Avatar billede fjammi Nybegynder
03. oktober 2003 - 15:37 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hent siden adresse

Hej

Hvordan kan jeg hente navnet på den fil der står efter fx. www.test.dk/DET-ER-DETTE-JEG-VIL-HENTE
Håber I forstår... ellers så bare spørg.
Avatar billede sukos Juniormester
03. oktober 2003 - 15:41 #1
$_SERVER["PHP_SELF"]
henter fra roden af domænet
basename($_SERVER["PHP_SELF"]);

henter kun filnavnet
Avatar billede fjammi Nybegynder
03. oktober 2003 - 15:54 #2
er det også muligt at hente filnavnet fra den forgående side?
Avatar billede sukos Juniormester
03. oktober 2003 - 16:01 #3
hmm, ja og nej
Der er en $_SERVER["HTTP_REFERER"] som svarer lidt til history.go(-1) i javascript, altså siden som brugeren kom fra.
Men den er ikke særlig stabil, firewall, proxy m.m.

Men hvad er det du vil bruge det til?
Avatar billede fjammi Nybegynder
03. oktober 2003 - 16:04 #4
det er fordi at mit webhotel kun understøtter subdomæner uden www, og så har jeg lavet denne kode
if($HTTP_HOST=="www.prove.test.dk") {
header("location: http://prove.test.dk");
}
Men så kom jeg til at tænke på at nogle brugere skriver måske www.prove.test.dk/filnavn og så virker ovenstående kode jo ikke
Avatar billede sukos Juniormester
03. oktober 2003 - 16:15 #5
Forstår jeg ikke lige?
$HTTP_HOST henter jo netop navnet som er defineret andetsteds på serveren.
Så virker det vel?
Avatar billede fjammi Nybegynder
03. oktober 2003 - 16:18 #6
ja det virker godt så længe du bare skriver www.prove.test.dk hvis du skriver et filnavn bagefter virker det ikke. Hvis man fx skriver www.prove.test.dk/prove.php vil jeg have så man bliver sendt til http://prove.test.dk/prove.php
Avatar billede fjammi Nybegynder
03. oktober 2003 - 16:19 #7
kan man måske lave en kode som fjerner www i adressen?
Avatar billede tjens Nybegynder
03. oktober 2003 - 16:53 #8
Bliver dit script overhovedet aktiveret når der tastes med www i browseren?
Hvis nej, kan det jo være ligemeget ;-)
Avatar billede fjammi Nybegynder
03. oktober 2003 - 16:57 #9
ja det virker fint. Hvis jeg ikke har det går den ind på www.test.dk når jeg skriver www.prove.test.dk
Avatar billede big_ossi Nybegynder
03. oktober 2003 - 17:04 #10
Hey jeg har en kode... du kan bruge. kan smide den om 30 min.
Avatar billede fjammi Nybegynder
03. oktober 2003 - 17:06 #11
ok det lyder godt
Avatar billede big_ossi Nybegynder
03. oktober 2003 - 21:37 #12
<?
if ($HTTP_HOST == "jacob.ossipoff.net" ||
    $HTTP_HOST == "www.jacob.ossipoff.net")    {
    echo('<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="0;url=test2000/">');
    }

elseif    ($HTTP_HOST == "thomas.ossipoff.net" || $HTTP_HOST == "www.thomas.ossipoff.net")    {
    echo('<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="0;url=test2001/">');

    }

else    {
    include('indexx.php');
    }
?>
Avatar billede big_ossi Nybegynder
04. oktober 2003 - 00:45 #13
var det noget i den stil du manglede ?
Avatar billede rapotjau Nybegynder
04. oktober 2003 - 13:32 #14
Hvad med:

if($HTTP_HOST=="www.prove.test.dk") {
header("location: http://prove.test.dk".$_SERVER["REQUEST_URI"]);
}
Avatar billede rapotjau Nybegynder
04. oktober 2003 - 13:34 #15
REQUEST_URI tager også det der står efter ?-tegn med, hvis nogen skulle finde på at skrive noget såddant
Avatar billede fjammi Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:47 #16
De virker ikke nogen af de løsninger.
Det er kun når man skriver www.prover.test.dk at den går ind på www.test.dk, hvis man skriver www.prover.test.dk/prove.php får man 404-fejlen
Avatar billede rapotjau Nybegynder
06. oktober 2003 - 16:38 #17
Kunne det ikke være fordi du ikke har dokumentet som 404-error-document?

Dokumentet bliver vel slet ikke loaded når du ikke går ind på index.php, eller hvad du nu kalder den fil hvor du har omtalte kode...
Avatar billede fjammi Nybegynder
16. marts 2004 - 17:10 #18
lukker