Avatar billede sanne Nybegynder
30. december 2000 - 19:30 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Vindue når brugeren forlader sitet!

Hej

Er der en der kan fortælle mig hvordan jeg laver et vindue med en afskedshilsen. Dette vindue skal komme når brugeren forlader hele websitet.
Avatar billede johnbp Nybegynder
30. december 2000 - 19:39 #1
Kikker Bare med
Avatar billede madd Nybegynder
30. december 2000 - 19:41 #2
Her:

<HEAD>

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">

<!-- Begin
function leave() {
window.open(\'http://www.yourserver.com/page-to-open.html\',\'\',\'toolbar=no,menubar=no,location=no,height=500,width=500\');
}
// End -->
</SCRIPT>

<BODY onUnload=\"leave()\">

/MadD
Avatar billede sanne Nybegynder
30. december 2000 - 19:43 #3
Men hvor skal den placeres for at være sikker på at den kun fremkommer når det samlede websted forlades og lige meget hvorfra det forlades?
Avatar billede exe_science Nybegynder
30. december 2000 - 19:53 #4
den af madd´s kod mellem <body> og </body> er det forstået

altså dette:

<HEAD>

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">

<!-- Begin
function leave() {
window.open(\'http://www.yourserver.com/page-to-open.html\',\'\',\'toolbar=no,menubar=no,location=no,height=500,width=500\');
}
// End -->
</SCRIPT>

<BODY onUnload=\"leave()\">

mellem <body> og </body> men tror egentlig godt den kan vises ellers.
Avatar billede sanne Nybegynder
30. december 2000 - 19:57 #5
Ja, men jeg mener, nu består et site jo af mange sider, og jeg er kun interesseret i at vinduet skal vises, når man forlader hele sitet, ikke hver gang man forlader en enkelt side
Avatar billede exe_science Nybegynder
30. december 2000 - 20:15 #6
du skal lave det i frames hvis det skal virke. på den måde og hvis du gør det så sæt scriptet i et frames som ikke skifter side.
Avatar billede sanne Nybegynder
30. december 2000 - 20:25 #7
Tak for hjælpen begge to
Avatar billede madd Nybegynder
30. december 2000 - 20:44 #8
NP...

/MadD
Avatar billede exe_science Nybegynder
30. december 2000 - 23:04 #9
Det var sq så lidt du
Avatar billede bobby Nybegynder
31. december 2000 - 09:06 #10
Ok, spørgsmålet er besvaret, men her er en ide til hvordan du kan gøre det uden frames.

Din unload skal kende den url der efterfølgende skal vises. Hvis url\'en ikke er i dit site ønsker du at vise en speciel meddelselse.

I http://developer.irt.org/script/491.htm er der stillet et spørgsmål om hvordan man kan identificere hvilket link der springes til og svaret var:

________________________________________________
There is no way to trap the next location, unless you add an onClick event handler to each link to tell you what link was selected by the user:

<script language=\"JavaScript\"><!--
var nextpage = \'\';
//--></script>

<body onUnload=\"alert(nextpage)\">

<a href=\"http://www.irt.org/\" onClick=\"nextpage=this.href\">irt.org</a>

</body>
_______________________________________________

god fornøjelse.