Avatar billede tim-p Nybegynder
04. oktober 2003 - 21:35 Der er 5 kommentarer

Hvad skal jeg købe?

Retunere mit nye nf7-s /corsair twinx1024-3200LL /amd barton 3000+  fordi jeg ikke engang kan køre stabilt på normale settings (fsb/multiplier/timings)

Mit spørgsmål er hvad skal jeg købe? har tænkt på en intel p4 2,8 ghz men skal det være med 533 fsb eller 800 fsb?

Og hvilke ram er optimale til de to forskellige cpuer?

Hvilket motherbord kan klare det? sig ikke et abit for det er jeg ved at være træt af efter at have kæmptet med det i snart en uge.
Avatar billede ironmaiden Nybegynder
04. oktober 2003 - 21:49 #1
Jeg vil helt klart anbefale den p4 2.8 som du har snakket om frem for fx. en AMD, da p4 har vundet næsten alle tests der er lavet imellem de 2...
og køb bare en med størst mulig fsb medmindre den med 800 er meget dyrere...
RAM'ene har ikke så meget at sige men hvis du skal have nogen i en ordentlig kvali. så køb kingston eller samsung.... det rigtige chaintech eller MSI skal nok kunne klare det ;-)
Avatar billede arlet Juniormester
04. oktober 2003 - 21:53 #2
har selv lige købt p4 2.8 800fsb. Den kostede kun lidt mere end  den med 533. Det kommer jeg ikke til at fortryde, ved jeg..

ram skal være kingston mener jeg....
Avatar billede tim-p Nybegynder
04. oktober 2003 - 22:08 #3
ok men hvilke ram? pc 3200/3500/4000/4200?
Avatar billede tim-p Nybegynder
04. oktober 2003 - 22:09 #4
og er det værd at købe dual ram?
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
05. oktober 2003 - 14:52 #5
lyder underligt du ikke kunne få det til at køre stabilt, men den slags sker jo...

Ram: gå efter nogle der er lidt større end det bundkort kører med, så er der mulighed for at overclocke, hvis dette ønskes..
Mærker: Samsung, Kingston og lign.

CPU: Intel Pentium 4 gerne 2667 og op med 800 mhz FSB

Bundkort: Et der understøtter dual DDR-ram og gerne pc 3200..
Så kan du jo købe pc3500 ram...
Jeg er selv ABIT fanatiker, så jeg kan KUN anbefale dig et ABIT kort :)
Dette bundkort er genialt: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264587948
Eneste "minus" er at den har blæser på chipsættet...

Øhm, ja så skal du helt klart også have et Radeon 9800 PRO :D, hvis tegnebogen tillader ;)

HIlsen Peder