Avatar billede casaolsen Nybegynder
06. oktober 2003 - 09:34 Der er 8 kommentarer

Nedsætte en .avi fil i størrelse

Hej med jer...

Jeg er lidt nybegynder på dette område... Men jeg har en avi film som fylder ca. 20 mb. - den vil jeg gerne ha ned i størrelse, så den fylder mindre.

Det kan vel godt lade sig gøre? Hvilket program skal man benytte?

mvh Thomas
Avatar billede miss-g Seniormester
06. oktober 2003 - 10:26 #1
I hvilken forbindelse skal du bruge filmen?

På computeren?
Brænde den?
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2003 - 10:32 #2
Hvad er det for en .avi fil ?
Du kan komprimere den til enten DivX eller Xvid.

kig her: http://www.digitalempire.frac.dk/avidivx.shtml
Avatar billede casaolsen Nybegynder
06. oktober 2003 - 11:25 #3
den skal ligge til download på nettet...
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2003 - 12:50 #4
Hvad er det for en .avi fil ?
Avatar billede casaolsen Nybegynder
06. oktober 2003 - 12:55 #5
Jeg har ikke så meget forstand på det, så jeg er ikke helt klar hvad du mener med: hva det er for en fil?

Men det er et videoklip som jeg åbner med Media Player

mange tak!
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2003 - 13:09 #6
OK :o) - lad mig spørge på en anden måde....
Hvor har du den fra ? hvad er der på den ? Er det en hjemmevideo ?

Prøv den guide jeg har linket til - måske kan den hjælpe lidt på størrelsen.
Avatar billede casaolsen Nybegynder
06. oktober 2003 - 13:14 #7
Det er en video der præsenterer et produkt med speak... Den er lavet tidligere blot til VHS men man lavede også en computer-version, som man nu ønsker skal på nettet... men 20mb er for voldsomt.
Avatar billede henninga Novice
06. oktober 2003 - 20:11 #8
Hvis du skal have den til at ligge på nettet så prøv lige at læse her: www.abmedia.dk/video  under menuen Streaming. Nederst på siden er der link til at hente Windows MediaEncoder, som kan lave arbejdet for dig.
Du kan se nogle prøver under  VideoTest.
HenningA