Avatar billede bacce Nybegynder
30. december 2000 - 23:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

problem med linux/Mysql

halløjsa jeg har et probs med min mysql på linux redhat 6,1
jeg er temmelig ny på linux området
jeg har instaleret apache, php og mysql
apache og php spiller som det skal meen mysqlen har jeg nogle probs med
1 jeg har fundet ud af at jeg ikke har en adgangskode på min mysql hvordan får jeg lavet det ???
2 min mysql er tom ikke en eneste database hvordan får jeg lavet en og eventuelt delt ud til en bruger ???
3 jeg er ved at opsætte et phpwebhosting system som ligger i /usr/local/apache/htdocs
der er en install fil som jeg skal bruge lidt forklaring på
der er 400 point til den der får det til at pinge *SS*
her kommer en bid af install filen::
Quick install instructions:
---------------------------
Edit sql/user.sql and sql/values.sql and change the password (\'hardtoguess\' by default)
mysql -uroot -p < sql/user.sql (optional: requires root MySQL access)
mysql -uuser -p < sql/tables.sql
mysql -uuser -p < sql/values.sql
php sql/values.php

Edit public_html/main.inc and sql.inc, substituting the appropriate values for your system and site
Make public_html writable by the webserver (user \'nobody\' usually)
    chmod -R 777 public_html
    -or-
    chown -R nobody:nobody public_html (requires root access)

Log into the site as \'admin\', using the password you provied in sql/values.sql

der er en bid mere om selve mysql instalationen som måske kan bruges ???
MySQL
-----
Install MySQL.  An RPM install is recommened if possible.

Follow the instructions in /usr/doc/MySQL-3.2x.xx/manual.html for installation instructions.  Be sure to set a root password.
Import the files in the sql/ directory into MySQL using \'mysql -uusername -p < file.sql\' in the following order:

Optional: user.sql (Note: change the password!) (This is only necessary if you wish to create a separate MySQL user for PHPWebHosting (recommended))
tables.sql
values.sql (Note: change the password!)

Then run this from the command line (while still in sql/):
php values.php

This will create the database, tables, and default values you need.
Avatar billede motu Nybegynder
31. december 2000 - 14:34 #1
http://webcafe.dk/databaser/artikler/001/dba001.php3
.

http://webcafe.dk/databaser/artikler/002/dba002.php3
.

ellers er www.webcafe.dk en general god guide til php/mysql, er selv nybegynder og har fået en masse hjælp , du kan osse finde noget på www.anything.dk

Avatar billede bacce Nybegynder
31. december 2000 - 15:03 #2
sorry muto det jeg mangler er ligesom nogle Linux commandoer og ikke mysql commandoer
jeg kender oxo begge links og har helt styr på de artikler meen ikke når det drejer sig om Linux
Avatar billede motu Nybegynder
31. december 2000 - 15:12 #3
du har en adgangskode .. den er deafault dit root password.

du skriver mysql i konsollen , og derefter : create database BLABLA

resten vil jeg gerne lige høre andre svare på.

Avatar billede bacce Nybegynder
01. januar 2001 - 16:13 #4
jeg vil lige sige at det med passet har jeg ikke uderligere probs med før var det bare at trykke enter men jeg har fundet ud af hvorda man ændre det så se bort for den del af spørgsmålet nu er det kun resten jeg skal have hjælp til
stadi 400 point ledige til den rette

Bacce
Avatar billede bacce Nybegynder
02. januar 2001 - 21:11 #6
sorry intet af det i kom med har hjulpet såå jeg lukker spm nu
Bacce