Avatar billede oyvindmyrseth Nybegynder
02. oktober 2003 - 16:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Coolmenus, åpne 2 linker i 2 frames fra ett menyvalg

Hei!
Vet noen om det er mulig å åpne to linker fra ett menyvalg i en coolmenu?
Jeg har laget en javascript funksjon:

    function loadLinks(cUrl1,cFrame1,cUrl2,cFrame2) {
      parent.frames[cFrame1].location = cUrl1
      parent.frames[cFrame2].location = cUrl2
    }
Denne forsøker jeg å referere til i oCMenu.makeMenu, men det gir bare melding om Feil på siden...
Noe idéer?
Avatar billede roenving Novice
02. oktober 2003 - 20:41 #1
Kan du ikke skrive linket sådan (absolut utestet !-)

"java script:loadLinks('foersteUrl','foersteTarget','andenUrl','andenTarget')"
Avatar billede oyvindmyrseth Nybegynder
03. oktober 2003 - 10:11 #2
Nei, det fungerer ikke.
Jeg har prøvd ulike syntakser:

oCMenu.makeMenu('sub162','top16','produnder',"java script:loadLinks('www.vg.no','frmVenstre','www.db.no','frmMain')")

oCMenu.makeMenu('sub162','top16','produnder',java script:loadLinks('www.vg.no','frmVenstre','www.db.no','frmMain'))

oCMenu.makeMenu('sub162','top16','produnder','java script:loadLinks('www.vg.no','frmVenstre','www.db.no','frmMain')')

Altså med og uten ' og ", men alle gir samme feilmelding:

Not Found
The requested URL /loadLinks('www.vg.no','frmVenstre','www.db.no','frmMain') was not found on this server.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.23 Server at aukrapark.adcom.as Port 80
Avatar billede roenving Novice
04. oktober 2003 - 12:59 #3
function cm_makeMenu(name,parent,text,link,target,width,height,img1,img2,bgcoloroff,bgcoloron,textcolor,hovercolor,onclick,onmouseover,onmouseout){

så hvis du:

oCMenu.makeMenu('sub162','top16','produnder',,,,,,,,,,,"loadLinks('www.vg.no','frmVenstre','www.db.no','frmMain');return false")

-- skulle der være en chance !-)
Avatar billede oyvindmyrseth Nybegynder
06. oktober 2003 - 09:56 #4
Hm.. Nei, denne fungerer heller ikke..
Avatar billede roenving Novice
06. oktober 2003 - 16:17 #5
Kan du ikke prøve i de filer du bruger at finde det sted hvor

function makeMenu(...)

er defineret og så paste den linje ind, så kan det være, vi kan finde det på tilsvarende måde !-)
Avatar billede oyvindmyrseth Nybegynder
07. oktober 2003 - 12:30 #6
Nei, det virker fortsatt ikke....
Det er kanskje mulig jeg må endre på koden i function makeMenu. Eller rettere sagt function cm_makeMenu. For det er det den vistnok heter. Og så gjøres det en eller annen slags referanse på denne måten: this.makeMenu=cm_makeMenu;
Men jeg er ikke noen racer i javascript...
Avatar billede roenving Novice
08. oktober 2003 - 01:55 #7
Vis koden !-)
Avatar billede oyvindmyrseth Nybegynder
08. oktober 2003 - 16:11 #8
Vel, til slutt virket det.. I alle fall nesten
oCMenu.makeMenu('sub162','top16','produnder','java script:loadLinks(\'http://www.vg.no\',\'frmVenstre\',\'http://www.db.no\',\'frmMain\')')
Denne henter fram url'ene i to frames.
Men da forsvinner også undermenyene etterpå. Hvis jeg derimot legger inn link til php-script i linkene så ser det ut til å fungere...
F.eks:
oCMenu.makeMenu('sub162','top16','produnder','java script:loadLinks(\'visSide.php?hm=1\',\'frmVenstre\',\'visMenu.php?um=2\',\'frmMain\')')
Avatar billede roenving Novice
12. oktober 2003 - 13:10 #9
Okay !-)
Avatar billede oyvindmyrseth Nybegynder
05. november 2003 - 11:25 #10
Hei og takk for all interesse!
Det viser desverre at ingen av de foreslåtte løsninger virker. Jeg fikk noen tips fra en tysker som har skrevet om koden i coolmenus, men for min del omgikk jeg problemet på en ganske banal måte.. Ganske enkelt ved å åpne bare en link...