Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 13:57 Der er 86 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med min tagwall

Hey eksperter...

PLZ HELP INDEN EN HALV TIME SÅ ER DER 100 POINT TIL DIG!

Jeg har lavet 2 filer som hedder: tag.php og tagwall.php
tag.php indeholder de ting som skal sende til min MySQL database med informationer som useren har skrevet i input boxene og tagwall.php er den som læser fra databasen... tagwall.php virker fint som den skal, men tag.php virker ikke :( jeg kan ikke få den til at sende informationerne til MySQL databasen :( plz jeg vil gerne sende filerne så du kan kigge på dem selv (tror det er nemeste over msn) du får bare point over eksperten ;)
Avatar billede sbm Nybegynder
01. oktober 2003 - 13:59 #1
Jeg tror det vil være nemmere for alle om du smed hele kildekoden fra tag.php her, så folk kan få syn for sagen. Så kan de også med det samme tage stilling til om problemet går over deres hovede...
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:00 #2
okay kommer nu så :)
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:01 #3
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>

    <head>
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
        <meta name="generator" content="Adobe GoLive 6">
        <title>Tagwall</title>
          <style type="text/css" media="screen"><!--
.brod { color: white; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
.kurs { color: white; font-style: italic; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
.overskr { color: white; font-weight: bold; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
-->

<!--
body{
  SCROLLBAR-FACE-COLOR: black;
SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #FFB117;
SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #FFB117;
SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: black;
SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #FFB117;
SCROLLBAR-TRACK-COLOR: black;
SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: black
}
-->
</style>
    </head>

    <body bgcolor="#000000" bgproperties="fixed" background="iframe.jpg">
<?
$db = mysql_connect("localhost", "tested_dk", "mit-password");
mysql_select_db("tagwall", $db);
if ($skriv){
  $besked = str_replace("\n", "<BR>", $besked);
  $dato_array = getdate();
  $dato = $dato_array["mday"] . "/" . $dato_array["day"] ."-" . $dato_array["year"];
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, hjemmeside, dato, besked) VALUES ('$navn', '$hjemmeside', '$dato', '$besked')");
}
?>

        <FORM METHOD=POST ACTION="<? echo $PHP_SELF; ?>">
        <INPUT TYPE=hidden NAME=skriv VALUE=1>
        <table width="140" cellspacing="2" cellpadding="0">
            <tr>
                <td><font color="white"><span class="brod">Navn:</span></font></td>
                <td><input name="navn" type="text" dir="ltr" lang="da" size="24" maxlength="15" border="1" bordercolor="#ff9a00"></td>
            </tr>
            <tr>
                <td><font color="white"><span class="brod">Hjemmeside:</span></font>d</td>
                <td><input name="hjemmeside" type="text" value="Uden http://" size="24" border="1" bordercolor="#ff9a00"></td>
            </tr>
            <tr>
                <td><font color="white"><span class="brod">Besked:</span></font>d:</td>
                <td><textarea name="besked" rows="8" cols="28"></textarea></td>
            </tr>
        </table>
        <div align="center">
            <p><input name="tag" type="submit" value="Tag p&aring; vores v&aelig;g!"></p>
        </div>
    </body>

</html>
Avatar billede sbm Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:04 #4
Har du kun de 4 kolonner i tagwall tabellen, eller er der andre kolonner der bør blive sat?
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:05 #5
kun de 4
Avatar billede sbm Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:06 #6
Hmmm. Jeg er ikke skide stiv i PHP, men mangler du ikke noget streng-konkatenering i opbygningen af din SQL?

mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, hjemmeside, dato, besked) VALUES ('$navn', '$hjemmeside', '$dato', '$besked')");

bør vel være noget i stil med:

mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, hjemmeside, dato, besked) VALUES ('".$navn."', '".$hjemmeside."', '".$dato."', '".$besked."')");

oder wie?
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:08 #7
hmm tror jeg ik
Avatar billede sbm Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:09 #8
Hvilken fejlmeddelelse får du?
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:11 #9
der er ikke nogle fejlmeddelse netop derfor jeg ik forstår det :(
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:11 #10
du kan tjekke på www.tested.dk det er der den er under tagwall....det som står der i forvejen er sat direkte ind i databsen via phpmyadmin
Avatar billede sbm Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:13 #11
Hvilken datatype er dit dato-felt? Hvis det er et dato-felt og ikke bare en streng, overholder du så det forventede dato-format?
Avatar billede sbm Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:16 #12
For en ordens skyld skal du i hvert fald afslutte dit <form> tag. Men det er i hvert fald ikke der fejlen ligger. Kigger lige.
Avatar billede sbm Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:19 #13
I linien

if ($skriv)

Hvordan hiver man data ud af en submit form i PHP? Er du sikker på $skriv overhovedet indeholder noget?
Avatar billede sbm Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:21 #14
if (isset($skriv))

???
Avatar billede sbm Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:23 #15
Jeg føler mig overbevist om at du slet ikke kommer ind i din if-blok.
Avatar billede sukos Juniormester
01. oktober 2003 - 14:24 #16
<?
$db = mysql_connect("localhost", "tested_dk", "mit-password");
mysql_select_db("tagwall", $db);
if (isset($_POST["skriv"])){
  $_POST["besked"] = str_replace("\n", "<BR>", $_POST["besked"]);
  $dato_array = getdate();
  $dato = $dato_array["mday"] . "/" . $dato_array["day"] ."-" . $dato_array["year"];
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, hjemmeside, dato, besked) VALUES ('$_POST[navn]', '$_POST[hjemmeside]', '$dato', '$_POST[besked]')");
}
?>

men læg lige mærke til at der manipuleres med hvad som bliver lagt ind i DB, via tekstfelter!

http://www.showsource.dk/artikler/vis_artikel.php?id=1043169805
Avatar billede -xyz- Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:24 #17
Prøv lige at smide der her ind på siden så får du oxo mysql fejlen...
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, hjemmeside, dato, besked) VALUES ('$navn', '$hjemmeside', '$dato', '$besked')") or die(mysql_error());
Avatar billede sbm Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:25 #18
En fodnote. Du bør nok opdele dine side. En der præsenterer din tagwall form. En anden der indsætter data, og så redirecter tilbage til din form. Ellers kan folk trykke REFRESH og indsætte den samme besked igen og igen.
Avatar billede sukos Juniormester
01. oktober 2003 - 14:25 #19
hehe, ja, man skal jo altid lige ha' den med, minimum mens man tester! :O)
Avatar billede sukos Juniormester
01. oktober 2003 - 14:26 #20
Kan klares ved at sætteden i toppen, og lave en header til filen selv
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:32 #21
sukos www.tested.dk oppe under tagwall ligger den
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:32 #22
den starter med at vise data som jeg har sat manuelt ind i MySQl databsen vir phpmyadmin
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:33 #23
når man så trykker på det orange altså link så kommer det helt fint fram og det mener prøver lige det duhar skrevet
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:41 #24
sådan ser tag.php koden ud her og nu:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>

    <head>
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
        <meta name="generator" content="Adobe GoLive 6">
        <title>Tagwall</title>
          <style type="text/css" media="screen"><!--
.brod { color: white; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
.kurs { color: white; font-style: italic; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
.overskr { color: white; font-weight: bold; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
-->

<!--
body{
  SCROLLBAR-FACE-COLOR: black;
SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #FFB117;
SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #FFB117;
SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: black;
SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #FFB117;
SCROLLBAR-TRACK-COLOR: black;
SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: black
}
-->
</style>
    </head>

    <body bgcolor="#000000" bgproperties="fixed" background="iframe.jpg">

<?
$db = mysql_connect("localhost", "tested_dk", "mit-password");
mysql_select_db("tagwall", $db);
if (isset($_POST["skriv"])){
  $_POST["besked"] = str_replace("\n", "<BR>", $_POST["besked"]);
  $dato_array = getdate();
  $dato = $dato_array["mday"] . "/" . $dato_array["day"] ."-" . $dato_array["year"];
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, hjemmeside, dato, besked) VALUES ('$_POST[navn]', '$_POST[hjemmeside]', '$dato', '$_POST[besked]')");
}
?>

        <FORM METHOD=POST ACTION="<? echo $PHP_SELF; ?>">
        <INPUT TYPE=hidden NAME=skriv VALUE=1>
        <table width="140" cellspacing="2" cellpadding="0">
            <tr>
                <td><font color="white"><span class="brod">Navn:</span></font></td>
                <td><input name="navn" type="text" dir="ltr" lang="da" size="24" maxlength="15" border="1" bordercolor="#ff9a00"></td>
            </tr>
            <tr>
                <td><font color="white"><span class="brod">Hjemmeside:</span></font>d</td>
                <td><input name="hjemmeside" type="text" value="Uden http://" size="24" border="1" bordercolor="#ff9a00"></td>
            </tr>
            <tr>
                <td><font color="white"><span class="brod">Besked:</span></font>d:</td>
                <td><textarea name="besked" rows="8" cols="28"></textarea></td>
            </tr>
        </table>
        <div align="center">
            <p><input name="tag" type="submit" value="Tag p&aring; vores v&aelig;g!"></p>
        </div>
    </body>

</html>

Men hvad er problemmet ?
Avatar billede -xyz- Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:48 #25
Du har stadig ikke sat or die(mysql_error()); ind så vi kan ikke se din mysqlfejl...
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:50 #26
sry glemte jeg helt
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:50 #27
gør jeg nu men hvor skal jeg sætte den ind ?
Avatar billede sbm Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:51 #28
AAAAAAAAARGH! FOR POKKER DA OGSÅ JEG ER BLIND PÅ BEGGE ØJNE!!!

Du har et TEXTAREA der hedder BESKED men checker på det felt der hedder SKRIV. Det skal naturligvis være samme navn begge steder.
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:54 #29
den siger "no databe selected" ??
Avatar billede -xyz- Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:06 #30
$db = mysql_connect("localhost", "tested_dk", "mit-password");
mysql_select_db("tagwall", $db);
prøv nu, og du skal være sikker på at det ikke er en tabel men din db du har valgt... jeg føler mig ret sikker på at det er din tabel der hedder tagwall og ikke din DB
Avatar billede -xyz- Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:07 #31
Hvilken host har du?
Avatar billede -xyz- Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:08 #32
SVAR
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:09 #33
$db = mysql_connect("localhost", "tested_dk", "mit-password");
mysql_select_db("tagwall", $db);

det står der jo i forvejen
Avatar billede -xyz- Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:12 #34
jeg skulle have slettet prøv nu... men som jeg sagde før var jeg ret sikker på at Tagwall ikke var din DB, men en tabel...
Avatar billede sbm Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:13 #35
Prøv at lægge din tagwall.php på, så vi kan se hvordan du connecter.
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:15 #36
det er rigtig det var ikke den rigtige database
Avatar billede -xyz- Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:16 #37
ok, virker det så nu?
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:17 #38
det virker nu men så får at -Xyz- får sine 100 point kan du så ik hjælpe med hvad jeg skal indsætte af kode får at når de poster deres besked på knappen så skal den redirecte til tagwall.php
Avatar billede rangerbs Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:20 #39
Jeg kunne da sagtens smide en besked nu ;)
Avatar billede sbm Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:21 #40
Øhm.... Ikke for at gå i små sko, men der var andre fejl på siden, og problemet er ikke alene afhjulpet af -xyz-

Jeg går ikke ret meget op i de point, men det er der bestemt andre der gør, og når du har fået hjælp fra flere sider, er det ikke ok at uddele dem ensidigt.

SBM out.
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:22 #41
okay vidste ikke man kunne dele point op sry :(
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:23 #42
nu er det bare datoen som ik virker den gemmer ikke orden
Avatar billede -xyz- Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:25 #43
indsættes på tagvall.php
<?
$db = mysql_connect("localhost", "tested_dk", "mit-password");
mysql_select_db("DB-NAVN", $db);
if (isset($_POST["skriv"])){
  $_POST["besked"] = str_replace("\n", "<BR>", $_POST["besked"]);
  $dato_array = getdate();
  $dato = $dato_array["mday"] . "/" . $dato_array["day"] ."-" . $dato_array["year"];
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, hjemmeside, dato, besked) VALUES ('$_POST[navn]', '$_POST[hjemmeside]', '$dato', '$_POST[besked]')");
}

?>
og action ændres til action="tagwall.php"
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:27 #44
hmm forstod jeg ik noget af jeg er noob til alt hvad der angår kode hvor skal action indsættes ?
Avatar billede -xyz- Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:28 #45
<FORM METHOD=POST ACTION="tagwall.php">
        <INPUT TYPE=hidden NAME=skriv VALUE=1>
        <table width="140" cellspacing="2" cellpadding="0">
            <tr>
                <td><font color="white"><span class="brod">Navn:</span></font></td>
                <td><input name="navn" type="text" dir="ltr" lang="da" size="24" maxlength="15" border="1" bordercolor="#ff9a00"></td>
            </tr>
            <tr>
                <td><font color="white"><span class="brod">Hjemmeside:</span></font>d</td>
                <td><input name="hjemmeside" type="text" value="Uden http://" size="24" border="1" bordercolor="#ff9a00"></td>
            </tr>
            <tr>
                <td><font color="white"><span class="brod">Besked:</span></font>d:</td>
                <td><textarea name="besked" rows="8" cols="28"></textarea></td>
            </tr>
        </table>
        <div align="center">
            <p><input name="tag" type="submit" value="Tag p&aring; vores v&aelig;g!"></p>
        </div>
    </body>

</html>
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:39 #46
lige nu ser min kode sådan her ud og den vil ikke poste nu til tagwallen :(

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>

    <head>
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
        <meta name="generator" content="Adobe GoLive 6">
        <title>Tagwall</title>
          <style type="text/css" media="screen"><!--
.brod { color: white; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
.kurs { color: white; font-style: italic; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
.overskr { color: white; font-weight: bold; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
-->

<!--
body{
  SCROLLBAR-FACE-COLOR: black;
SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #FFB117;
SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #FFB117;
SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: black;
SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #FFB117;
SCROLLBAR-TRACK-COLOR: black;
SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: black
}
-->
</style>
    </head>

    <body bgcolor="#000000" bgproperties="fixed" background="iframe.jpg">

<?
$db = mysql_connect("localhost", "tested_dk", "mit-password");
mysql_select_db("tested_dk", $db);
if (isset($_POST["skriv"])){
  $_POST["besked"] = str_replace("\n", "<BR>", $_POST["besked"]);
  $dato_array = getdate();
  $dato = $dato_array["mday"] . "/" . $dato_array["month"] ."-" . $dato_array["year"];
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, hjemmeside, dato, besked) VALUES ('$_POST[navn]', '$_POST[hjemmeside]', '$dato', '$_POST[besked]')") or die(mysql_error());
}
?>

        <FORM METHOD=POST ACTION="<? echo $PHP_SELF; ?>tagwall.php">
        <INPUT TYPE=hidden NAME=skriv VALUE=1>
        <table width="140" cellspacing="2" cellpadding="0">
            <tr>
                <td><font color="white"><span class="brod">Navn:</span></font></td>
                <td><input name="navn" type="text" dir="ltr" lang="da" size="24" maxlength="15" border="1" bordercolor="#ff9a00"></td>
            </tr>
            <tr>
                <td><font color="white"><span class="brod">Hjemmeside:</span></font>d</td>
                <td><input name="hjemmeside" type="text" value="Uden http://" size="24" border="1" bordercolor="#ff9a00"></td>
            </tr>
            <tr>
                <td><font color="white"><span class="brod">Besked:</span></font>d:</td>
                <td><textarea name="besked" rows="8" cols="28"></textarea></td>
            </tr>
        </table>
        <div align="center">
            <p><input name="tag" type="submit" value="Tag p&aring; vores v&aelig;g!"></p>
        </div>
    </body>

</html>
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:39 #47
det er efter det med action det ikke virker jo :(
Avatar billede -xyz- Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:42 #48
Du læser simpelthen ikke hvad jeg skriver vel???
<?
$db = mysql_connect("localhost", "tested_dk", "mit-password");
mysql_select_db("tested_dk", $db);
if (isset($_POST["skriv"])){
  $_POST["besked"] = str_replace("\n", "<BR>", $_POST["besked"]);
  $dato_array = getdate();
  $dato = $dato_array["mday"] . "/" . $dato_array["month"] ."-" . $dato_array["year"];
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, hjemmeside, dato, besked) VALUES ('$_POST[navn]', '$_POST[hjemmeside]', '$dato', '$_POST[besked]')") or die(mysql_error());
}
?>
skal indsættes på tagwall.php og
Avatar billede -xyz- Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:43 #49
<FORM METHOD=POST ACTION="<? echo $PHP_SELF; ?>tagwall.php"> skal se sådan her ud:
<FORM METHOD=POST ACTION="tagwall.php">
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:44 #50
prøve rlige så ;)
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:50 #51
nu ligger den ikke informationer ind i tagwall.php (MySQL databsen) :(
Avatar billede -xyz- Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:52 #52
Har du indsat dette på tagwall.php?
<?
$db = mysql_connect("localhost", "tested_dk", "mit-password");
mysql_select_db("tested_dk", $db);
if (isset($_POST["skriv"])){
  $_POST["besked"] = str_replace("\n", "<BR>", $_POST["besked"]);
  $dato_array = getdate();
  $dato = $dato_array["mday"] . "/" . $dato_array["month"] ."-" . $dato_array["year"];
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, hjemmeside, dato, besked) VALUES ('$_POST[navn]', '$_POST[hjemmeside]', '$dato', '$_POST[besked]')") or die(mysql_error());
}
?>
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:54 #53
den har jo virket lige før du sagde det med action! der virkede det jo
Avatar billede -xyz- Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:04 #54
ja, men der hoppede den jo heller ikke videre til tagwall.php , gjorde den?
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:06 #55
nej
Avatar billede -xyz- Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:09 #56
godt, det der sker når du skriver action="tagwall.php" så vælger den at det er der at den skal udføre action... du kan oxo give mig source til tagwall.php så skal jeg nok omskrive den til dig...
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:10 #57
okay
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:10 #58
jamen tagwall.php er der ikke noget i vejen med jo!
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:11 #59
den skal da ikke rettes i jo
Avatar billede -xyz- Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:12 #60
okay, hvis du siger det...
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:13 #61
men den er her:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>

    <head>
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
        <meta name="generator" content="Adobe GoLive 6">
        <title>Tagwall</title>
          <style type="text/css" media="screen"><!--
.brod { color: white; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
.kurs { color: white; font-style: italic; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
.overskr { color: white; font-weight: bold; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
-->

<!--
body{
  SCROLLBAR-FACE-COLOR: black;
SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #FFB117;
SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #FFB117;
SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: black;
SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #FFB117;
SCROLLBAR-TRACK-COLOR: black;
SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: black
}
a:link { color: #ff9a00; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular; text-decoration: none }
a { color: #ff9a00; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular; text-decoration: none }
body { scrollbar-3dlight-color: black; scrollbar-arrow-color: #FFB117; scrollbar-darkshadow-color: black
; scrollbar-face-color: black; scrollbar-highlight-color: #FFB117; scrollbar-shadow-color: #FFB117; scrollbar-track-color: black  }
.brod { color: #fff; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
.overskr { color: white; font-weight: bold; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
-->
</style>
    </head>

    <body bgcolor="#000000" bgproperties="fixed" background="iframe.jpg">
    <tr>
    <td align=left valign=top>
    <div align="center"><span class="overskr"><font color="#ff9a00"><a href="tag.php">Tag
    p&aring; v&aelig;ggen!</a></font></span> </div>
<?
mysql_connect("localhost", "tested_dk", "mit-password");
mysql_select_db("tested_dk") or die(mysql_error());

$data = mysql_query("select * from tagwall order by `nr` desc") or die(mysql_error());
mysql_select_db("tested_dk") or die(mysql_error());
while($tb = mysql_fetch_array ($data)) {
  echo "<p align=justify><span class=brod>", $tb['dato'] ,"| </span><span class=overskr>", $tb['hjemmeside'], "</span><span class=brod><br></span><span class=kurs>af: ", $tb['navn'] , "<br></span><br><span class=brod>", $tb['besked'] , "</span></p>" ;
}
?>
</td>
  </tr>
<div align="center"><span class="overskr"><font color="#ff9a00"><a href="tag.php">Tag
  p&aring; v&aelig;ggen!</a></font></span> </div>
</body>

</html>
Avatar billede -xyz- Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:17 #62
så må jeg vel sørge for at den redirecter til den...
lige nu ser min kode sådan her ud og den vil ikke poste nu til tagwallen :(

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>

    <head>
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
        <meta name="generator" content="Adobe GoLive 6">
        <title>Tagwall</title>
          <style type="text/css" media="screen"><!--
.brod { color: white; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
.kurs { color: white; font-style: italic; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
.overskr { color: white; font-weight: bold; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
-->

<!--
body{
  SCROLLBAR-FACE-COLOR: black;
SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #FFB117;
SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #FFB117;
SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: black;
SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #FFB117;
SCROLLBAR-TRACK-COLOR: black;
SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: black
}
-->
</style>
    </head>

    <body bgcolor="#000000" bgproperties="fixed" background="iframe.jpg">

<?
$db = mysql_connect("localhost", "tested_dk", "mit-password");
mysql_select_db("tested_dk", $db);
if (isset($_POST["skriv"])){
  $_POST["besked"] = str_replace("\n", "<BR>", $_POST["besked"]);
  $dato_array = getdate();
  $dato = $dato_array["mday"] . "/" . $dato_array["month"] ."-" . $dato_array["year"];
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, hjemmeside, dato, besked) VALUES ('$_POST[navn]', '$_POST[hjemmeside]', '$dato', '$_POST[besked]')") or die(mysql_error());
echo "<script language='javascript'>Location.href='tagwall.php'</script>";
}
?>

        <FORM METHOD=POST ACTION="<? echo $PHP_SELF; ?>">
        <INPUT TYPE=hidden NAME=skriv VALUE=1>
        <table width="140" cellspacing="2" cellpadding="0">
            <tr>
                <td><font color="white"><span class="brod">Navn:</span></font></td>
                <td><input name="navn" type="text" dir="ltr" lang="da" size="24" maxlength="15" border="1" bordercolor="#ff9a00"></td>
            </tr>
            <tr>
                <td><font color="white"><span class="brod">Hjemmeside:</span></font>d</td>
                <td><input name="hjemmeside" type="text" value="Uden http://" size="24" border="1" bordercolor="#ff9a00"></td>
            </tr>
            <tr>
                <td><font color="white"><span class="brod">Besked:</span></font>d:</td>
                <td><textarea name="besked" rows="8" cols="28"></textarea></td>
            </tr>
        </table>
        <div align="center">
            <p><input name="tag" type="submit" value="Tag p&aring; vores v&aelig;g!"></p>
        </div>
    </body>

</html>
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:20 #63
hvor skal det hen ? i tagwall.php eller tag.php ?
Avatar billede -xyz- Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:21 #64
tag.php, jeg troede ikke du ville have lavet om på tagwall.php
Avatar billede -xyz- Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:39 #65
virker den??? du har ikke svaret i lang tid synes jeg...
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 20:34 #66
sry men er lige kommet hjem fra arbejde :)
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 20:35 #67
kan man evt. gøre sådan at en user først kan skrive igen efter 10 min eller 15 min ? bare som en slags spam protection...
Avatar billede -xyz- Nybegynder
01. oktober 2003 - 21:36 #68
ja, det skulle jeg da mene, at man kan, du kan lave en cookie, der kun er gyldig i 15 min...
Avatar billede -xyz- Nybegynder
01. oktober 2003 - 21:57 #69
if (!isset($_COOKIE['delay'])) {
db = mysql_connect("localhost", "tested_dk", "mit-password");
mysql_select_db("tested_dk", $db);
if (isset($_POST["skriv"])){
  $_POST["besked"] = str_replace("\n", "<BR>", $_POST["besked"]);
  $dato_array = getdate();
  $dato = $dato_array["mday"] . "/" . $dato_array["month"] ."-" . $dato_array["year"];
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, hjemmeside, dato, besked) VALUES ('$_POST[navn]', '$_POST[hjemmeside]', '$dato', '$_POST[besked]')") or die(mysql_error());
echo "<script language='javascript'>Location.href='tagwall.php'</script>";
setcookie("delay", "set", time()+900);
}
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:06 #70
prøver den lige
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:08 #71
nej vent du får lige koden for tag.php som virker
så lav det ud fra det
Avatar billede coolyo Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:09 #72
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>

    <head>
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
        <meta name="generator" content="Adobe GoLive 6">
        <title>Tagwall</title>
          <style type="text/css" media="screen"><!--
.brod { color: white; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
.kurs { color: white; font-style: italic; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
.overskr { color: white; font-weight: bold; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
-->

<!--
body{
  SCROLLBAR-FACE-COLOR: black;
SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #FFB117;
SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #FFB117;
SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: black;
SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #FFB117;
SCROLLBAR-TRACK-COLOR: black;
SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: black
}
-->
</style>
    </head>

    <body bgcolor="#000000" bgproperties="fixed" background="iframe.jpg">

<?
$db = mysql_connect("localhost", "tested_dk", "mit-password");
mysql_select_db("tested_dk", $db);
if (isset($_POST["skriv"])){
  $_POST["besked"] = str_replace("\n", "<BR>", $_POST["besked"]);
  $dato_array = getdate();
  $dato = $dato_array["mday"] . "-" . $dato_array["month"] ."-" . $dato_array["year"];
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, hjemmeside, dato, besked) VALUES ('$_POST[navn]', '$_POST[hjemmeside]', '$dato', '$_POST[besked]')") or die(mysql_error());
}
?>

        <FORM METHOD=POST ACTION="<? echo $PHP_SELF; ?>">
        <INPUT TYPE=hidden NAME=skriv VALUE=1>
        <table width="140" cellspacing="2" cellpadding="0">
            <tr>
                <td><font color="white"><span class="brod">Navn:</span></font></td>
                <td><input name="navn" type="text" dir="ltr" lang="da" size="24" maxlength="15" border="1" bordercolor="#ff9a00"></td>
            </tr>
            <tr>
                <td><font color="white"><span class="brod">Hjemmeside:</span></font>d</td>
                <td><input name="hjemmeside" type="text" value="Uden http://" size="24" border="1" bordercolor="#ff9a00"></td>
            </tr>
            <tr>
                <td><font color="white"><span class="brod">Besked:</span></font>d:</td>
                <td><textarea name="besked" rows="8" cols="28"></textarea></td>
            </tr>
        </table>
        <div align="center">
            <p><input name="tag" type="submit" value="Tag p&aring; vores v&aelig;g!"></p>
        </div>
    </body>

</html>
Avatar billede -xyz- Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:25 #73
den jeg skrev før burde virke du skal bare slette phpkoden og erstatte den med denne:
<?
if (!isset($_COOKIE['delay'])) {
db = mysql_connect("localhost", "tested_dk", "mit-password");
mysql_select_db("tested_dk", $db);
if (isset($_POST["skriv"])){
  $_POST["besked"] = str_replace("\n", "<BR>", $_POST["besked"]);
  $dato_array = getdate();
  $dato = $dato_array["mday"] . "/" . $dato_array["month"] ."-" . $dato_array["year"];
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, hjemmeside, dato, besked) VALUES ('$_POST[navn]', '$_POST[hjemmeside]', '$dato', '$_POST[besked]')") or die(mysql_error());
setcookie("delay", "set", time()+900);
echo "<script language='javascript'>Location.href='tagwall.php'</script>";
}
?>
Avatar billede coolyo Nybegynder
02. oktober 2003 - 11:18 #74
Jeg forstår det ikke men den siger fejl i linje 40:

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /customers/tested.dk/tested.dk/httpd.www/html/tag.php:9) in /customers/tested.dk/tested.dk/httpd.www/html/tag.php on line 40

<?
if (!isset($_COOKIE['delay'])) {
$db = mysql_connect("localhost", "tested_dk", "mit-password");
mysql_select_db("tested_dk", $db);
if (isset($_POST["skriv"])){
  $_POST["besked"] = str_replace("\n", "<BR>", $_POST["besked"]);
  $dato_array = getdate();
  $dato = $dato_array["mday"] . "/" . $dato_array["month"] ."-" . $dato_array["year"];
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, hjemmeside, dato, besked) VALUES ('$_POST[navn]', '$_POST[hjemmeside]', '$dato', '$_POST[besked]')") or die(mysql_error());
setcookie("delay", "set", time()+900);
echo "<script language='javascript'>Location.href='tagwall.php'</script>";
}
?>
Avatar billede -xyz- Nybegynder
02. oktober 2003 - 11:35 #75
<?
if (isset($_POST["cookie"])){
setcookie("delay", "set", time()+900);
}

<html>

    <head>
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
        <meta name="generator" content="Adobe GoLive 6">
        <title>Tagwall</title>
          <style type="text/css" media="screen"><!--
.brod { color: white; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
.kurs { color: white; font-style: italic; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
.overskr { color: white; font-weight: bold; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
-->

<!--
body{
  SCROLLBAR-FACE-COLOR: black;
SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #FFB117;
SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #FFB117;
SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: black;
SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #FFB117;
SCROLLBAR-TRACK-COLOR: black;
SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: black
}
-->
</style>
    </head>

    <body bgcolor="#000000" bgproperties="fixed" background="iframe.jpg">

<?
elseif (!isset($_COOKIE['delay'])) {
db = mysql_connect("localhost", "tested_dk", "mit-password");
mysql_select_db("tested_dk", $db);
if (isset($_POST["skriv"])){
  $_POST["besked"] = str_replace("\n", "<BR>", $_POST["besked"]);
  $dato_array = getdate();
  $dato = $dato_array["mday"] . "/" . $dato_array["month"] ."-" . $dato_array["year"];
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, hjemmeside, dato, besked) VALUES ('$_POST[navn]', '$_POST[hjemmeside]', '$dato', '$_POST[besked]')") or die(mysql_error());
echo "<script language='javascript'>Location.href='tagwall.php'</script>";
}
?>

        <FORM METHOD=POST ACTION="<? echo $PHP_SELF; ?>">
        <INPUT TYPE=hidden NAME=skriv VALUE=1>
        <table width="140" cellspacing="2" cellpadding="0">
            <tr>
                <td><font color="white"><span class="brod">Navn:</span></font></td>
                <td><input name="navn" type="text" dir="ltr" lang="da" size="24" maxlength="15" border="1" bordercolor="#ff9a00"></td>
            </tr>
            <tr>
                <td><font color="white"><span class="brod">Hjemmeside:</span></font>d</td>
                <td><input name="hjemmeside" type="text" value="Uden http://" size="24" border="1" bordercolor="#ff9a00"></td>
            </tr>
            <tr>
                <td><font color="white"><span class="brod">Besked:</span></font>d:</td>
                <td><textarea name="besked" rows="8" cols="28"></textarea><input type="hidden" name="cookie" value="set"></td>
            </tr>
        </table>
        <div align="center">
            <p><input name="tag" type="submit" value="Tag p&aring; vores v&aelig;g!"></p>
        </div>
    </body>

</html>
burde fixe dit problem
Avatar billede coolyo Nybegynder
02. oktober 2003 - 11:37 #76
okay prøver den nu så
Avatar billede coolyo Nybegynder
02. oktober 2003 - 11:44 #77
Parse error: parse error, unexpected T_ELSEIF in /customers/tested.dk/tested.dk/httpd.www/html/tag.php on line 35
Avatar billede -xyz- Nybegynder
02. oktober 2003 - 11:47 #78
så skriv lige if i stedet for else if på linie 35
Avatar billede coolyo Nybegynder
02. oktober 2003 - 11:47 #79
oki
Avatar billede -xyz- Nybegynder
02. oktober 2003 - 11:52 #80
virker det?
Avatar billede coolyo Nybegynder
02. oktober 2003 - 11:53 #81
w8
Avatar billede coolyo Nybegynder
02. oktober 2003 - 11:55 #82
fuck dig du er for sej ;) det virker sgu så fikser du lige så den har det der action ?
Avatar billede -xyz- Nybegynder
02. oktober 2003 - 12:06 #83
<?
if (isset($_POST["cookie"])){
setcookie("delay", "set", time()+900);
}
?>
<html>

    <head>
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
        <meta name="generator" content="Adobe GoLive 6">
        <title>Tagwall</title>
          <style type="text/css" media="screen"><!--
.brod { color: white; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
.kurs { color: white; font-style: italic; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
.overskr { color: white; font-weight: bold; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
-->

<!--
body{
  SCROLLBAR-FACE-COLOR: black;
SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #FFB117;
SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #FFB117;
SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: black;
SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #FFB117;
SCROLLBAR-TRACK-COLOR: black;
SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: black
}
-->
</style>
    </head>

    <body bgcolor="#000000" bgproperties="fixed" background="iframe.jpg">

<?
elseif (!isset($_COOKIE['delay'])) {
db = mysql_connect("localhost", "tested_dk", "mit-password");
mysql_select_db("tested_dk", $db);
if (isset($_POST["skriv"])){
  $_POST["besked"] = str_replace("\n", "<BR>", $_POST["besked"]);
  $dato_array = getdate();
  $dato = $dato_array["mday"] . "/" . $dato_array["month"] ."-" . $dato_array["year"];
mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, hjemmeside, dato, besked) VALUES ('$_POST[navn]', '$_POST[hjemmeside]', '$dato', '$_POST[besked]')") or die(mysql_error());
echo "<script language='javascript'>Location.href='tagwall.php'</script>";
}
?>

        <FORM METHOD=POST ACTION="<? echo $PHP_SELF; ?>">
        <INPUT TYPE=hidden NAME=skriv VALUE=1>
        <table width="140" cellspacing="2" cellpadding="0">
            <tr>
                <td><font color="white"><span class="brod">Navn:</span></font></td>
                <td><input name="navn" type="text" dir="ltr" lang="da" size="24" maxlength="15" border="1" bordercolor="#ff9a00"></td>
            </tr>
            <tr>
                <td><font color="white"><span class="brod">Hjemmeside:</span></font>d</td>
                <td><input name="hjemmeside" type="text" value="Uden http://" size="24" border="1" bordercolor="#ff9a00"></td>
            </tr>
            <tr>
                <td><font color="white"><span class="brod">Besked:</span></font>d:</td>
                <td><textarea name="besked" rows="8" cols="28"></textarea><input type="hidden" name="cookie" value="set"></td>
            </tr>
        </table>
        <div align="center">
            <p><input name="tag" type="submit" value="Tag p&aring; vores v&aelig;g!"></p>
        </div>
    </body>

</html>
jeg kan sq ikke lige se hvad der ellers skulle være galt
Avatar billede coolyo Nybegynder
02. oktober 2003 - 12:23 #84
men hvor lang tid har du sat cookie tiden til i minutter ?
Avatar billede -xyz- Nybegynder
02. oktober 2003 - 12:45 #85
jeg har sat den til 15 min altså 900 sek
Avatar billede -xyz- Nybegynder
02. oktober 2003 - 14:21 #86
hvad skal der ske nu?
Avatar billede coolyo Nybegynder
02. oktober 2003 - 15:10 #87
der fik du 100 point ;)