Avatar billede prikmus Nybegynder
03. oktober 2003 - 09:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke slette en avi fil

Hejsa med jer ;o)

Jeg har et problem med en fil jeg ikke kan slette..

filen er en DVD rip avi. fil

når jeg prøver og slette den så kommer der en besked om at filen er i brug af en anden person eller pgr. men det er den ikke (så vidt jeg ved) jeg  har prøvet mens alle mine andre pgr er lukket.

Når jeg prøver og slette filen går min pc død, den kan ikke finde denne computer, og den hænger alle vejne. Den kommer først rigtig igen når jeg har genstartet, jeg har også prøver at gå af nettet og så fjerne den, men heller ingen resultat..

Jeg går snart i koma over den fil HJÆLP plz.

Knus Prikmus
Avatar billede foxy_lady Nybegynder
03. oktober 2003 - 09:32 #1
måske skulle du overveje en virusscan..
Avatar billede prikmus Nybegynder
03. oktober 2003 - 09:33 #2
HULK det har jeg prøvet.... og den siger ingen virus ;o(
Avatar billede aridian Nybegynder
03. oktober 2003 - 09:42 #3
Du kunne prøve at genstarte i en dos tilstand og slette filen med "del filname.avi" det burde helt sikkert virke.
Avatar billede exp Juniormester
03. oktober 2003 - 09:42 #4
Avatar billede exp Juniormester
03. oktober 2003 - 09:43 #5
kan jo være din antivirus ikke er 100% up-to-date :-)
Avatar billede snowball Novice
03. oktober 2003 - 09:43 #6
Lav en tom .txt fil i samme folder og vælg så de 2 filer og vælg slet. Så burde du kunne gøre det. Det har noget at gøre med at når du klikker på en film, så vil Windows prøve at lave et preview af den, og dermed åbner den filen.

Snowball
Avatar billede prikmus Nybegynder
03. oktober 2003 - 10:19 #7
Tak Snowball ;o))) Krammer til dig for det den er væk nu
Avatar billede cresswell Nybegynder
03. oktober 2003 - 10:19 #8
jeg har oplevet det samme problem i Windows xp... Men om min løsning virker på din computer ved jeg ikke. Da jeg havde prøvet at slette avi-filen og den dialogbox kom frem, kom jeg til skifte hvordan filerne vises. Fx. fra store til små ikoner.. Faktum er at det virkede, og jeg kunne slette min avi filen, men jeg skulle gøre det med hver fil, og hvorfor?? Det har jeg ingen ide om..

IV Legion -//- Cresswell
Avatar billede cresswell Nybegynder
03. oktober 2003 - 10:20 #9
*filer
Avatar billede chalde Seniormester
03. oktober 2003 - 14:35 #10
en anden måde så du ikke behøver det med txt-filen:
Åben Registreringsdatabasen (regedit).
Åben HKEY_CLASSES_ROOT
Åben SystemFileAssociations
Åben .Avi / Shellex / PropertyHandler
Default har en værdi. SLET værdien.
Så er problemet løst fremover.
Avatar billede fromsej Praktikant
03. oktober 2003 - 17:22 #11
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete
Et godt lille program til filer der ikke kan slettes.*S*
Avatar billede prikmus Nybegynder
04. oktober 2003 - 08:13 #12
Mange tak for jeres hjælp alle sammen... Dejligt at der sidder så mange som har lidt overskud til anres små problemer :o)