Avatar billede lyhnild Nybegynder
02. oktober 2003 - 19:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ctrl = ny browser?

Jeg kører pop-up stopper, og plejer at kunne holde CTRL nede når der er en pop-up jeg gerne vil have(CTRL annullerer pop-up stopperen).

Men nu er der sket det at når jeg holder CTRL nede og trykker et sted på en hjemmeside(for at åbne en "god" pop-up), så åbner der sig en ny browser istedet!?! (med ¨min startside).

Jeg har prøvet at fjerne pop-up stopper og geninstallere den, men det har ikke hjulpet.

Er der nogen der har en idé til hvad det kunne være?

mvh

Lyhnild
Avatar billede kr-data Nybegynder
02. oktober 2003 - 19:28 #1
hmm, jeg syns du skal bruge Netscape hvis du vil bruge popupkiller. Jeg bruger det personligt, og med stor tilfredshed!

I netscapes indbyggede popupkiller kan man næmlig angive hvilke sider som gerne må og resten udelukkes.

Ud over det kan jeg sige at netscape har en klart bedre beskyttelse af dine passwords som den husker.

De eneste ulemper jeg har oplevet med NS er med iFrames, hvor enkelte sider bliver grimmere, men jeg har KUN 1 gang været udsat for en side jeg ikke kunne bruge pga. NS. Ud over det er der også lidt med homebanking, ved mig er det eneste NS ikke kan ved homebanking er at oprette nøgler.
Avatar billede spg10 Nybegynder
02. oktober 2003 - 19:52 #2
hvilken pop-up stopper bruger du. tror ik det er den. men lad hver med at skifte til netscape eller andre browsere for det kan ødelægge din com
Avatar billede kr-data Nybegynder
02. oktober 2003 - 21:09 #3
Spg10>> Hvad fanden er det for noget lort at fyre af? En browser kan IKKE ødelægge ens com, men mindre den direkte indeholder en virus, eller i sig selv er en virus. Og netscape har ingen vira, med mindre der er nogen der har været inde og hacke deres side, men det mener du måske er sansynligt?
Avatar billede kr-data Nybegynder
02. oktober 2003 - 21:11 #4
Spg10>> eller du måske af den holdning at et anerkendt firma som netscape er interesseret i at miste alle deres kunder, og deres muligheder for at tjene penge, og derfor laver en browser som ødelægge en computer?
Avatar billede kr-data Nybegynder
02. oktober 2003 - 21:58 #5
Nå ja en tilføjelse til det men homebanking, det er det eneste problem med at den ikke kan oprette nøgler, jeg kan saktens logge på m.v. (har dog ikke testet det med at eksportere og importere nøgler)
Avatar billede jan_l Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:50 #6
Hej

Du skal bruge SHIFT i stedet for...
Avatar billede lyhnild Nybegynder
09. oktober 2003 - 18:28 #7
Tak skal du ha Jan, det virkede! Jeg var nemlig bare interesseret i at klunne bruge min popup-killer igen og ikke at skifte browser eller lign.!

Det mærkelige var bare at jeg i starten skulle bruge CTRL, men efter at jeg tørrede mit keyboard af(uden at koble det fra!!), har den valgt at åbne en ny browser istedet for at overrule popup-killeren når jeg trykker CTRL...

Men tak for hjælpen!
Avatar billede lyhnild Nybegynder
09. oktober 2003 - 18:29 #8
sig lige til hvis jeg skal gøre noget specielt for at du får pointene...
Avatar billede spg10 Nybegynder
15. oktober 2003 - 17:10 #9
undskyld men det er da dumt at installere netscape det er da ik browseren der er noget galt med
Avatar billede kr-data Nybegynder
15. oktober 2003 - 19:47 #10
Tja den del med at installere netscape er op til dig selv, men derfor er det stædig "lidt" overdrevet at sige det kan ødelægge din computer. Jeg vil nu alligevel anbefale netscape generelt, fordi det er en dejlig browser, men det er op til jer selv.
Avatar billede kr-data Nybegynder
15. oktober 2003 - 19:52 #11
men hvis vi snakke at ødelægge computeren, så er Internet Explorer og Outlook skyld i en pæn del af alle virus angreb, simpelthen fordi IE og Outlook er for sløsede med sikkerheden, det er bla. Outlook der er skyld i at kildekoden til Half-Life 2 er sluppet ud!