Avatar billede erf Nybegynder
30. september 2003 - 22:24 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Datofelter i 2 underrapporter

Jeg har en rapport, med 2 underrapporter.
Jeg skal finde nogle Datoer, - resten skal være usynlige
Jeg har lavet et ubundet felt i Rapporten, som hedder Dato.
Jeg har prøvet:
If report!rptDato1.TilDato<>"Dato" or report!rptDato2.TilDato<>"Dato" then
report!rptDato.Fradag.Visible=False
end if
Dette ved formatering af rapport!
Jeg har har prøvet alt, - næsten, og fået alle slags fejlmeddellelser!!
Er der nogen der kan hjælpe
HJÆLP!!
30. september 2003 - 22:28 #1
Referencen hedder:
Reports!rptDato1!TilDato
eller blot:

Me!Tildato
30. september 2003 - 22:29 #2
Og hvad står der i Dato?

Reference til Dato er ligeledes:
Me!Dato
Avatar billede erf Nybegynder
30. september 2003 - 22:32 #3
I Dato fremkommer der en tekstbox, som jeg kan indtaste i!
Jeg syntes jeg har prøvet reports!rptDato1TilDato

Jeg prøver lige
30. september 2003 - 22:34 #4
Jamen hvis det er en rapport, kan du da ikke tste noget!!
Det er ikke en formular, vel?
Avatar billede erf Nybegynder
30. september 2003 - 22:37 #5
Jeg får da en tekstbox op når jeg laver et ubundet felt og kalder det dato!
30. september 2003 - 22:40 #6
ja, ok, hvis kontrolelementekilden står til: [Dato], så vil den spørge.
Men det betyder ikke at navnet er Dato. Feltets  navn finder du også blandt egenskaberne.
30. september 2003 - 22:41 #7
...og det er navnet, som du skal referere til...
Avatar billede erf Nybegynder
30. september 2003 - 22:47 #8
Ja, - det kan godt være det er svært at forstå.
Dato er navnet på det ubundne felt, -- også kontolelementkilde.
Det der er problemet er at den skriver til mig at rptDato1 ikke findes eller ikke er åben! Det er den jo, da den findes på raporten. Der er 2 underrapporter. Den ene hedder rp2Dato1, den anden rptDato2
30. september 2003 - 22:49 #9
ah, så skal referencen se således ud:

Me!rptDato1!TilDato
eller
Reports!NavnPåHovedrapport!rptDato1!TilDato
30. september 2003 - 22:53 #10
men skriver du det i VBA eller direkte i tekstboksen=
Avatar billede erf Nybegynder
30. september 2003 - 23:40 #11
Tak for din interesse Thomas, men jeg er desværre nødt til at løbe nu. Jeg har en lille baby, der græder! Vender tilbage i morgen!
Avatar billede erf Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:42 #12
Jeg har skrevet denne kode, men får fejlmeldingen: Run time error '2447
Du har indtaster et udtryk, der ingen værdi har
Private Sub Detaljesektion_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
If Me!rptDato1!TilDato <> "Dato" Then
    Me!rptDato1!fradag.visible = False
    End If
End Sub
01. oktober 2003 - 18:10 #13
Prøv med denne:

Private Sub Detaljesektion_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
If Me!rptDato1!TilDato <> Me!Dato Then
    Me!rptDato1!fradag.visible = False
    End If
End Sub
Avatar billede erf Nybegynder
01. oktober 2003 - 18:21 #14
Nu skriver den: Run time error 13. Type mis match
01. oktober 2003 - 20:37 #15
hmm, jeg har lige prøvet det af selv og får samme fejl. Jeg har ikke tidligere prøvet denne metode, men må nok konkludere, at den heller ikke duer.

Problemet er den rækkefølge, som Access fortolker de enkelte udtryk. Og når Access når til at skulle fortolke VBA-koden, så kender den ikke værdien i dit Dato-felt, hvorfor den fejler.

Jeg vil i stedet foreslå, at du erklærer en global variabel, som hedder Dato.
(Øverst i et Modul skriver du:
Public Dato as Date
)

Derfra, hvor du åbner rapporten, skriver du denne kode:
Dato = cvdate(Inputbox("Angiv dato", "Dato?"))
docmd.Openreport "navn på rappport", acviewreport

Koden på selve rapporten se nu således ud:
Private Sub Detaljesektion_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
  If Me!rptDato1!TilDato <> Dato Then
    Me!rptDato1!fradag.visible = False
  End If
End Sub

feltet Dato fjerner du fra rapporten.
Avatar billede erf Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:18 #16
Jeg er lidt i tvivl om din kommentar. Derfra hvor du åbner rapporten. Mit projekt er ikke kommet så langt endnu. Den skal åbnes i acwiewreport, fra en startside(meget lækker( jeg vil gerne sende den til dig)). Alt dette har jeg endnu ikke lavet. Du får pointene. Mange tak for hjælpen!!!!
01. oktober 2003 - 22:25 #17
tak :o)

Du skriver at den skal åbnes fra en startside!? Du snakker ikke om en web-side, vel? For så får du nok lidt problemer med at åbne rapporten.

Hvis det er en startformular, som du mener, så laver du formentlig en knap eller lign, som skal åbne rapporten. Og der er altså her, at du lægger koden.

Men du er velkommen til at sende noget til mig på tj@milla.dk

/Thomas