Avatar billede 4128 Nybegynder
04. oktober 2003 - 10:40 Der er 22 kommentarer

Link opretttet af indtastningsfelter.

Jeg har en masse kode der benytter method post.

Imidlertidgt kan jeg ikke benytte det længere da mit nye hostingfirma ikke understøtter det??? -ja det er ikke løgn de har fjernet muligheden i php 4.3.2 fordi de mener det kan misbruges.

Hvordan opretter jeg et link af indtastningsfelter? Når jeg gør det nu, kommer php-værdierne ud som blanke, formentligt fordi linket bliver oprettet før indtastningen sker.
Dvs:
www.asdf.dk/hej.php?sprog=&kode=
Jeg har brugt <form name="formular" method="post" action="www.asdf.dk/hej.php?sprog=<?=$sprog?>&kode=<?=$kode?>">

Indtastningsfelterne ligger i formen.
Avatar billede basicq Nybegynder
04. oktober 2003 - 10:46 #1
Hvad med GET
Avatar billede 4128 Nybegynder
04. oktober 2003 - 10:48 #2
Har du mulighed for at komme med et lille stykke kode der uddyber/forklarer?
Avatar billede basicq Nybegynder
04. oktober 2003 - 10:48 #3
method="get"
Avatar billede powerade Nybegynder
04. oktober 2003 - 10:55 #4
Har du prøvet at gøre det samme i ASP kode for at se om det er "POST" hostingfirmaet ikke understøtter? Måske det kun er i PHP de har fjernet muligheden??
Avatar billede 4128 Nybegynder
04. oktober 2003 - 11:01 #5
Det er en linux server, så vi har ikke ASP.
Jeg har ca 15 filer det her skal rettes i, så det ville være rarest hvis der er en måde at gøre det på, som ikke betyder jeg skal rette alt for meget.
Avatar billede 4128 Nybegynder
04. oktober 2003 - 11:08 #6
-> basicq
Jeg kan desværre heller ikke bruge method="get". Ja det er sandt, jeg kAn heller ikke rigtigt forstå hvorfor.
Avatar billede powerade Nybegynder
04. oktober 2003 - 11:08 #7
Virker meget elementært men har du forsøgt at "lukke dine værdier inde" i ' '??

Eller f.eks. droppe det hvor der står "www.asdf.dk" og f.eks. erstatte det med "./sider/hej.php" hvis det er der din side ligger??

Synes det er et meget mærkeligt problem - Gør det selvfølgelig ikke mindre frustrerende for dig. Men det lyder umiddelbart underligt hvis man ikke kan bruge POST..
Avatar billede 4128 Nybegynder
04. oktober 2003 - 11:11 #8
www.asdf.dk/hej.php?sprog=<?=$sprog?>&kode=<?=$kode?>
Er det det her du mener?
eller er det mine indtastningsfelter jeg skal rette på?
Avatar billede powerade Nybegynder
04. oktober 2003 - 11:12 #9
Sidder lige og kigger på det du har skrevet igen...
<form name="formular" method="post" action="www.asdf.dk/hej.php?sprog=<?=$sprog?>&kode=<?=$kode?>">

Jeg tror ikke man kan sende værdier i et formular-link?? Har du forsøgt at lave to "skjulte" felter i formularen indeholdende de værdier du ska bruge?

<input type="hidden" value=<?=$sprog?> name="sprog"> Og det samme med koden..

Bare et forslag.. ;o)
Avatar billede powerade Nybegynder
04. oktober 2003 - 11:13 #10
Ja det er det jeg mener:
www.asdf.dk/hej.php?sprog=<?=$sprog?>&kode=<?=$kode?>
Ændre det til bare hej.php?sprog=<?=$sprog?>&kode=<?=$kode?> hvis det alligevel ligger i samme bibliotek.. Eller med en henvisning til det bibliotek hvor hej.php ligger i.
Avatar billede 4128 Nybegynder
04. oktober 2003 - 11:34 #11
Det med input virker ikke. Det er det der slået fra.
den gamle kode så således ud
www.asdf.dk/hej.php?sprog=&kode=
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="sprog" VALUE="DK">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="kode" VALUE="123">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="navn" VALUE="Hans">

Det er derfor jeg skal desværre er nød til at lave et sammensat link.
Avatar billede powerade Nybegynder
04. oktober 2003 - 11:48 #12
Ok nu ska jeg lige forstå det her.. Du har en side med en formular og de input felter som vist herover?

Og den formular ska så kalde en anden side med dit sammensatte link?
Avatar billede repox Seniormester
04. oktober 2003 - 11:55 #13
Kunne det være at det er fordi du ikke har fulgt med i udviklingen af php ?
Det er jo så'n nu at når du f.eks. poster noget med php:

post.php:

<form method="post" action="reciever.php">
<input type="text" name="felt" />
<input type="submit" />
</form>

Så skal du huske at bruge de predefinerede variabler, altsp $_POST:

reciever.php:

<?php

echo 'Det der står i feltet fra post.php er:.'$_POST['felt'];

?>

Det samme er når du henter det fra links!

<a href="testp.php?id=1" alt="Mæææh">Her</a>

For at kalde linksenes getinfo skal du skrive

<?php

echo 'Linket indholde værdien .'$_GET['id'];

?>
Avatar billede 4128 Nybegynder
04. oktober 2003 - 11:59 #14
Powerade -> jeg ved godt det virker latterligt men ja :)
Det er simpelthen fordi jeg ikke har lyst til at skulle rette alt for meget i alle de filer der benytter det.
Avatar billede 4128 Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:01 #15
Jeg har diskuteret det med min webhost og de siger at det er slået fra. Det er desværre ikke mig der opdigter, selvom det havde været lettere :)
Avatar billede 4128 Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:02 #16
de kører med 4.3.2 ligesom min gamle host. og der virkede det.
Avatar billede powerade Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:03 #17
Ok - Mig bekendt kan du ikke bruge indholdet af dine input felter på samme side som formularen. Så er de jo endnu ikke blevet posted??

Hvis du gerne vil lave et sammensat link kan du vel bare oprette to variabler som hver især hedder sprog, kode og navn? Ellers har jeg fuldstændig misforstået hvad det er du vil..
Avatar billede nicklasb Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:25 #18
hvis du hverken kan benytte post eller get input bliver det MEGET svært at lave en side med brugerinputs .. og hvor meget kan du så lave ud over opstilling af allerede forudbestemte data..
Hvis jeg var dig ville jeg skynde mig at skifte host.. Selv hvis dem du har nu er gratis, ville jeg ikke så meget som overveje at ligge mine sider hos dem!

Har du prøvet det shady skriver? Lyder utrolig underligt at du ikke har adgang til så banale features.. Kan du ikke poste et link?
Avatar billede 4128 Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:36 #19
så har jeg købt nyt domæne. rackforce.com min egen server til 1100 om måneden. 1,5mb op og ned, og den er dedikeret.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:58 #20
det er ikke den den ligger på nu vel? For SÅ er du blevet snydt..
Avatar billede sukos Juniormester
05. oktober 2003 - 16:47 #21
At man ikke kan bruge GET eller POST, tyder helt klart på en fejlopsætning af Apachen!
Og vil lige holde med nicklasb her!
Avatar billede 4128 Nybegynder
06. oktober 2003 - 18:40 #22
Det er en helt anden server. Den jeg havde nu var en 15kr om måneden 200mb 3 pop3 konti.
Nu har jeg min egen med 60GB og plesk på en redhat.