Avatar billede pc-care Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:06 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Langsom visning af Denne Computer mm.

Hver gang jeg skal vise denne computer, hænger computeren i 5 sekunder.

Det samme sker hvis jeg bruger Gem Som.

Ja faktisk sker det hver eneste gang en process indebær visning af alle drev osv.

Hvad kan problemet være, jeg har kørt Regclean og regscrub, uden resultat.
Avatar billede fromsej Praktikant
01. oktober 2003 - 16:09 #1
Har du en CD siddende i drevet?
Avatar billede pc-care Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:14 #2
Nej jeg har ikke nogen skive i .-)

Og har lige mål, det tager faktisk 7 sekunder, og det er hver eneste gang. Ret belastende når man skal gemme en masse små filer via GEM SOM.
Avatar billede angak Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:19 #3
Jeg skriver bare lige for at følge dem på diskussionen... Ignore...
Avatar billede resten Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:40 #4
Er der nogen resourser der evt bruger din cpu kraft ?

Ellers kan det jo være den trænger til en forfriskning i form af en reindstalation hvis altså den ikke er "ny"
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. oktober 2003 - 18:36 #5
Har du defragmenteret og kørt -chkdsk evt. en sfc /scannow
Avatar billede pc-care Nybegynder
01. oktober 2003 - 18:40 #6
Jeg har defragmenteret og scannet for fejl, INTET.

SFC /scannow????
Avatar billede resten Nybegynder
01. oktober 2003 - 18:44 #7
Ja han mener at du skal prøve at sætte xp cden i og skrive sfc /scannow i kør så scanner den for korupte systemfiler.
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. oktober 2003 - 18:48 #8
Hvis du skriver i kør boksen SFC /scannow= scanner og reparerer den systemfiler, Du skal have win cd i drevet
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. oktober 2003 - 18:59 #9
resten> jeg er bagud :-(
Avatar billede sjmaden Nybegynder
03. oktober 2003 - 08:50 #10
Fortæl lidt om din konfiguration, så ville det være nemmere at diagnosticerer.
Avatar billede pc-care Nybegynder
04. oktober 2003 - 08:43 #11
Der er tale om følgende hardware

AMD Athlon XP 2200+
Shuttle SS40 XPC
256 MB DDR-ram
80 GB Seagate Barracuda
Yderligere har jeg monteret en Intern USB kortlæser.

Kører Windows XP pro DK

Der har aldrig været det problem før.
Avatar billede magictouch Nybegynder
04. oktober 2003 - 09:12 #12
Gå i kontrolpanel-system- hardware-enhedshåndtering for at se om du kan optimere dine drev evt. nye drivere eller- optimer for ydelse.
Avatar billede resten Nybegynder
04. oktober 2003 - 16:03 #13
Er problemet først lige startet eller kan du indkrese det til at det er kommet efter du har lavet noget ?
Avatar billede sjmaden Nybegynder
04. oktober 2003 - 16:43 #14
Kør diskoprydning og slet alle de filer den foreslår. slet derefter alle filer i windows\prefetch og kør diskdefragmenter. Så burde den ikke hænge længere.