Avatar billede nesredep Nybegynder
30. september 2003 - 16:44 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

PEAR og HTML QuickForm spørgsmål

hejsa..

hvis man har et element i sin form som lyder på fx:

$form->addElement('text', 'surname', 'Efternavn:');

hvordan kan jeg så få selve teksten .. som er "Efternavn" til at være en bestemt klasse i CSS (class="") .. - og hvordan kan jeg give et element i min formular en værdi fra en forrig $_POST[element] ..

altså sådan feltet fx skulle vise "Efternavn: Larsen"

forudsat jeg i min tidligere form havde tastet Larsen ind i et felt med name="efternavn"

i så fald ligger værdien "larsen" i $_POST['efternavn'] .. - men hvordan kan jeg få det ind i min form ? .. altså et felt som allerede har en værdi.. - jeg har prøvet med 'value="$_POST[efternavn]"' .. men den gik ikke..

på forhånd tak! :)
Avatar billede googolplex Novice
30. september 2003 - 17:19 #1
$efternavn = $_POST['efternavn'];

<input type="text" value="<?php $efternavn; ?>" />

Det virker med garanti ellers smid lidt mere kode, så gør du noget forkert.
Avatar billede googolplex Novice
30. september 2003 - 17:20 #2
Hov, måske:

<input type="text" value="<?php echo $efternavn; ?>" />

Men det kommer lidt an på om du udskriver hele din form med echo eller...
Avatar billede nesredep Nybegynder
30. september 2003 - 17:32 #3
kan ikke få det til at virke.. - udskriver jo min form vha Quickform..

altså jeg har

$form->addElement('text', 'surname', 'Efternavn:', 'value="$_POST[surname]"');

men det virker ikke.. uanset om jeg så indsætter <? echo $_POST['surname'] ?> osv også .. - den skriver bare <? i feltet og intet andet ...
Avatar billede googolplex Novice
30. september 2003 - 17:33 #4
Prøv lige at smid AL din kode...
Avatar billede myplacedk Nybegynder
30. september 2003 - 17:34 #5
Variabler bliver ikke ekspanderet inde i single-quotes.

'value="$_POST[surname]"'
=>
'value="'.$_POST[surname].'"'
Avatar billede googolplex Novice
30. september 2003 - 17:34 #6
Har du prøvet:

$form->addElement('text', 'surname', 'Efternavn:', "$_POST[surname]");

Har ikke lige Quickform her på arbejdet :(
Avatar billede myplacedk Nybegynder
30. september 2003 - 17:35 #7
Og så burde man jo også lige smide denne på:
'value="'.htmlspecialchars($_POST[surname]).'"'
Avatar billede nesredep Nybegynder
30. september 2003 - 17:47 #8
jeg prøver lige at bikse med det.. vender tilbage..

men synes ikke helt jeg kunne få det til at virke.

skørt :|
Avatar billede myplacedk Nybegynder
30. september 2003 - 19:43 #9
Ifølge den dokumentation jeg lige kunne finde, tager addElement kun én parameter, og det er et objekt. Men du kan jo selv kigge i dokumentationen. ;-)
Avatar billede nesredep Nybegynder
30. september 2003 - 19:53 #10
sørme jov, jeg fik det til at virke! :)

men tænkte på .. en af jer som kan hjælpe til hvordan man sætter et element ind i formen som KUN er en tekst? .. - altså så der ikke engang er en "tekstboks" udenom .. - således outputtet inde midt i en form vil blive noget lign

<?
echo "Navn:" . $_POST['navn'] . "";
?>

altså når man bruger quickform til at bygge sine formler op med! :)

for den godtager ikke bare et "echo" inde midt i det hele..