Avatar billede killerkris Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:53 Der er 11 kommentarer

FTP hvilken port?

Hvilken port bruges normalt til ftp i et netværk
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2003 - 17:54 #1
Port 21
Avatar billede simonvalter Praktikant
02. oktober 2003 - 17:54 #2
og 20
Avatar billede simonvalter Praktikant
02. oktober 2003 - 17:54 #3
hvis det er active
Avatar billede simonvalter Praktikant
02. oktober 2003 - 17:55 #4
men læs dette så bliver du lidt klogere på det
http://slacksite.com/other/ftp.html

for det kan være meget forskelligt afhængigt af dit setup.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2003 - 17:56 #5
loadet > Det er også rigtigt, der var jeg lige lidt for hurtig..
Avatar billede nemo2000 Nybegynder
02. oktober 2003 - 20:57 #6
Du skal bare sørge for at sætte de samme porte op i routeren hvis du har sådan en så kører det fint!
Eks. jeg kører på port 21 (listen port), FTP-serveren skal sættes til pasiv IP (din ydre ip) og så skal du have lavet en port-range for mit vedkommende 20-30...
I routeren skal derefter åbnes portene fra 20-30 og de skal derefter dirigeres til din lokale ip i mit vedkommende 192.168.0.135

Ved lokalt netværk er det dog kun nødvendigt at definere portene i din server..

Husk at klienterne (der logger på din server) skal køre PASV - mode....
Avatar billede jxhello Nybegynder
06. oktober 2003 - 09:09 #7
Lad os lige slå en ting fast:
FTP  (hvis der ikke er ændret på serveren) benytter TCP port 20 og 21 og intet andet.

Den ene benyttes til Control, put, get kommandoer og den anden port er til data.
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. oktober 2003 - 12:01 #8
ja ok den teori kan du godt glemme, det er fuldstændigt afhængigt af serveren som du kører med. Måske gør din serv-u men min ftpd gør kun det jeg har sat den op til.
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. oktober 2003 - 12:02 #9
måske du skulle læse det link jeg skrev tidligere.
Avatar billede finn_rud Nybegynder
09. oktober 2003 - 20:28 #10
ftp bruger faktisk flere porte.
data (ftp data) kommer/sendes på port 20
komando til ftp sendes på port 21
dvs. klienten sender "jeg vil gerne hente" på port 21.
dataen leveres på port 20
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. oktober 2003 - 21:04 #11
igen vil jeg anbefale at læse om active og passive
og kigge på de specifike ftpd's