Avatar billede cr2000 Nybegynder
04. oktober 2003 - 17:11 Der er 21 kommentarer og
5 løsninger

Hvordan holder jeg styr på en snart for stor hjemmeside.

Jeg sidder og bikser med en webshop som er ved at blive lidt for avanceret.

Jeg ville hører om i ikke har en god måde at holde styr på alle siderne.

En slag struktur at gå efter.

Jeg bruger en del access databaser.

Håber der er nogle der har en genial måde at holde styr på tingene...
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2003 - 17:15 #1
det eneste råd er vel at lave en god struktur i filnavnene, så de har en sigende titel. endvidere en god ide at kommentere i dine dokumenter, så du har en chance for at finde rundt i dem senere.

mvh.
Questis
Avatar billede netro Nybegynder
04. oktober 2003 - 17:19 #2
Hvorfor bruger du flere databaser?
Avatar billede spunk13 Nybegynder
04. oktober 2003 - 17:19 #3
Brug funktioner og lav includes hvis det er kodestruktur..
Avatar billede cr2000 Nybegynder
04. oktober 2003 - 17:20 #4
Jeg har lavet en fælles fil som jeg har indkluderet i alle dokumenterne.
I den har jeg så nogle funktioner og lidt fælles html for dokumenterne.

Ville det være en god ide at bruge det mere?
Avatar billede pana Nybegynder
04. oktober 2003 - 17:22 #5
Ehm.. Lave en sigende titel og dele hjemmesiden op i mapper?
Avatar billede cr2000 Nybegynder
04. oktober 2003 - 17:22 #6
Netro>

Jeg har en database med produkter osv. Og så har jeg en med ordre.
Og en med fakturaer. Og en med teksten på siden. Og en med statistik....

Ville det være en god ide at samle dem?
Avatar billede cr2000 Nybegynder
04. oktober 2003 - 17:24 #7
Pana > Jeg har mapper med billeder, brugerflade, database, og administrator område.
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2003 - 17:25 #8
cr2000>> ville nok vælge at samle dine databaser i en, for at spare en masse kald til de forskellige databaser.... ellers kunne siden meget vel blive tung hend af vejen...
Avatar billede cr2000 Nybegynder
04. oktober 2003 - 17:26 #9
Q> Den er ved at blive lidt tung. En af mine kunder har 910 forskellige produkter og 1500 besøgende om dagen... Det trækker lidt :)
Avatar billede cr2000 Nybegynder
04. oktober 2003 - 17:29 #10
En helt anden ting.

Hvordan laver jeg et kald til en database hvor jeg kan ændre i felter ved at gøre sådan f.eks:
RS("Navn") = "Tosse"
Avatar billede cr2000 Nybegynder
04. oktober 2003 - 17:38 #11
Findes der ikke en god "Notepad" som kan stille ASP op med farver osv?
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2003 - 17:44 #12
cr2000>> med den størrelse database, burde du nok, hvis siden trækker mange folk, at begynde at se dig om efter at få konverteret din database til en anden.... endvidere synnes jeg angående dine opdatering af database, at du skal læse dig lidt frem til det istedet på www.html.dk, som har en fin tut til asp.

mvh.
Questis
Avatar billede cr2000 Nybegynder
04. oktober 2003 - 17:48 #13
Q> Er bare træt af "Update... Where blah bla bla"....
Avatar billede cr2000 Nybegynder
04. oktober 2003 - 17:51 #14
se dig om efter at få konverteret din database til en anden << Hvilken?
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2003 - 17:54 #15
det er jo ikke noget du behøver, men hvis dine sider bliver ved med at være tunge fremover, efter du har optimeret din kode, skulle du nok overveje et skifte til MySQL eller MSSQL. som kan håntere en del flere brugere, på en hurtigere og mere effektiv  måde.
Avatar billede cr2000 Nybegynder
04. oktober 2003 - 18:00 #16
Er det meget vigtigt at få lukket database forbindelserne eller gør den selv det ved enden af ASP siden ?
Avatar billede netro Nybegynder
05. oktober 2003 - 04:01 #17
Nej, databaseforbindelse/recordsæt og lign. bør/skal du lukke efter dig! Luk dem når du er færdig med at bruge dem - også inden en Redirect(). F.eks.:

rs.Close
Set rs = Nothing
Conn.Close
Set Conn = Nothing
Set FSO = Nothing
Response.Redirect "side.asp"
Avatar billede netro Nybegynder
05. oktober 2003 - 04:07 #18
Ang. 04/10-2003 17:29:05 :

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
SQL = "SELECT * FROM Tabel WHERE ID = " & ID
rs.Open SQL, Conn, 3, 3

rs("Felt")= NyStreng
rs.update
Avatar billede tjaz Nybegynder
06. oktober 2003 - 10:36 #19
cr2000 --> Findes der ikke en god "Notepad" som kan stille ASP op med farver osv?

Svar: Jow, men kender ikke lige nogen som er gratis ... har selv haft MEGET gavn af Macromedia Dreamweaver ... et dejligt program når man lærer at bruge det!
Avatar billede cr2000 Nybegynder
07. oktober 2003 - 00:44 #20
tjaz < Jeg prøver en der hedder EditPlus for tiden. Den ser ud til at kunne det jeg skal bruge.
Avatar billede cr2000 Nybegynder
07. oktober 2003 - 00:45 #21
Tak for hjælpen alle sammen...
Avatar billede cr2000 Nybegynder
07. oktober 2003 - 00:47 #22
Også lige et hurtigt spørsmål.

Er der en måde jeg kan teste om jeg har fået lukket alle forbindelserne til databaser.?
Avatar billede netro Nybegynder
07. oktober 2003 - 03:23 #23
Ja, ved at forsøge at anvende dem ;o)

F.eks.:

cr2000.Close
Set rs = cr2000.Execute("Select * From Blabla")

See the point?
Avatar billede cr2000 Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:51 #24
Ja... Men det betyder jo ikke at databasen som hedder rs2003 som jeg har glemt at om at jeg nogensinde har brugt er lukket...
Avatar billede netro Nybegynder
08. oktober 2003 - 02:29 #25
Nej, men forbindelsen timer automatisk ud efter X antal minutter/timer, hvis du ikke selv lukker den. Kender ikke den præcise tid. Så det behøver du ikke bekymre dig så meget om. Det er blot bedst, hvis du selv får lukket den efter brug.
Avatar billede cr2000 Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:57 #26
netro>

Kan man bruge en forbindelse der ikke er blevet lukket i et anden dokument?

F.eks hvis jeg åbner cr2000 i 1.asp
Kan jeg så åbne 2.asp og bruge cr2000 lige efter?

Eller kan den kun bruges i det samme kald.