Avatar billede thums Praktikant
01. oktober 2003 - 11:45 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor en time for lidt?

metoden

private String getTimestamp()
    {

        java.util.Date date = new java.util.Date();
        SimpleDateFormat format = new SimpleDateFormat("yyyy-MM-dd HH:mm:ss");

        format.setTimeZone(TimeZone.getTimeZone("GMT+01:00"));

        return format.format(date);
    }

skulle gerne give mig dato og tid for i dag lige nu.... men den har en tendens til at vilel skrue tiden en time tilbage i tiden... nogen der ved hvorfor??
Avatar billede findovia Nybegynder
01. oktober 2003 - 11:50 #1
Kunne det tænkes, at uret i din computer ikke går rigtigt?
Måske noget med sommertid?
Avatar billede thums Praktikant
01. oktober 2003 - 11:59 #2
var også det jeg tænkte .. men aner ikke hvordan man sætter DST(Daylight Savings Time) til.... for da jeg tjekkede var den også false.... men regner med at det automatisk bliver ordnet sammen med der hvor jeg sætter tidszonen.. dog har det vist sig igennem nogle SoP's at dette ikke er tilfældet
Avatar billede thums Praktikant
01. oktober 2003 - 12:00 #3
og uret kører rigtigt i Windows.. ;) aller første ting jeg tjekkede. .:)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. oktober 2003 - 12:07 #4
Danmark kører GMT+02:00 når vi har sommertid, så det er da ikke underligt at
den er en time bagefter.
Avatar billede thums Praktikant
01. oktober 2003 - 12:09 #5
Arne.... okay... men hvis jeg hard-coder det så er helved jo løs igen når jeg skal over til GMT+01:00 ved vintertid igen.. ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. oktober 2003 - 12:15 #6
Jo men virker det ikke fornuftigt uden at du overhoevedet sætter
time zone ?
Avatar billede thums Praktikant
01. oktober 2003 - 12:16 #7
nopes... har same problem som hvis jg sætter den... dn er stdigvæk kun 1 time bag ud.....
Avatar billede thums Praktikant
01. oktober 2003 - 12:18 #8
f.eks. får jeg 11:17 nu ligemegetom jeg sættr den eller ej.. og den siger også at DST ikke er sat til som standard?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. oktober 2003 - 12:23 #9
Uden bør virke hvis din Windows er sat korrekt op.

Men ellers brug:

formar.setTimeZone(TimeZone.getTimeZone("MET"));

eller:

format.setTimeZone(TimeZone.getTimeZone("Europe/Copenhagen"));

de bør altid virke.

Og kunne håndtere DST.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. oktober 2003 - 12:33 #10
Windows
Control Panel
Date/Time
TimeZone

skal stå til:

GTMT+01:00 Copenhagen

og der skal være kryds i DST !
Avatar billede thums Praktikant
01. oktober 2003 - 12:43 #11
YEMEN!!!!!... Hvor dum kan en person være.... havde jeg sku ikke set efter... det var det kryds i DST der var problemet.. JVM må vel gå ind og tjekke om det er blevet sat i OS'et... ARGH!....

Takker Arne_v... smid en svar vense... :)

Need a vacation :)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. oktober 2003 - 12:54 #12
svar