Avatar billede snookz Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:36 Der er 3 kommentarer

den vil ikke opdater til mysql

Jeg har et brugersystem på www.snookz.dk/test
- når man er inde og redigere sin bruger og man trykker "ret" så kommer det her frem: "Du skal udfylde alle felterne som har en * ud for sig!" selvom man har udfyldt de felter med stjerne..
Kan det være noget med det her at gøre:

  if(!$Navn || !$Alder || !$Bynavn || !$email || !$password)
    {
      echo "Du skal udfylde alle felterne som har en <b>*<b/> ud for sig!<br><br><p>Tilbage til <a href=edit_profil_form.php>'Ret profil'</a></p>";
      exit();
    }
  else
osv..

?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:46 #1
Hvor ikke du kan bruge den betingelse du har skrevet, for det du skriver er jo at hvis variablen ikke findes så skal den skrive at man skal udfylde alle. Men hvis jeg ikke udfylder noget vil variablen stadig være der, den vil bare være tom. Så tror du skal prøve med nedenstående istedet for:

if($Navn != "" || $Alder != "" || $Bynavn != "" || $email != "" || $password != "" $Navn != " " || $Alder != " " || $Bynavn != " " || $email != " " || $password != " ")
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:47 #2
Nu hedder betingelsen istedet for at hvis felterne er tomme eller de kun indeholder mellemrum så skal beskeden om at indtaste alle komme.
Avatar billede whatever Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:47 #3
Dit e-mail-felt hedder Mail og password-feltet hedder new_password. I din if-sætning checker du om $email og $password er tomme. Måske er der her problemet ligger :-)