Avatar billede william79 Nybegynder
02. oktober 2003 - 15:58 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Fået Virus, XP genstarter hele tiden inde den er kørt ind

Hejsa
Har en vens pc over for at fjerne virus, har lagt Norton 2004 ind på den, den fandt en virus den ikke kunne fjerne i run?? file den kunne ikke fjerne den så ville jeg genstarte for at prøve igen. Men har ikke set det skrivebord siden. Når lige at skrive LOADER XP med sort baggrund, der kommer ikke nogen fejl medelse op.
Kan heller ikke i fejlsikker tilstand.
Det er WinXP PRO 1SP.

Hvad siger er det nemt tjente point ??
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
02. oktober 2003 - 16:01 #1
Start med det her, så genstarter den ikke mere.
1. Klik Start og klik Kør
2. Skriv i feltet:  shutdown -a

Gå ind i startmenuen og vælg kontrolpanel.
Vælg netværks og Internetforbindelser.
Vælg Netværksforbindelser.
Højreklik på den forbindelse hvorpå du vil aktivere firewall'en og vælg egenskaber. (Har du flere forbindelser og er usikker på hvilken du skal vælge, anbefales det at du gentager punkt 4-6 på samtlige forbindelser.
Under fanebladet avanceret trykker du på knappen "Beskyt computeren og netværket ved at begrænse eller forhindre adgang til denne computer fra Internettet"
Slut af med at trykke OK

eller start-kør skrive Dcomcnfg.exe-> komponenttenester-> computer-> h klik på denne computer->egenskaber-> standdaregenskaber og fjerne den hat ved aktiver dcom på denne computer -> anvend-> ok...

hente stinger for at fjerne blast virus..
http://vil.nai.com/vil/stinger/

Og på den link kan du hente update fra microsoft

http://microsoft.com/security/incident/blast.asp
også en god side:
http://www.spywarefri.dk/virus.htm#msblast
Avatar billede arlet Juniormester
02. oktober 2003 - 16:17 #2
Her er en video der viser dig hvad du skal step by step http://webguider.dk/VisArtikel.aspx?id=124
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. oktober 2003 - 17:00 #3
Der er en aftale på eksperten om at fjernelse af Blaster virus er gratis!
Avatar billede dr0zie Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:02 #4
william_p du behover ikke give points væk for svar er,..
Eksperten har bestemt af blaster indlæg er gratis
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:12 #5
nej ikke mere
den er ikke gratis mere
http://www.eksperten.dk/spm/408300
Avatar billede dr0zie Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:26 #6
k rlig rigtig
Avatar billede sjmaden Nybegynder
02. oktober 2003 - 18:42 #7
rigtigmmk, han kan jo IKKE starte op, hvordan skal han så komme i startmenu :\
William79, du kan altid prøve at køre en systemgendannelse fra din winXP cd.
Avatar billede william79 Nybegynder
03. oktober 2003 - 01:16 #8
SJmaden er den føste der har læst hvad jeg har skrevet 20 point for det...
JEG KAN IKKE KOMME IND I WINDOWS..
Har prøvet det systemgendannelse, Men kan ikke lige hitte ud af de kommandor.
har skrev help men synes ikke lige der er noget jeg kan bruge.
Bootet i Norton 2004 men kan ikke scanne andet end det A: drev det har lavet.
Avatar billede anje Nybegynder
03. oktober 2003 - 01:48 #9
Hvis du har/kører med Fat32, så kan du prøve (F-prot)http://www.avirus.dk/startf-prot.htm
Avatar billede sjmaden Nybegynder
03. oktober 2003 - 06:55 #10
Prøv at starte din pc med winXP installations-cd'en, og vælg reparer. Hvis ikke det hjælper, så skal du have fat i et program som winternals diskcommander. Med den kan du boot op i "dos" og få skrive adgang til dit NTFS drev. Du kan åbne registrerings-databasen og kikke efter virus-henvisninger og slette samme. Søg din harddisk igennem og slet alle forekomster af virus.
Om ikke andet kan du kopierer dokumenter mv. før en evt. reinstallation af WinXP.
Avatar billede arlet Juniormester
03. oktober 2003 - 07:44 #11
Undskylder mit indlæg, det var blevet en rutine med den overskrift.
Det lader sig ikke gentage sig...
Avatar billede fromsej Praktikant
03. oktober 2003 - 07:45 #12
Hvorfor uddelte du point?
Er problemet løst?
Avatar billede william79 Nybegynder
03. oktober 2003 - 09:05 #13
Det er i MSRUN der var virus. Køre MED NFTS, kan ikke reparer.
Point for at læse hvad jeg skrev
Avatar billede arlet Juniormester
03. oktober 2003 - 09:11 #14
200 point for at læse spørgsmålet..hmmmm...

Bliver spændende at se hvad du så giver for et rigtigt svar..
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
03. oktober 2003 - 09:49 #15
jeg undskylder mit indlæg, det var blevet også en rutine med den overskrift
(Fået Virus, XP genstarter ...) sorry

* jeg viste ikke at man kan får point for at læse spørgsmålet *
Avatar billede william79 Nybegynder
04. oktober 2003 - 18:09 #16
Kom nu der må være nogen der kan hjælpe ?? har prøvet at reperare i konsol fatter hat af det
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
04. oktober 2003 - 19:27 #17
Er det ikke sjmaden du skriver til..

Spørgsmål er jo lukket!

opret et nyt eller vent på sjmaden, han skal nok dukke op. :)
Og jeg lover dig at læse din næste spm og ligge et svar.
Avatar billede william79 Nybegynder
04. oktober 2003 - 20:26 #18
NÅ Nu måtte den rundt

Ligger XP ind igen, men undre mig over at den ikke kunne læse nogen partition da jeg skulle smide det ind ?
Nå men takker aligevel fordi i kigget på det.