Len(strKeyword) = 0 Then
' Hvis der ikke er skrevet i formularen sendes brugeren tilbage
    Response.Clear
    Response.Redirect ("links.asp?mode=søg")
Else
    strKeyword = Replace(strKeyword,"'","''")
End If

' Opbygger en dynamisk SQL streng
strSQL = "SELECT * FROM links WHERE"
strSQL = strSQL & " (godkendt = 'ja') AND ("
strSQL = strSQL & " (id LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (navn LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (url LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (beskrivelse LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (hits LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (søgeord LIKE '%" & strKeyword & "%'))"

    Response.Write "<table width=""500"" cellspacing=""1"" cellpadding=""3"">"
        Response.Write "<tr><td width=""100%"" colspan=""2"" bgcolor=""#E5E5E5""><font size=""1""><b>Links</b> » <b>Søgeresultater for " & strKeyword & "</b></font></td></tr>"
        Response.Write "<tr><td bgcolor=""#CCCCCC""><font size=""1""><b>Navn/beskrivelse</b></font></td><td bgcolor=""#CCCCCC""><font size=""1""><b>Hits</b></font></td></tr>"

' ................ Skaber et recordset udfra SQL strengen OK MED VISNING AF SØGNING...............
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.Open strSQL, myConn, 1

If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    rs.PageSize = 6
    rs.AbsolutePage = intPage
    intRecCount = rs.PageSize
    intPageCount = rs.PageCount
Do While Not rs.EOF And intRecCount > 0

If farve=1 Then
bg="#FCFCFC"
Farve= Farve + 1
Else
bg="#E5E5E5"
farve=1
End If
        Response.Write "<tr><td valign=top bgcolor=" & bg & "><font size=2><b><a href=""links.asp?mode=id&id=" & rs("ID") & " target=""_blank"">" & rs("Navn") & "</a></b><br>" & rs("Beskrivelse") & "</font></td>"
        Response.Write "<td valign=top align=center width='30' bgcolor=" & bg & "><font size=2>" & rs("Hits") & "</font></td></tr>"
        intRecCount = intRecCount - 1
        rs.MoveNext

    Loop

Else
' Hvis ingen poster passede på søgordene
        Response.Write "<tr><td align=center width=""100%"" colspan=""2"" bgcolor=#e5e5e5><font size=""2""><b>Ingen sider passede på søgeordet</b></font></a></td></tr>"
End If
Response.Write "<tr><td colspan=""2"" bgcolor=""#CCCCCC"">"
Response.Write "<table border=""0"" cellspacing=""0"" cellpadding=""0"" width=""100%""><tr><td bgcolor=""#CCCCCC""><font size='1'>"

If Clng(intPage) > 1 Then
  Response.Write "<a href=links.asp?mode=search&kat=" & request("kat") & "&page=" & intPage - 1 & "&søgeord=" & strKeyword & "&orderby=" & request("orderby") & " class=""menu"">[<<]</a>&nbsp;"
Else
  Response.Write ""
End If

Response.Write ""
For intNum = 1 To intPageCount
  Response.Write "&nbsp;<a href=links.asp?mode=search&kat=" & request("kat") & "&page=" & intNum & "&søgeord=" & strKeyword & "&orderby=" & request("orderby") & " class=""menu""><b>" & intNum & "</b></a>&nbsp;"
Next

If Clng(intPage) < Clng(intPageCount) Then
  Response.Write "&nbsp;<a href=links.asp?mode=search&kat=" & request("kat") & "&page=" & intPage + 1 & "&søgeord=" & strKeyword & "&orderby=" & request("orderby") & " class=""menu"">[>>]</a>"
Else
  Response.Write ""
End If

Response.write "</b> Side <b>" & intPage & "</b> af " & intPageCount & "</font></td><td align=""right""><font size=""1""><b><a href='links.asp' class=""menu"">» Oversigt</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href='links.asp?mode=søg' class=""menu"">» Søg i links</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href='links.asp?mode=add' class=""menu"">» Tilføj links</a></b>&nbsp;&nbsp;</font></td></tr></table></td></tr></table>"

%>
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. oktober 2003 - 21:39 #35
Umiddelbart bliver hver kat eller orderby ikke brugt i case "seach" delen så det kan fjernes fra linksne:

Response.Write "&nbsp;<a href=links.asp?mode=search&kat=" & request("kat") & "&page=" & intNum & "&søgeord=" & strKeyword & "&orderby=" & request("orderby") & " class=""menu""><b>" & intNum & "</b></a>&nbsp;"

Så de bliver som sådan her:

Response.Write "&nbsp;<a href=links.asp?mode=search&page=" & intNum & "&søgeord=" & strKeyword & " class=""menu""><b>" & intNum & "</b></a>&nbsp;"
Avatar billede schjoett Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:41 #36
VIRKER NU KANONT HVIS JEG KUNNE GIVE 1000 POINT SÅ HAVDE JEG SGU GJORT DET! MANGE TAK FOR HJÆLPEN!
Avatar billede schjoett Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:42 #37
Nu skal jeg bare lige finde ud af hvordan jeg overføre point til dig?
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. oktober 2003 - 21:43 #38
Du tykker bare på mit navn i boken med navne og trykker accepter.
Avatar billede schjoett Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:45 #39
Sådan!!
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. oktober 2003 - 21:46 #40
Jeps ;)  tak.