Avatar billede zpanzer Nybegynder
05. oktober 2003 - 00:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

højre klik menu

Hejsa alle sammen igen :P

nu har jeg endnu et spøgsmål
hvad skal man skrive i popups og alt det der når man vil lave en "menu" nå man højre klicker,
hvordan laver man det
og hvad skal man skrive ?

/Casper thomsen
Avatar billede jara06 Nybegynder
05. oktober 2003 - 00:24 #1
kig på menuerne der findes i forvejen ..
herunde laves en menu, og alle med . foran ligger under den menu (en - lægger en skillelinie imellem linierne

Control
.Ignore:/ignore $$1 1
.Unignore:/ignore -r $$1 1
.Op:/mode # +ooooo $$1 $2 $3 $4 $5
.Deop:/mode # -ooooo $$1 $2 $3 $4 $5
.Voice:/mode # +vvvvv $$1 $2 $3 $4 $5
.Devoice:/mode # -vvvvv $$1 $2 $3 $4 $5
.Kick:/kick # $$1
.Kick (why):/kick # $$1 $$?="Reason:"
.Ban:/ban $$1 2
.Ban, Kick:/ban $$1 2 | /timer 1 3 /kick # $$1
.Ban, Kick (why):/ban $$1 2 | /timer 1 3 /kick # $$1 $$?="Reason:"

prøv dette:

Menu ting
.Menu punkt:/say blabla
.-
.Anden menu
..Menu punkt2:/say blabla
Avatar billede zpanzer Nybegynder
05. oktober 2003 - 00:35 #2
jeg kan ikke få det til at virke og for resten findes det du lige har skrevet ikke
Avatar billede zpanzer Nybegynder
05. oktober 2003 - 00:44 #3
Jeg har dlaodet det normale mIRC og vil ændre i det så der konmmer en menu når man højre klikker men HVORDAN!?
Avatar billede jara06 Nybegynder
05. oktober 2003 - 13:49 #4
når man højreklikker hvorhenen ?
tryk alt+p og gå op i menuen view og vælg channel og sæt dette ind :
-
Menu punkt1:/say blabla
Menu ting
.Menu punkt2:/say blabla
.-
.Anden menu
..Menu punkt3:/say blabla
-

så har du en custom menu når du højreklikker i et kanal vindue. var det ikke det du ville ?
Avatar billede jonasan Nybegynder
20. oktober 2003 - 13:52 #5
Hvad skal der ske, når du højreklikker da? Skal du kunne udføre kommandoer som AUTH osv?
Avatar billede zyberdog Nybegynder
22. oktober 2003 - 14:02 #6
Et eksemepel mere (bemærk at denne skal lægges i REMOTE alt+r .. meget lettere hvis man altid bruger remote):

menu channel {
;her har jeg valg "channel" ^^ .. dvs. denne menu kommer når man højreklikker i en channel. Du kan vælge mellem: channel menubar nicklist query og et par andre, men det er disse du nok for mest brug for. (du kan have flere i en).
one menu:/echo -a muh
second menu
.submenu one for second menu:echo -a smart!
.submenu two for second menu:echo -a clever!
-
$style(1) menu med flueben:echo -a den kan man også klikke på
$style(2) menu hvor teksten er disabled:echo -a denne kan man ikke klikke på...
$iif($len($me) > 9,dit nick er større end 9 chars,dit nick er mindre end 9 chars):echo -a dette er et eksempel på hvordan man kan påvirke hvad der står i menuen under forskellige variabler..
}

Hvis du højreklikker i f.eks. nicklist, eller i en query, så er $$1 netop det nick som du klikkede på. Dette kan du f.eks. bruge til slaps:

menu nicklist {
$iif($$1,Slap $$1)
.Slap $$1 around a bit:describe $active slaps $$1 around a bit with a large trout
.Slap $$1 med en lyserød gummebil:describe $active slaps $$1 rundt med en lyserød gummibil!!!
}
Avatar billede zyberdog Nybegynder
22. oktober 2003 - 14:04 #7
pga. eksperten.dk 's evindelige irreterende wordwrap ser det lidt dumt ud.. :)