Avatar billede jdan Nybegynder
30. september 2003 - 16:14 Der er 2 kommentarer

Asp kode i dropdown menu

Hey - jeg vil gerne lave en dropdown/jumpmenu og istedet for at vælge en side der skal jumpes til, skal det valgte punkt i menuen udføre et asp udtræk fra min DB.. Jeg går ud fra koden:
-----------------------------------------

<form name="form2">
        <select name="menu2" onChange="MM_jumpMenu('parent',this,0)">
          <option selected>Vælg ret</option>
          <option>Forretter</option>
          <option>Hovedretter</option>
          <option>Desserter</option>
        </select>
      </form>

<%response.write x%>
--------------------------------------

Hvor sætter jeg asp kode ind så min x variabel bliver sat - afhængig af hvilken option der bliver valgt?

Evt. helt ny kode
Avatar billede orackel Nybegynder
30. september 2003 - 17:28 #1
Måske det er dette her du søger

<form name="form2">
        <select name="menu2" onChange="MM_jumpMenu('parent',this,0)">
          <option selected>Vælg ret</option>
          <option value=<%=rs("forretter")%>>Forretter</option>
          <option value=<%=rs("hovedretter")%>>>Hovedretter</option>
          <option value=<%=rs("desserter")%>>>Desserter</option>
        </select>
      </form>

<%response.write x%>

¨¨Oraklet
Avatar billede orackel Nybegynder
30. september 2003 - 17:29 #2
hov et svar

¨¨Oraklet