Avatar billede pingi Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ComboBox og Array

Jeg har et string array i en klasse som skal vises i en comboBox i en anden klasse og når man ændrer i array'et skal comboboxen opdateres. Kan man få C# til at gøre dette automatisk eller skal man selv søge for at opdatere comboboxen.
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:11 #1
Så vidt jeg husker, kan du angive string array'et som datasource til comboboxen. I så tilfælde burde det kunne klares med en databind/refresh på combobox'en.
Avatar billede z42cool Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:13 #2
Er det en webapplikation eller en winforms applikation?
Avatar billede pingi Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:23 #3
det er en winforms applikation.
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:28 #4
Set combobox.datasource lig med dit array.

Så skulle du være kørende.
Avatar billede pingi Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:33 #5
det har jeg prøvet men når jeg ændrer en værdi i mit array (array[1] = "et eller andet") ændres comboBoxen ikke. Der står stadig den gamle værdi.
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:37 #6
Har du prøvet Refresh?

Har du prøvet at slette datasource og sætte den igen?
Avatar billede finger Nybegynder
07. oktober 2003 - 09:52 #7
At lave en refresh eller at sætte datasource igen, bryder med ideen at den automatisk skal opdateres...
jeg mener ikke at arraylist sender notifications ud når der er ændringer til den. Istedet ville jeg bruge et datatable til dette. opret et datatable med een eller flere kolonner. sæt combobox.datasource til table navnet. sæt combobox.displaymember til det der skal vises i comboboxen (den kolonne hvor værdierne står i dit datatable). sæt combobox.valuemember til den værdi der skal høre sammen med det der er valgt ( som regel det samme som displaymember).
så kommer opdataringer automatisk til din combobox.
Avatar billede pingi Nybegynder
09. oktober 2003 - 16:34 #8
tak det virkede