Avatar billede tw54 Nybegynder
06. oktober 2003 - 15:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Standard sidefod i office XP

Hvordan får jeg excel/word (XP)opsat så når jeg åbner et nyt ark, så kommer der automatisk Dato\’udarbejdet af’\sti og filnavn  i sidefoden til venstre.
Avatar billede angak Nybegynder
06. oktober 2003 - 15:16 #1
Du opretter først et nyt dokument.
Så indsætter du din sidehoved/-fod
Og så vælger du filer -> Gem som
Og der vælger du så at gemme det som en dokumentskabelon
Avatar billede tw54 Nybegynder
06. oktober 2003 - 15:28 #2
Kan man ikke gemme det i nogle std filer?
Avatar billede angak Nybegynder
06. oktober 2003 - 15:30 #3
std-filer?

Hvis du finder normal.dot på din computer og overskriver den med den skabelon du selv har lavet, så starter Word med den skabelon hver gang...
Avatar billede tw54 Nybegynder
06. oktober 2003 - 15:32 #4
Hvad heder standardmappen i excel? Og hvordan får jeg oplysningerne adskilt med en slash i word/excel
Avatar billede angak Nybegynder
06. oktober 2003 - 15:36 #5
Hmmm.... Ved faktisk ikke med Excel...
Avatar billede kabbak Professor
06. oktober 2003 - 18:51 #6
som makro i word normal.dot

Sub WSidefod()
Set wshNetwork = CreateObject("WScript.Network")
    ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekCurrentPageFooter
    Selection.Fields.Add Range:=Selection.Range, Type:=wdFieldDate
    Selection.TypeText Text:="/" & wshNetwork.UserName & "/"
    NormalTemplate.AutoTextEntries("Fil- og stinavn").Insert Where:=Selection. _
        Range
    ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekMainDocument
End Sub

og som makro i Person.xls

Sub XSidefod()
  Set wshNetwork = CreateObject("WScript.Network")
        ActiveSheet.PageSetup.LeftFooter = Date & "/" & wshNetwork.UserName & "/" & ActiveWorkbook.Path & "\" & " &F"

End Sub

for begge makroer, gælder det at filen (Regnearket/dokumentet) skal gemmes først,kør så makroen og gem og afslut.

Hvis makroen køres før filen er gemt, kommer stien ikke med, da progammet jo ikke ved hvor du vil gemme det.

Automatisk bliver det jo ikke indsat ved nyt ark/dokument , men at køre en makro går vel også.
Avatar billede kabbak Professor
06. oktober 2003 - 18:53 #7
nb. dette er lavet i office 2000, ved foresten ikke om det virker i XP
Avatar billede jkrons Professor
08. oktober 2003 - 18:53 #8
Excel har ikke en standardsakbelon på samme måde som Word.

Her kan du lave et almindeligt Regneark med Sidehoved og Sidefod som du ønsker det. Derefter gemmer du det som skabelon (Gem som, vælg skabelon som filtype). Det SKAL gemmes i mappen XLSTART, der typisk ligger i C:\Programmer\Microsoft Office\Office 10\

Giv skabelonen navnet Mappe.xlt (xlt sætter den selv på, når du vælger skabelon som filtype.
Avatar billede jkrons Professor
20. oktober 2003 - 12:06 #9
Kunne du bruge noget af det?