Avatar billede tmouritsen Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:07 Der er 9 kommentarer

EN lokal client/server løsning med HTML Form POST

Ligger der i .NET en måde at kunne lave en applikation der loader og viser en HTML-side (med CSS) og som også kan modtage siden når der bliver klikket på en knap på siden.

Er det muligt og hvilke teknologier skal der bruges?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. oktober 2003 - 15:11 #1
Der er klasser til at hente filer med HTTP og de kan naturligvis hente
både HTML og CSS.

Leder du efter kode der kan vise HTML ?

Eller efter en en måde at bruge IE fra din applikation ?
Avatar billede odegaard Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:17 #2
Avatar billede tmouritsen Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:04 #3
Det er meget interessant jag kan bruge IE på den måde - så har jeg i hvert fald al den HTML/CSS funktionalitet jeg har brug for. Men nu mangler jeg stadig at kunne poste min side til applikationen - eller bare en måde at kunne hente værdierne ud af HTML formens tekstfelter.

Nogle hints?
Avatar billede odegaard Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:12 #4
Brug WebRequest til at hente og poste data.
De knapper der er inde i vinduet kan du allerede klikke på, præcis som var det i IE.
Avatar billede tmouritsen Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:14 #5
WebRequest ???

Jeg kan ikke finde den som en metode på WebBrowser objektet - hvor kan jeg så finde den?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. oktober 2003 - 16:18 #6
System.Net

(det var dem jeg refererede til i min første kommentar)
Avatar billede tmouritsen Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:24 #7
arne v -> Kan de håndtere at vise en HTML formular og hente de indtastede data ud igen?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. oktober 2003 - 16:28 #8
Nej.

Det er ren hent data. Du giver en URL og får en URL'ens indhold
tilbage.
Avatar billede tmouritsen Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:29 #9
Ikke godt nok så - jeg tror at odegaard har ført mig i rette retning.

Men jeg skal bruge lidt mere hjælp.