Avatar billede nicoladen Nybegynder
03. oktober 2003 - 15:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Linksys BEFW11S4 & Actiontec USB netkort fra TDC

Jeg har modtaget hardware og installations cd'er. Det er installeret og virker sporadisk(sp?)

Problemet er forbindelsen mellem router og netkort. Da jeg kan se ikonet for netkortet mister link forbindelsen.

Jeg har prøvet med 2 forskellige netkort og 2 forskellige ledninger fra pc til netkort, men med samme resultat.

Når jeg mister forbindelsen, skal jeg hive stikket ud af netkortet og sætte det tilbage igen 1-3 gange før forbindelsen bliver genoprettet. Alternativt kan jeg genstarte computeren.

Afstand mellem netkort og router er max 1m. Så det er ikke afstanden der skulle være for stor.

Routeren kører med fast DHCP tildelt ip-adresse, men jeg tvivler på at det er afgørende pga af ovenstående.
Avatar billede logika Nybegynder
08. oktober 2003 - 09:51 #1
Returner det produkt asap. Jeg har haft de samme problemer med nøjagtigt den samme hardware. Jeg kunne godt få en forbindelse mellem (dårlig, men den var der da ind imellem). Problemet er vistnok actiontec kortene, der ikke er den bedste kvalitet, du kan få på markedet i dag.

Du vil muligvis opleve en forbedring af forbindelsen, hvis du flytter din pc 1-2 meter længere væk fra routeren.

Jeg oplevede, at det var næsten umuligt at få forbindelse gennem en solid mur selvom der kun var 3 m imellem, og i en test på en 8 m lang gang uden forhindringer var forbindelsen ok men meget svingende.

Jeg vil anbefale dig at prøve at sætte et par Linksys netkort i i stedet for actiontec kortene - dette vil muligvis virke.
Avatar billede nicoladen Nybegynder
08. oktober 2003 - 13:29 #2
Lidt mere info.

Jeg tvivler på at grunden er inkompatibilitet mellem netkort og router. Jeg kender flere der har det samme produkt og hvor det virker.

Jeg har en mistanke om at det kan skyldes en gammel/uopdateret USB port på computeren. Computeren der benyttes er en gammel bærbar Thinkpad 1400 fra IBM. part nummer 2621-447.

Den har aldrig set en bios opdatering eller lign. siden den blev købt (ca. 1999-2000)

Jeg er dog ikke sikker på om der er udgivet opdateringer til usb-porten :/

(jeg har dog ikke afvist dit svar endnu logika ;) )