Avatar billede elmar Nybegynder
01. oktober 2003 - 17:14 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Klokkeslet på indlæg.

Jeg har en tagwall som jeg gerne vil have gjort sådan at der kommer klokkeslet på alle indlæg...

Skal I vide mere?

(Jeg udformulere mig lidt dårligt så spørg endelig)
Avatar billede nmh Nybegynder
01. oktober 2003 - 17:38 #1
Er det et asp-system, du har kørende?
Du kan altid få dato og klokkeslæt ved at benytte funktionen Now() i VBscript.
Så kan du jo hæfte det på alle indlæg.
Avatar billede nmh Nybegynder
01. oktober 2003 - 17:42 #2
Hvis du kun vil have klokkeslættet skriv

Mid(Now,Instr(Now," ")+1)
Avatar billede roenving Novice
01. oktober 2003 - 17:44 #3
-- og i php er det nok næsten det samme -- men sikkert med små bogstaver !-)
Avatar billede elmar Nybegynder
01. oktober 2003 - 17:54 #4
Ehm.. Det er en .asp fil? Og serveren understøtter asp og asp-net osv. ..

Og det skal være når man poster et indlæg den der skal komme frem.. I kan se det på: www.odds-heaven.dk .. Det er alt det med hvor de lige smider ind.. Og så er det at jeg vil have klokkeslet på.. (automatisk)

Kan I finde ud af det?
Avatar billede roenving Novice
01. oktober 2003 - 17:59 #5
Kanske du skulle have oprettet dit spørgsmål i Programmering --> Script --> asp-kategorien, der havde nok været flere til at svare, men nmh er jo heldigvis igang her, så denne gang går det vel ...
Avatar billede nmh Nybegynder
01. oktober 2003 - 17:59 #6
oddsheaven er meget langsom nu, og jeg kom ikke ind.
har du selv været med til at lave systemet?
For klokkeslættet skal jo blot sættes på forrest i den tekststreng, der indeholder et indlæg.
Så snart et indlæg kommer ind så skal du blot lægge det sammen med klokkeslæt-funktionen.
Avatar billede nmh Nybegynder
01. oktober 2003 - 18:01 #7
Du er nødt til at vise noget kode her, hvis du skal have mere hjælp.
Avatar billede elmar Nybegynder
01. oktober 2003 - 18:12 #8
Ok.. Hvad skal du så have koden på?

Der er 3 sider..

Default.asp som viser alle indlæggene som er i databaser..
Tilfoej.asp hvor man putter ens navn tekst email osv. ind i..
Send.asp hvor alle informationerne fra tilfoej.asp bliver sendt til og langt ind i en database..
Avatar billede nmh Nybegynder
01. oktober 2003 - 18:23 #9
Er tilføj den del, der modtager et indlæg fra brugeren? Så må det være denne komponent.
Avatar billede elmar Nybegynder
01. oktober 2003 - 18:26 #10
nmh den er ikke langsom men du glæmte nok -  www.odds-heaven.dk
Avatar billede elmar Nybegynder
01. oktober 2003 - 18:27 #11
Tilfoej er den del som sender alle de ting som brugeren har skrevet videre til send.asp .. Men skal jeg lægge et eksempel op så siden som i kan downloade?
Avatar billede elmar Nybegynder
01. oktober 2003 - 18:29 #12
http://www.elmar.dk/fodbold/test.zip <-- Der kan I se hvordan det virker
Avatar billede elmar Nybegynder
01. oktober 2003 - 18:30 #13
Så kan du/i jo ændre i den og sende tilbage? (Husk at skrive hvad i ændrer)
Avatar billede nmh Nybegynder
01. oktober 2003 - 18:32 #14
jeg ser på det i aften engang.
Avatar billede elmar Nybegynder
01. oktober 2003 - 18:34 #15
ok..tak
Avatar billede nmh Nybegynder
01. oktober 2003 - 20:13 #16
Du skal rette i asp-siden med navnet 22_send.asp.

I linie 14 hentes et indlæg. Linien ser således ud:

tekst = Replace(request.form("Besked"),vbCrLf,"<BR>")
Hvis du tilføjer EFTER denne linie følgende:

tekst="Forslaget er skrevet den " & Now & "<br>"

vil dato og tidspunkt stå på første linie for hvert forslag.

Hvis du kun vil have klokkeslættet (det er ikke en stavefejl, klokkeslæt skal faktisk staves med æ) skal du i stedet tilføje en linie der ser sådan ud:

tekst="Forslaget er skrevet klokken " & Mid(Now,Instr(Now," ")+1)  & "<br>"

Hvis "<br>" erstattes af "<p>" kommer der et ekstra linieskift.
Avatar billede elmar Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:06 #17
nmh > Jeg har sat det ind og det virker.. Men nu forsvinder den tekst som man selv skriver ind.. Altså den som skulle være nedenunder
Avatar billede nmh Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:21 #18
upd jeg glemte at lægge det til tekst.
Sådan skal det være:
Tekst="Forslaget er skrevet den " & Now & "<br>" & Tekst

Det må du undskylde.
Avatar billede elmar Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:26 #19
Np
Avatar billede elmar Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:27 #20
Sådan.. Takker
Avatar billede nmh Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:32 #21
Selv tak, det var så lidt.

Er det nu ændret, så jeg kan se det på www.odds-heaven.dk