Avatar billede geffen Nybegynder
05. oktober 2003 - 18:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med HTML i mail()

Jeg har problemer med at få mail() til at virke med html tags, men jeg synes ikke jeg kan se nogen fejl i mit script når jeg sammenligner det med andre. Men jeg kan se når jeg modtager email at \r\n ikke bliver tolket som lineskift som det burde

$username = 'mig';
$email = 'min@mail.dk';

$To = $username.' <'.$email.'>';
$Subject = 'Fest og glade dage';
$Message = '<html><head><title>Min title</title></head><body>Hejsa fætter</body></html>';
$Headers  = 'MIME-Version: 1.0\r\n';
$Headers  .= 'From: min hp <hp1@mail.dk>';
$Headers  .= 'Reply-To: min hp <hp1@mail.dk>\r\n';
$Headers  .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n';
if(mail($To, $Subject, $Message, $Headers)){
echo 'mailen er sendt';
}
else{
echo 'Skrammel';
}
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. oktober 2003 - 18:38 #1
Hvis du vil skifte linie i din HTML-mail skal du skrive <br>  - er det derfor?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. oktober 2003 - 18:40 #2
Men det er nok ikke det ;) Du skal derimod
$Headers  = "MIME-Version: 1.0\r\n";
Avatar billede geffen Nybegynder
05. oktober 2003 - 18:40 #3
Nej det der sker er at den ikke bare skrive html koden som om det er text og der kommer 2-3 afsender addresser på mailen
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. oktober 2003 - 18:44 #4
Prøv den helt basale mail før du laver sådan noget fancy stuff.

$username = 'mig';
$email = 'min@mail.dk';

$Subject = 'Fest og glade dage';
$Message = 'Dette er teksten der skal sendes';
$Headers  = 'MIME-Version: 1.0\r\n';
$Headers  .= 'From: min hp <hp1@mail.dk>\r\n';  // du havde glemt linieskift her.
$Headers  .= 'Reply-To: min hp <hp1@mail.dk>\r\n';

if ( mail($email, $Subject, $Message, $Headers) ) {
    echo 'mailen er sendt';
} else {
    echo 'Skrammel';
}

Og lad os se om den virker. Nogen hosts tillader simpelthen ikke mail fra webstedet fordi for mange spammere misbruger det. Måske du skal have en specialaftal og sværge på en stak bibeler osv.

mvh JakobA
Avatar billede geffen Nybegynder
05. oktober 2003 - 18:45 #5
Der kan man bare se, jeg havede aldrig troet det ville være forskel på ' '  og " "

Mange takker for hjælpen :)  men du har igen glemt at ligge et svar ind.
Avatar billede fangel Nybegynder
05. oktober 2003 - 18:48 #6
'\n\r' == '\n\r' !== '
'

"\n\r" == '
';

\-tegn bliver ikke tolket i '-gnyffer | kun i "-knyffer

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
05. oktober 2003 - 18:48 #7
"$var" == $var

'$var' == '$var' !== $var

ting inde i '-knyffer bliver ikke tolket - det bliver de kun hvis de er inde i "-knyffer

Morten
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. oktober 2003 - 18:53 #8
Jeg har ikke glemt et svar :) Jeg venter tit til jeg ved om det kan bruges.

Der mangler vist også lidt i denne linie ud over "-ere

$Headers  .= 'From: min hp <hp1@mail.dk>';
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. oktober 2003 - 18:53 #9
:) jo, der glemte jeg det
Avatar billede geffen Nybegynder
05. oktober 2003 - 19:18 #10
Jeps, det havede jeg set, takker for the hele