Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
06. oktober 2003 - 17:29 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

mister sessions

Jeg har lavet et simpelt login script, hvor jeg validerer og sætter 3 sessions (som jeg kan skrive ud). Herefter redirecter jeg til forsiden, som så igen redirecter til en dynamisk valgt side.
På forsiden findes sessions og kan skrives ud, men på den sidste side er de pludselig væk.

Kender nogen til at miste sessions, uden selvfølgelig at bruge Session.Abandon :)
Avatar billede netro Nybegynder
06. oktober 2003 - 17:31 #1
Ja, ved timeout, men jeg går ikke ud fra, det er tilfældet her.
Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
06. oktober 2003 - 17:38 #2
Jeg har lige droppet mellemledet og redirecter nu direkte til en side. Her ryger den også
Avatar billede netro Nybegynder
06. oktober 2003 - 17:39 #3
Kan du give et link til siden?
Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
06. oktober 2003 - 17:43 #4
Har den kun lokalt desværre.
Er der noget andet end abandon, der kan få siden til at smide sine sessioner.
Den smider alle tre, på vej gennem en function
Avatar billede netro Nybegynder
06. oktober 2003 - 17:48 #5
Det kan tænkes, at din browser afviser dem. Det var derfor, jeg ville prøve selv. Hvis du kører nedenstående lille stump kode og opdaterer siden, kan du hurtigt se, om det er det, der er problemet.

<%
Response.Write Session("Test")
Session("Test") = "Det virker!"
%>
Avatar billede dawin Nybegynder
06. oktober 2003 - 17:50 #6
en session mistes ved:

1) timeout (default er 20 mins)
2) client understøtter ikke session-cookies (tjek hvad den tillader af cookies)
3) session.abandon
4) skift af domæne (skifter nemlig cookie)
Avatar billede netro Nybegynder
06. oktober 2003 - 17:57 #7
Eftersom 1-3 allerede er nævnt, tillader jeg mig også at smide et svar.

Får du teksten frem?
Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
06. oktober 2003 - 18:04 #8
Jeg er ved at gensinstallere IIS og sp3. Problemet er som sådan opstået ud af den blå luft og jeg har erbejdet på på løsningen her i 1 måned uden at opleve dette.
Så .. hvem ved, kender I til en virus der kan skabe fejl som denne
Avatar billede netro Nybegynder
06. oktober 2003 - 18:07 #9
Ikke lige umiddelbart, nej. Men det er jo altid en god idé at fjerne spyware.

Der kan opstå problemer med cookies, hvis uret på din computer går (meget) forkert.
Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
06. oktober 2003 - 18:41 #10
geninstallation havde ingen effekt, og teksten kom ikke frem.
Avatar billede netro Nybegynder
06. oktober 2003 - 18:52 #11
Så har jeg ikke flere foreslag, hvis du siger, du ikke har ændret på noget.
Avatar billede jytte Nybegynder
06. oktober 2003 - 19:10 #12
Når jeg har kørt PWS har jeg nogle gange oplevet at der har været meget lavt loft til hvor mange samtidige brugere der kunne være på og også omkring hvor mange session-variabler der kunne sættes.
Så måske dør dinne sessions simpelt hen fordi din PWS ikke kan klare ret meget.
Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
06. oktober 2003 - 19:39 #13
Det kører på win2k server og Sql-Server, så ingen pws desværre
Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
06. oktober 2003 - 19:48 #14
Kender I til den her, det er en fejl jeg får nogen gane i forbindelse med dette

" The remote procedure call failed and did not execute "
Avatar billede netro Nybegynder
06. oktober 2003 - 19:53 #15
Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:01 #16
Den her er go
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/Q221/7/90.asp&NoWebContent=1
Men det giver jo nok mere et signal om at jeg kører for mange request til iis på samme tid.
Avatar billede netro Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:10 #17
Ja, prøv evt. at oprette spørgsmålet i kategorien med Windows 2000 Server, hvis du ikke får problemet løst.
Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:25 #18
Tak for input
Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:26 #19
Avatar billede netro Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:36 #20
Tak for points. Håber du finder ud af det.
Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:40 #21
Afliver lige et lidt for mystificeret problem.

Det hele handlede bare om et uendeligt loop i en rekursiv udskrivning..
Så fejlen er ikke mystisk længere, men jeg fatter bare ikke hvordan det har virket i en hel måned :)
Avatar billede netro Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:56 #22
Ja, det er jo svært at gætte sig til ;o)