Avatar billede bullfaegter Nybegynder
02. oktober 2003 - 22:05 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

PHPhotoalbum v 0.4 upload fejl

Hej folkens!

Jeg sidder og prøver at få en online fotoalbum op at stå, men hver gang jeg prøver at oploade et billede kommer følgende fejl:

Warning: move_uploaded_file(http://www.cam.frac.dk/PHPhotoalbum/albumsuserpics/Thorben.jpg) [function.move-uploaded-file]: failed to create stream: HTTP wrapper does not support writeable connections. in /web/www/frac/users/cam/PHPhotoalbum/functions.php on line 623

Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to move '/tmp/phpjtYo5V' to 'http://www.cam.frac.dk/PHPhotoalbum/albumsuserpics/Thorben.jpg' in /web/www/frac/users/cam/PHPhotoalbum/functions.php on line 623
The picture was not uploaded..
Make sure the directory http://www.cam.frac.dk/PHPhotoalbum/albums and it's subdirectories have CHMOD 777!

Jeg ved ikke rigitg hvad jeg skal gøre, så jeg håber at der er nogen af jer der kan.

P.S. jeg bruger PHPhotoalbum v 0.4 (www.stoverud.com/PHPhotoalbum/)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. oktober 2003 - 22:06 #1
Du skal ikke skrive en URL - blot en sti i filsystemet.
Avatar billede bullfaegter Nybegynder
02. oktober 2003 - 22:14 #2
jeg skriver heller ikke nogen URL, jeg finder billede på min computer og trykker på "upload"
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. oktober 2003 - 22:19 #3
Du skriver en URL i dit script - det skal du ikke ;)
Avatar billede bullfaegter Nybegynder
02. oktober 2003 - 22:27 #4
ok, helt præcis hvad er det jeg skal gøre? det er jo ikke mig der har lavet scriptet, men du kan godt fortælle hvad jeg skal ændre, så kan jeg prøve det.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. oktober 2003 - 22:31 #5
Du har ikke lavet scriptet, men du har ændret noget til "....cam.frac.dk..."
ikke sandt?
Avatar billede bullfaegter Nybegynder
02. oktober 2003 - 22:39 #6
Jo i en fil der hedder config.inc.php har jeg ændret en linie der til:
$config['fullpath'] = "/web/www/frac/users/cam/PHPhotoalbum/albums"; // Full Unix (windows?) path to albumdir

og omkring linie 623 i functions.php står der:

function album_upload_picture($file, $filename)
{
global $config;
//include("config.inc.php");
$filepath = "$config[fullpath]"."userpics/"; // Change upload path in config.inc.php
$destinationname = $filepath.$filename;
if ($file != "none")
{
  if(move_uploaded_file($file, $destinationname))
  {
    chmod($destinationname, 0644);
      return $filename;
  }
  else
      return false;
  }
else
    return false;
}

kan du få noget ud af det?
Avatar billede bullfaegter Nybegynder
02. oktober 2003 - 22:44 #7
forresten så har fejlmeddelsen ændret sig til nedenstående:

Warning: move_uploaded_file(/web/www/frac/users/cam/PHPhotoalbum/albumsuserpics/Thorben.jpg) [function.move-uploaded-file]:
failed to create stream: No such file or directory in /web/www/frac/users/cam/PHPhotoalbum/functions.php on line 623

Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to move '/tmp/phpqXSSpO' to '/web/www/frac/users/cam/PHPhotoalbum/albumsuserpics/Thorben.jpg' in /web/www/frac/users/cam/PHPhotoalbum/functions.php on line 623
The picture was not uploaded..
Make sure the directory /web/www/frac/users/cam/PHPhotoalbum/albums and it's subdirectories have CHMOD 777!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. oktober 2003 - 22:48 #8
Jamen, så har du jo også rettet det jeg sagde du skulle.

Nu skal du blot
1) Have oprettet de korrekte kataloger (hvis du ikke allerede har)
2) Givet tilladelse med chmod 777 (det kan dit ftp program sikkert klare, så
    hvad bruger du)?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. oktober 2003 - 22:49 #9
3) $filepath = "$config[fullpath]"."/userpics/"; // Change upload path in config.inc.php
Avatar billede bullfaegter Nybegynder
02. oktober 2003 - 22:52 #10
Jeg har givet tilladelse med chmod 777. men det med katalogerne ved jeg ikke hvordan man  gør, så jeg har formegentlig ikke gjort det.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. oktober 2003 - 22:59 #11
Du har nok oprettet dem, ikke? Ellers kan du jo ikke sige chmod 777 til dem.
Avatar billede bullfaegter Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:02 #12
nåår, på den måde.. mapperne, jo dem har jeg lavet. Men den kommer stadig med en fejlmeddelse:

Warning: move_uploaded_file(/web/www/frac/users/cam/PHPhotoalbum/albumsuserpics/Thorben.jpg) [function.move-uploaded-file]: failed to create stream: No such file or directory in /web/www/frac/users/cam/PHPhotoalbum/functions.php on line 623

Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to move '/tmp/phpRqfdWz' to '/web/www/frac/users/cam/PHPhotoalbum/albumsuserpics/Thorben.jpg' in /web/www/frac/users/cam/PHPhotoalbum/functions.php on line 623
The picture was not uploaded..
Make sure the directory /web/www/frac/users/cam/PHPhotoalbum/albums and it's subdirectories have CHMOD 777!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. oktober 2003 - 23:04 #13
3)
Avatar billede bullfaegter Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:17 #14
Inserting picture into album 5 >>
Thorben.jpg was successfully uploaded!

Warning: filesize() [function.filesize]: Stat failed for /web/www/frac/users/cam/PHPhotoalbum/albumsuserpics/Thorben.jpg (errno=2 - No such file or directory) in /web/www/frac/users/cam/PHPhotoalbum/db_input.php on line 73

Warning: getimagesize() [function.getimagesize]: Unable to access /web/www/frac/users/cam/PHPhotoalbum/albumsuserpics/Thorben.jpg in /web/www/frac/users/cam/PHPhotoalbum/db_input.php on line 74

Warning: getimagesize(/web/www/frac/users/cam/PHPhotoalbum/albumsuserpics/Thorben.jpg) [function.getimagesize]: failed to create stream: No such file or directory in /web/www/frac/users/cam/PHPhotoalbum/db_input.php on line 74

og bagefter siger den:

Warning: getimagesize() [function.getimagesize]: Unable to access /web/www/frac/users/cam/PHPhotoalbum/albumsuserpics/thumb_Thorben.jpg in /web/www/frac/users/cam/PHPhotoalbum/functions.php on line 160

Warning: getimagesize(/web/www/frac/users/cam/PHPhotoalbum/albumsuserpics/thumb_Thorben.jpg) [function.getimagesize]: failed to create stream: No such file or directory in /web/www/frac/users/cam/PHPhotoalbum/functions.php on line 160

men billede er uploadet, jeg tror det er fordi den ikke kan finde ud af at lave thumbnails. men den indbyggede thumbnaiil funktion funktion burde være slået til.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. oktober 2003 - 23:18 #15
se 3)
Avatar billede bullfaegter Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:23 #16
jeg har indsat 3) i stedet for den oprindelige linie, og det var efter det at den kom med de fejl jeg lige har skrevet. der var meningen at jeg skulle erstatte den oprindelgie linie 623 med den du skrev ud for 3) ik'?
Avatar billede bullfaegter Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:26 #17
jeg går i seng nu. tak for hjælpen, jeg prøver igen engang i morgen. jeg tror jeg er ved at være for træt nu til at rode med det her :D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. oktober 2003 - 23:31 #18
Når den skriver albumsuserpics har du ikke indsat den manglende skråstreg.
Det burde være alt der mangler.
Avatar billede bullfaegter Nybegynder
04. oktober 2003 - 14:15 #19
så, nu kan den uploade! men der er stadig fejl når den skal lave thumbnails. Jeg tror jeg kan løse dette problem helt ved at installere imagemagick, men jeg aner ikke hvordan det skal gøres.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. oktober 2003 - 15:26 #20
Det ved jeg ikke om man kan på frac.dk - spørg dem
Avatar billede bullfaegter Nybegynder
04. oktober 2003 - 22:21 #21
ok, jeg finder ud af det. Jeg har lige fundet ud af et en af mine bekendte ved en del om php, så jeg så jeg spørger ham hvis jeg får yderligere problemer. tak for hjælpen! forresten, hvis du gerne vil have point så skal du lige svare :D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. oktober 2003 - 22:23 #22
Jah, du fik da lidt hjælp :)