Avatar billede Slettet bruger
10. april 1999 - 00:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lille SQL problem

Følgende skal kunne udtrække alle hits i en tabel hvor TABEL.liste="biler".

Hvis jeg gør sådan her så virker det:
Set objRS = objDB.Execute("select * from TABEL where TABEL.liste = 'biler'")

Men hvis jeg gør det sådan her virker det ikke?
f.eks.
str = Request.QueryString()
Set objRS = objDB.Execute("select * from TABEL where TABEL.liste = '&str&'")

Er der nogen der kan komme mig til undsætning?

MVH
ZaccyOne
Avatar billede painelf Nybegynder
10. april 1999 - 14:08 #1
Nej, det er jo forståeligt nok. Hvis du response.writer din str variabel vil du se at den altid er tom.

Du skal skrive det variabelnavn ind du vil hente, f.eks.

str=request.querystring("type")

hvis du kalder den med

http://www.domæne.dk/ting/ged.asp?type=biler
Avatar billede Slettet bruger
10. april 1999 - 14:22 #2
Det mener jeg faktisk ikke er rigtigt, fordi hvis jeg kalder

www.x.dk?ggg

så bliver ggg indsat i variablen str

Jeg har prøvet at response.write variablen - og det virker.

Men i alle tilfælde har jeg også prøvet din metode, hvilket heller ikke virker..

Nu er jeg nybegynder - så jeg kan selvfølgelig tage fejl ;)
Avatar billede painelf Nybegynder
10. april 1999 - 14:40 #3
Ok, prøv så at lave linien om til

Set objRS = objDB.Execute("select * from TABEL where TABEL.liste = '" & str & "';")

Hvis der er fejl i ens SQL, er det generelt en god ide at lave en response.write umiddelbart efter linien bliver konstrueret, så man kan se hvad der går galt.

Ok, det kan godt være at du kan requeste en variabel hvis der er kun er en, men ligeså snart der er flere går den ikke længere. Desuden er det god praksis (og nemmere at debugge) at skrive hvilken variabel der er man prøver at få fat i.
Avatar billede lange Nybegynder
10. april 1999 - 14:41 #4
Prøv denne linie i stedet:

Set objRS = objDB.Execute("select * from TABEL where TABEL.liste = '" & str & "')"
Avatar billede Slettet bruger
10. april 1999 - 14:59 #5
Nu virker det :)

En glad mand takker.